اخبار ورزشیسایر اخبار

علی نژاد: رژیم اشغالگر قدس به اصول انسانی پایبند نیست

رئیس فدراسیون ووشوی ایران در واکنش به ممانعت رژیم اشغالگرقدس از سفر دبیرکل فدراسیون ووشوی فلسطین به کشورمان، گفت: واقعا موجب تاسف است که رژیم صهیونیستی به اصول انسانی پایبند نیست.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو؛ مهدی علی نژاد اظهار داشت: سومین دوره مسابقات جام صلح و دوستی از امروز در زاهدان آغاز می شود و ۲ روز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این مسابقات که بیشتر رقابت منطقه ای است به همت هیات ووشوی استان سیستان و بلوچستان با حضور ووشوکارانی از هند، عراق، پاکستان، فلسطین، افغانستان و ایران برگزار می شود.

نایب رئیس فدراسیون ووشوی آسیا در خصوص اقدام غیرانسانی سربازان رژیم اشغالگرقدس با دبیرکل فدراسیون فلسطین، گفت: مطلع شدیم وی که سرپرستی تیم اعزامی را عهده دار بود، در مرز اردن با کرانه باختری از سوی سربازان ددمنش رژیم اشغالگرقدس بازداشت می شود و حدود ۶ ساعت در بازداشت بوده است. نهایتا او به کرانه باختری بازگردانده می شود و اجازه نمی دهند همراه با تیم فلسطین، به ایران بیاید.

عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با بیان اینکه تیم فلسطین نخستین حضورش در مسابقات صلح و دوستی را تجربه می کند، گفت: باعت تاسف است که رژیم اشغالگرقدس هیچگونه حقوق انسانی را برای مردم فلسطین رعایت نمی کند. این رفتار آنها در حالی که نام مسابقات صلح و دوستی است، نشان دهنده همان خصلت جنگ طلبی رژیم صهیونیستی است.

علی نژاد با تاکید براینکه اینگونه رفتارها با منشور المپیک که عدم مداخله موضوعات سیاسی در ورزش است را زیر سوال می برد، تصریح کرد: از مسئولان کمیته ملی المپیک کشورمان می خواهم به جد در این وضوع ورود کنند و از کمیته بین المللی المپیک بخواهد تا برخورد جدی با رژیم اشغالگرقدس شود. این توقع می رود از حقوق دوست و برادر فلسطینی دفاع شود.

وی گفت: نسل جوان بدانند که واقعیت این رژیم به چه شکل است. وقتی می گوییم ما آنها را به رسمیت نمی شناسیم و با آنان رقابت نمی کنیم، برخی دنبال این هستند تا موضوع فوق را زیر سوال ببرند. رژیمی که نیروهای نظامیش به این وضوح از فعالیت های ورزشی برادران و خواهران فلسطینی ما جلوگیری می کنند، هرگونه مسابقه دادن با آنان مغایر اصول اخلاقی، مردانگی و دینی است.

وی گفت: قطعا خود ما نیز در نامه ای به کمیته بین المللی المپیک خواهان برخورد می شویم تا حق این برادر از بین نرود.

رئیس فدراسیون ووشوی ایران ادامه داد: امیدوارم برادران و خواهران فلسطینی که وارد ایران شده اند، ایام خوبی در  کشور ما داشته باشند و حضور آنان در مسابقات صلح و دوستی موجب تجربه بیشتر ووشوکاران فلسطینی شود.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا