اخبار ورزشیسایر اخبار

فرهادیان عنوان کرد؛ وزارت ورزش به دنبال برگزاری انتخابات ۶ فدراسیون پیش از بازی‌های آسیایی

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها گفت: تلاش حداکثری ما این است به گونه‌ای عمل کنیم تا انتخابات فدراسیون رشته‌هایی را که در بازی‌های آسیایی حضور دارند، تا پیش از آغاز این رقابت‌ها برگزار کنیم.

به گزارش پیشرو ورزش، آرش فرهادیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی درباره وضعیت برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ورزشی تا پیش برگزاری بازی‌‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو گفت: همانطور که قبلا اشاره شد، با تاکیدات وزیر ورزش و جوانان و معاون توسعه ورزش قهرمانی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های وزارت ورزش و جوانان این است که تا پیش از برگزاری بازی‌های آسیایی هانگژو، اکثر فدراسیون‌ها بتوانند با وضعیت مطلوب و با داشتن رئیس در این رقابت‌ها حاضر شوند.

وی افزود: درحال حاضر ۶ فدراسیون هستند که وضعیت‌شان باید تا قبل از بازی‌های آسیایی مشخص شود. فدراسیون انجمن‌های ورزشی، فدراسیون ورزش‌های همگانی، فدراسیون‌های دوومیدانی، بوکس، کشتی و جودو فدراسیون‌هایی هستند که باید وضعیت‌شان مشخص شود.

او ادامه داد: از میان این ۶ فدراسیون، انتخابات فدراسیون کشتی در تاریخ ۲۲ تیر ماه برگزار خواهد شد. فدراسیون بوکس نیز در تاریخ ۲۷ تیرماه انتخاباتش برگزار می‌شود. فدراسیون جودو باتوجه به دستور مقام قضایی و با توجه به اینکه برای رئیس وقت فدراسیون قرار صادر شد، در حال حاضر با سرپرست اداره می‌شود. منتظر هستیم صدور حکم نهایی از سوی مراجع قضایی مشخص شود و ببینیم آیا رئیس قبلی فدراسیون برمی‌گردد یا برای انتخابات جدید فدراسیون باید برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: در فدراسیون دوومیدانی هم چون رئیس فدراسیون وقت استعفا دا، سرپرست برای این فدراسیون مشخص شده است و در آینده‌ای نزدیک، ثبت‌نام از کاندیدهای فدراسیون انجام خواهد شد تا فرایند انتخابات آغاز شود. سعی می‌کنیم تا پیش از باز‌های آسیایی، انتخابات این فدراسیون را برگزار کنیم.

مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی وزارت ورزش و جوانان درباره برگزاری انتخابات دیگر فدراسیون‌ها خاطرنشان کرد: درخصوص فدراسیون ورزش‌های همگانی، اساس‌نامه و سایر دستورالعمل‌ها در مجمع فدراسیون به تصویب رسیده است. ثبت‌نام انتخابات کمیسیون داوران، مربیان و ورزشکاران انجام شده است و ثبت‌نام از داوطلبان پست ریاست و سایر اعضای رئیسه فدراسیون انجام شده است و ان‌شاء‌الله تا ۲ هفته آینده، جلسات کمیسیون تطبیق و شورای تجدید نظر هم برگزار می‌شود و این فدراسیون هم برای پروسه انتخابات می‌رود. سعی می‌کنیم تا پیش از بازی‌های آسیایی، انتخابات فدراسیون ورزش‌های همگانی را نیز برگزار کنیم.

فرهادیان درخصوص برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی گفت: اساس‌نامه و دستورالعمل‌های مربوطه این فدراسیون هم در مجمع مصوب شده است. ثبت‌نام از داوطلبان پست ریاست و سایر پست‌های هیات رئیسه فدراسیون انجام شده است. جلسه کمیسیون تطبیق و شورای تجدید نظر هم برگزار شده است. در ادامه فرایند انتخابات کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران باید انجام شود که مکاتبات لازم با فدراسیون انجام شده است.

وی ادامه داد: با مشخص شدن اعضای کمیسیون‌ها و وصول پاسخ مراجع نظارتی و تاریخی که هیات رئیسه فدراسیون اعلام خواهد کرد، انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی هم برگزار می‌شود. تا پیش از بازی‌های آسیایی، ممکن است تنها دو فدراسیون با سرپرست اداره شود هر چند تمام تلاش خود را می‌کنیم این ۶ فدراسیون با سرپرست اداره نشوند و رئیس داشته باشند.

فرهادیان خاطرنشان کرد: تلاش حداکثری ما این است که به گونه‌ای عمل کنیم تا انتخابات فدراسیون رشته‌هایی که در بازی‌های آسیایی حضور دارند، تا پیش از آغاز این رقابت‌ها برگزار کنیم.

او در پایان گفت: تا پایان سال، حدود ۲۰ فدراسیون هستند که یا دوره ریاست رئیس فدراسیون به پایان می‌رسد یا بنا به دلایلی دارند با سرپرست دارند اداره می‌شود. برخی از این فدراسیون‌ها را توضیح دادم و برخی فدراسیون‌ها مثل فدراسیون آمادگی جسمانی، فدراسیون‌های ورزش‌های دریایی و ساحلی و فدراسیون ورزش‌های بادبانی تازه تاسیس شدند و باید فرایندهای لازم انجام شود. تمام تلاش خود را می‌کنیم در سال جاری همه فدراسیون‌هایی دارند با سرپرست اداره می‌شوند، انتخابات‌شان را برگزار کنند و دارای رئیس شوند و از این بابت مشکلی برای ادامه فعالیت‌ها نداشته باشند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا