اخبار ورزشیفوتبال ایران

قاسمپور: مدیران استقلال و پرسپولیس تحت امر هستند/انتخاب اعضای هیات مدیره بیشتر برای اعمال نفوذ است

پیشکسوت فوتبال گفت:مدیرانی برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس انتخاب می‌شوند تا تحت امر باشند.

به گزارش پیشرو اسپرت، ابراهیم قاسمپور در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد روند انتخاب مدیران استقلال و پرسپولیس در سال‌های اخیر اظهار داشت: این مساله روند خاصی ندارد. وزارت ورزش به عنوان مالک یا پدرخوانده یا هر اسم دیگری رویش می‌گذارید مدیران این دو باشگاه را انتخاب می‌کنند. از طرفی دیگر مدیریت در این دو باشگاه هیچ گونه ثباتی هم ندارد و برخی از این مدیران هم کاربلد نیستند. وقتی سیاست در فوتبال دخیل می‌شود همین شرایط پیش می‌آید. مدیرانی انتخاب می‌شوند که تحت امر باشند.

وی در مورد اینکه به نظر او مدیران عامل این دو باشگاه باید فوتبالی باشند یا غیر فوتبالی عنوان کرد: در این مورد از فدراسیون فوتبال مثال می‌زنم صفایی فراهانی مدیر غیرفوتبالی در فدراسیون فوتبال بود اما یکی از موفق‌ترین روسای فدراسیون فوتبال ایران محسوب می‌شود بنابراین بهتر است مدیر مدیریت بلد باشد. در همین چند روز اخیر اعلام شد که سرمربیان باید مدرک حرفه‌ای داشته باشند اما کاش برای انتخاب مدیران شاخص هایی تعریف می‌شد. زیرا بیشترین حیف و میل و بی‌برنامگی در فوتبال بخاطر همین مساله مدیریت است. کاش در انتخاب مدیران  باشگاه‌ها هم مته به خشخاش بگذارند. در این شرایط اگر مدیری فوتبالی هم باشد چه بهتر در آن صورت دیگر نمی‌توانند سرش کلاه بگذارند و به او دروغ بگویند.

این کارشناس فوتبال در مورد انتخاب اعضای هیات مدیره دو باشگاه که گاهی از صنوف مختلف در آن دیده می‌شود گفت: همه به دنبال منافع خود هستند. اگر زمانی مثلا فردی مانند هدایتی به فوتبال آمد به دلایلی که داشت وارد فوتبال شد. انتخاب اعضای هیات مدیره بیشتر برای اعمال نفوذ است وگرنه چه دلیلی دارد افرادی که هیچ آشنایی با فوتبال ندارند به عضویت هیات مدیره دو باشگاه دربیایند؟!در کشورما نه تنها در ورزش بلکه در بخش‌های دیگر هم هیچ فردی سرجای خودش نیست. مثلا علیرضا رحیمی که مدیری پاک و سالم بود و فوتبالیست هم بود رئیس فدراسیون هندبال شد! در هیات‌ مدیره‌ باشگاه‌ها نیز همین شرایط هست و اینکه برای نفوذ اعضای هیات مدیره انتخاب می‌شوند تا اعضا از قدرت لابی‌گری و نفوذشان استفاده کنند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =

دکمه بازگشت به بالا