اخبار ورزشیفوتبال ایران

عزیزی خادم: به مدد الهی تاریخ فوتبال آسیا را تسخیر کردیم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: به مدد الهی تاریخ فوتبال آسیا را هم از نظر رکوردها و هم از نظر ارقامی که وجود داشت، تسخیر کردیم.

به گزارش پیشرو ورزش، شهاب عزیزی خادم، پس از پیروزی تیم ملی مقابل امارات در ورزشگاه آزادی اظهار داشت: این پیروزی مهم را تبریک می‌گویم. صعودمان هفته قبل قطعی شد. در آستانه رفتن به جام جهانی تکمیل کرد. امیدوارم در دو بازی باقی مانده همینطور مستمر باشد

وی افزود: این تداوم پیروزی ها به لطف الهی است. به مدد الهی تاریخ فوتبال آسیا را تسخیر کردیم. هم از نظر رکوردها و هم از نظر ارقامی که وجود داشت. عملا تاریخ موجود جای خودش را به یک تاریخ جدید در فوتبال آسیا داده که این هم با رحمت خدا و قدرت لایزال الهی و زحمات کادرفنی و بازیکنان بود.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان تصریح کرد: یک تاریخ جدید در فوتبال آسیا بنا شد. ضمن اینکه سال گذشته نیز تیم ملی فوتبال کشورمان جزو رکوردداران بازی‌های رسمی در دنیا بود؛ این نکته بسیار مهمی است اما نکته مهم‌تر این است که به‌زعم من کار خیلی سخت‌تر می‌شود. امیدوارم توقع را بالا نبریم. امیدوارم این فضا را ایجاد کنیم. بازی‌های جام جهانی سختی‌های خاص خودش را دارد. بهترین‌های دنیا می‌آیند و تدارک لازم باید دیده شود. صرفاً فقط بازی‌های جام جهانی نیست در این ۷-۸ ماه باقی مانده یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها تدارک لازم است. به هر صورت ما از یک شرایط پیچیده و سخت الان به یک شرایط سهل رسیده‌ایم به لطف خدا و زحمت همه عزیزان بوده، هم کادر فنی و هم بازیکنان اما خواهشم این است که فضا را به این سمت نبرید که توقع بالا برود.

وی افزود: ما باید تدارک لازم را ببینیم. دولت قول‌هایی داده که در این زمینه کمک کند. امروز یک مؤلفه بسیار مهم است برای همگرایی و وحدت ملی در کشور که این هم مسئله بسیار مهمی است. امیدوارم در این فضا مثل همین دور مقدماتی که تجربه بزرگی بود، این تجربه و تاریخی که طی یک سال اخیر بر ما گذشت امیدوارم فضای جدیدی برای‌مان ایجاد شود و باعث دستاوردهای جدیدی برای فوتبال ملی شود به همین دلیل اوایل هفته دبیرخانه ستاد جام جهانی را تشکیل می‌دهیم.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: این ستاد متفاوت و متمایز از حیث لجستیک و برنامه‌ریزی است. به دلیل نزدیکی ما به قطر و بافت فرهنگی منطقه، به دلیل مناسبات ما در منطقه و روابط تجاری که با کشور قطر وجود دارد، امیدوارم این ستاد برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد. از سایر دستگاه‌ها هم دعوت می‌کنیم به ما کمک کنند. دبیرخانه آن را با یک برنامه‌ریزی منسجم و منضبط فعال خواهیم کرد باید با برنامه‌ریزی پا به عرصه مسابقات بگذاریم که برای‌مان مهم است. یعنی دوشادوش تیم ملی باید برنامه‌ریزی کنیم و برای تورنمنت‌ها و فیفادی‌های مختلف تدارک ببینیم. باید یک برنامه‌ریزی مبتکرانه و همگام و به‌روز با توجه به تیم‌هایی که به جام جهانی صعود کرده‌اند که معمولاً از بهترین و تاب‌ترین تیم‌های دنیا هستند، داشته باشیم. ما نمی‌توانیم خودمان را از لجستیک و برنامه‌ریزی که رقبای ما دارند محروم کنیم. این نکته مهمی است.

