اخبار ورزشیاسلایدر اصلیفوتبالفوتبال ایرانویژه‌های خبری

طاهری: فقط پایمان را روی گلوی ساپینتو نگذاریم

مدیر تیم فوتبال استقلال گفت: علی فتح‌الله‌زاده روز یکشنبه برای دفاع از حق و حقوق تضییع شده استقلال و ساپینتو به فدراسیون فوتبال می‌رود.

به گزارش پیشرو ورزش، بیژن طاهری در مورد موضع باشگاه استقلال نسبت به محرومیت و محکومیت سنگین اخیر ریکاردو ساپینتو اظهار داشت:‌ علی فتح‌الله‌زاده بلافاصله از اعلام حکم با مهدی تاج و ارکان قضایی فوتبال تماس گرفت. او روز یکشنبه به فدراسیون فوتبال تشریف می‌برد تا از حق و حقوق ضایع شده ساپینتو و باشگاه استقلال دفاع کند.

وی ادامه داد: اجازه بدهید از بازی مس کرمان شروع کنم مربی که در کرمان می‌زنند و اخراجش می‌کنند چگونه باید چنین حکمی علیه وی صادر شود. مربی که مظلوم واقع شد، از طرف مربی تیم حریف و هم زمانی که به رختکن می‌رفت کتک خورد چرا باید چنین حکمی علیه ساپینتو صادر شود در شرایطی که اصلا فرصت ارسال لایحه دفاعی به ما ندادند. زمان خیلی کمی دادند تا بتوانیم این لایحه را ارائه بدهیم. سپس به بازی پیکان می‌رسیم در این مسابقه تنها کسی که در درگیری‌ها هیچ نقشی نداشت،‌ساپینتو بود.

مدیر تیم فوتبال استقلال اضافه کرد: او کنار زمین ایستاده و بازی را نگاه می‌کرد مجتبی حسینی الفاظی را به کار برد که فکر نمی‌کنم بتوانم آنها را در برنامه رسانه ملی بگویم. همین کار سبب شد ساپینتو در نشست خبری آن صحبت‌ها را بکند و باعث جنجال شود.

طاهری در خصوص اینکه اگر خود مدیران باشگاه استقلال با رفتاری مشابه ساپینتو مواجه می‌شدند و قرار بود حکمی صارد کنند چه حکمی می‌دادند گفت:‌بازی ناظر و داور چهارم دارد نمی‌توانیم خودمان در کنار زمین یک نفر را محاکمه کنیم و علیه آن حکم بدهیم آیا به این دلیل ساپینتو یک یا دو بار عصبانی شده باید اینگونه رفتار کرد؟ سه بازی را باخته‌ایم دو دیدار مقابل سپاهان و یک بازی برابر تراکتور بدون هیچ تنشی در آن مسابقات ورزشگاه را ترک کردیم آیا مربی که می‌‌برد ناراحت است یا می‌بازد ؟چرا در بازی‌هایی که باختیم چنین اتفاقاتی نیفتاد؟

وی در خصوص اینکه با توجه به مصاحبه ساپینتو چه حکمی برای وی عادلانه بود توضیح داد: ابتدا باید به فرهنگ مختلف کشورها بازگردیم در یک کشور و فرهنگ گفتن برخی حرف‌ها آزاد است ساپینتو نمی‌تواند در ۶ ماه با فرهنگ ما وفق پیدا کند اما به مردم ما احترام می‌گذارد، مردم را دوست دارد و مردم نیز او را دوست دارند. تفاوت فرهنگی باعث شده چیزهایی را بگوید.

مدیر تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه آیا جمله ساپینتو در فرهنگ ایران توهین است یا خیر، توضیح داد:‌این تفاوت فرهنگی است ساپینتو هم وقتی کلمه مجتبی حسینی را برایش ترجمه کردند چنین لفظی به کار برد نمی‌توانم کلمه توهین‌آمیز حسینی را در برنامه زنده بگویم.

طاهری در خصوص اینکه آیا ساپینتو به تهران بازگشت و امروز تیم را تمرین خواهد داد گفت:‌او اکنون در تهران و در ورزشگاه است.

وی اضافه کرد: یک بازی ۵ به من برگزار شده اما هنوز احکامش نیامده است اما برای دیدار ما با مس کرمان که ۱۳ بهمن برگزار شد بلافاصله احکامش را صادر کردند در شرایطی که فرصت دفاع از خودمان و ساپینتو را نداشتیم چگونه بازی ما را زود رسیدگی کرده و سریع حکم دادند؟ استقلال مدتی از جدول دور شده بود اما اکنون به شرایط جدول بازگشته تیم ما نیاز به آرامش دارد از همه هواداران و پیشکسوتان و دوستانی که در فضای رسانه و مجازی هستند خواهش می‌کنم استقلال را کمک کنند.

وی در گفت‌وگو با برنامه ورزشگاه تصریح کرد: اجازه بدهند مدیران باشگاه با فراغ بال از تیم حمایت کنند استقلال مدعی قهرمانی است و اطمینان دارم امسال هم قهرمان خواهد شد خواهش می‌کنم کمیته انضباطی مقداری به رفتارهای نیمکت‌های حریفان رسیدگی کند. چرا یک نیمکت از محدوده فنی‌اش خارج می‌شود و در سینه سرمربی تیم حریف می‌زند باید به این مسائل رسیدگی شود نه اینکه فقط پایمان را روی گلوی سایپنتو بگذارند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا