اخبار ورزشیسایر اخبار

صالحی‌امیری: سیامند در اوج معلولیت کام ملت را شیرین کرد/بعد از دادگاه درباره جودو صحبت می‌کنم

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: سیامند رحمان جوان پاک و باغیرتی است که توانست بارها کام ملت را شاد کند.

به گزارش پیشرو اسپرت و به نقل از خبرگزاری فارس، سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم رونمایی از سالن وزنه‌برداری پهلوان سیامند رحمان، اظهار داشت: سیامند ثابت کرد جوان پاک، باغیرت، باجسارت است که توانست در عرصه‌های ملی بدرخشد و کام یک ملت را شیرین کند. وزنه‌برداری و کشتی همیشه کام ملت ایران را شاد کرد‌ه‌اند. در تاریخ ایران از مرحوم تختی تا امروز، در وزنه‌برداری از قدیم تا رضازاده و بهداد کام ملت را شاد کردند.

وی افزود: تفاوت رضازاده و سیامند رحمان این است که رضازاده در اوج سلامت روی سکو رفت اما سیامند در اوج ناتوانی جسمی خود را اثبات کرد و این برای ما بسیار مهم است که یک معلول می‌تواند دنیا را تحت تاثیر قرار دهد.

صالحی‌امیری خاطرنشان کرد: یک انسان معلول ثابت کرد می‌تواند در عرصه جهانی بدرخشد و کام ملت را شیرین کند. این برای نسل جوان پیام دارد. این عزیز از دست رفته در اوج معلولیت بود اما بارها کام ملت را شیرین کرد. این فدراسیون سرمایه‌های زیادی دارد و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب و ملت کرده است.

رئیس کمیته ملی المپیک یادآور شد: این سرمایه‌ها باید مورد قدردانی قرار بگیرند. امروز اسبقیان و احمدی از مدیران ما به همراه رئیس پارالمپیک تلاش کردند یک حرکت سمبلیک انجام دهند. این موضوع باید برای جوانان این سرزمین به تصویر کشیده شود.

وی در مورد دادگاه جودو خاطرنشان کرد: اجازه دهید بعد از دادگاه صحبت کنم اما در یک جمله باور دارم اگر عادلانه رفتار شود جودو سرافراز خواهد شد.

صالحی‌امیری همچنین درباره آغاز جنگ تحمیلی و نقش ورزشکاران در این موضوع، عنوان کرد: جنگ نماد غرور یک ملت است. جنگ عرصه تقابل دو فرهنگ است، فرهنگ ایرانی با فرهنگی که دنبال تجاوز بود. شهدای ورزشکار مانند دیگر شهدا از خود گذشتند تا یک ملت در آرامش باشند. همه شهدا را تکریم می‌کنیم. اگر امروز من و شما در این سرزمین احساس آرامش داریم به خاطر کسانی است که از انقلاب دفاع کردند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 1 =

دکمه بازگشت به بالا