عزیزی خادم گفت: دوشادوش آن ستاد جام جهانی، هم‌میهنان و هم‌وطنان عزیزمان هستند که از ایران و اقصی‌نقاط ایران به نام و عشق ایران برای فوتبال کشور باید به دوحه بیایند. ان‌شاءالله فکر کنم این ستاد هم از اوایل هفته آینده استارت خواهد خورد و ان‌شاءالله برنامه‌ریزی منسجمی را طراحی می‌کنیم. خیلی علاقه‌مندم که تک تک شما را در دوحه ببینم.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در پاسخ به سؤال خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس پیرامون تعیین تکلیف تیم ملی امید عنوان کرد: هفته قبل اعلام کردیم که تیم ملی امید کارش را انجام می‌دهد. ما به تورنمنت آسیای میانه رفتیم، صعود کردیم و برای ازبکستان انتخاب شدیم. مشکلی از طرف فدراسیون فوتبال وجود ندارد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس مبنی براینکه زمانی وجود ندارد، گفت: برای اینکه ذهن شما روشن شود این نکته مهمی است که این فدراسیون از این حیث متمایز است که استارت تیم ملی امید را از الان برای المپیک پاریس زده‌ایم. شما این را قبلاً نمی‌دیدید. در آستانه بازی‌ها یک سال یا ۶ ماه قبل از بازی‌ها براساس استراتژی و برنامه و سیاست‌گذاری که از قبل بوده کار را شروع می‌کردند اما این فدراسیون از چهار سال قبل کادر فنی را مشخص و برنامه‌ریزی کرده، به یک تورنمنت مهم بین‌المللی اعزام کردیم در آنجا تیم اول و انتخاب شدند. مقداری فضای کرونا هم وجود دارد. بخشی هم درگیر بازی‌های تیم ملی بودیم. بخشی هم مربوط به بازیکان است. امیدوارم شرایطی در AFC ایجاد شود تا در فیفادی هم بتوانند از اینها استفاده کنند این خیلی مهم است و پیگیر این موضوع هستیم.

وی تصریح کرد: تیم ملی امید برنامه‌ریزی خودش را دارد. ان‌شاءالله خرداد به مرحله نهایی قهرمانی آسیا می‌رویم به عنوان تیم اول به آنجا صعود کردیم و این برایمان خیلی مهم است. تیم ملی امید هم دوشادوش سایر تیم‌های ملی که کارنامه موفقی داشتند، کارش جلو می‌رود.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در پاسخ به سؤال خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد زمان بازگشت مهدی مهدوی‌کیا اظهار داشت: امیدواریم مهدوی‌کیا طبق پلن و برنامه‌ایی که دبیرکل ما و دوستان دارند بیاید و کارش را شروع کند. تفاهم بسیار مناسبی با قطر‌ی‌ها داشتیم. ان‌شاءالله بتوانیم خیلی از اردوهای تیم‌های ملی را با توجه به شرایط موجود در منطقه در کشور قطر داشته باشیم. این برای ما خیلی مهم است. با توجه به مناسباتی که با قطر داریم و تبدیل به یک پایگاه فوتبالی در دنیا شده و با توجه به اینکه ما به لطف الهی سریع‌ترین صعود تاریخ فوتبال آسیا به جام جهانی را داشتیم، بعضی می‌گویند سریع‌ترین صعود تاریخ فوتبال ایران بوده اما ما سریع‌ترین صعود را در تاریخ آسیا داشتیم این نکته مهمی است. این هدیه بزرگ و مهمی از طرف خدا بود. ان‌شاءالله مردم لذت ببرند. ملت بزرگ ایران با قلب و وجودشان در کنار ما بودند و امیدوارم همیشه لبخند بر لبان‌شان باشد. ان‌شاءالله نوار پیروزی‌ها ادامه داشته باشد هرچند فوتبال برد و باخت دارد، بالا و پایین و فراز و فرود دارد. شما هم به بردن عادت کرده‌اید. همه عادت کرده‌اند و این هم نکته مهمی است.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

دکمه بازگشت به بالا