اخبار ورزشیاسلایدر اصلیسایر اخبارویژه‌های خبری

سرپرست وزارت ورزش: از تجارب همه پیشکسوتان برای توسعه ورزش و حل مشکلات استفاده می‌کنیم

کیومرث هاشمی عصر امروز با جمعی از پیشکسوتان ورزش کشور دیدار کرد.

به گزارش پیشرو ورزش، عصر امروز از ساعت ١۶، کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش و جوانان با جمع زیادی از پیشکسوتان قهرمان جهان و المپیک دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار پیشکسوتان موضوعات مختلف و دغدغه‌های روز ورزش کشور را در فضایی صمیمانه مطرح کردند.

حدود ١٠٠ پیشکسوت مطرح ورزش کشور در این نشست حضور داشتند.

هاشمی در این نشست اظهار داشت: مقابل عزیزانی که سال‌های سال دل مردم ایران را با مدال های خود شاد کردند سر تغظیم فرود می‌آورم. هدف از نشست امروز این بود که می‌خواستیم صحبت‌های بزرگان ورزش را بشنویم و از تجارب همه دوستان برای توسعه ورزش بهره بگیریم.

وی افزود: در این همه سال بعد از انقلاب اسلامی خدمات زیادی انجام شده ولی وقتی به درد و دل همه پیشکسوتان گوش می‌دهیم متوجه می‌شویم که مشکلات زیادی در ورزش وجود دارد. تجارب ارزنده‌ زیادی در این سالن وجود دارد که می‌توانیم از این تجارب استفاده کنیم.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان با اشاره به کمبودهایی که در حوزه ورزش همگانی وجود دارد گفت: در بخش ورزش همگانی وضعیت خوبی نداریم. بیش از ۴۸ هزار میلیارد تومان صرف هزینه بیماری غیرواگیردار می‌شود و این آمار نشان می‌دهد که باید توجه بیشتری به ورزش همگانی داشته باشیم. از تجارب پیشکسوتانی که در ورزش قهرمانی سال‌ها زحمت کشیدند می‌توان در بحث توسعه ورزش همگانی استفاده کنیم.

وی افزود: اگر بتوانیم این حلقه ارتباطی را با کارشناسان و پیشکسوتان ورزش ایجاد و تنگ‌تر کنیم خیلی از مشکلات ما رفع و رجوع می‌شود. این مسئولیت برعهده ما گذاشته شده است و اگر مجموعه بزرگ ورزش به ویژه پیشکسوتان به کمک بیایند بدون شک خیلی از مشکلات را حل خواهیم کرد.

هاشمی اظهار داشت: در قانون اهداف وزارت ورزش و جوانان که به تصویب رسیده است یکسری شرح وظایف برای ما تعریف شده که اگر آن را عملیاتی کنیم با کمک پیشکسوتان قدم‌های موثری برخواهیم داشت. براساس این وظایف ما باید سالی یک بار شورای عالی ورزش را تشکیل دهیم که هشت وزیر کشور در آن عضو هستند. تشکیل این شورا می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل و فصل کند.

وی افزود: ما اگر بخواهیم ورزش همگانی را توسعه دهیم چاره‌ای نداریم جز اینکه به سراغ ورزش آموزش و پرورش برویم. الان در شرایط فعلی نسبت به قبل و در رده‌های سنی مسابقات بیشتری انجام می‌شود که باید سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی اقداماتی انجام دهیم که این مسابقات برای توسعه ورزش همگانی ثمربخش باشد‌.

وی ادامه داد: ما به لحاظ سرانه ورزشی وضعیت بدی در کشور نداریم ولی نتوانسته‌ایم از این سرانه‌ها به درستی استفاده کنیم. دنیا به سمت بهره‌وری رفته است ولی ما نتوانسته‌ایم از این بهره‌وری استفاده کنیم‌. به لحاظ کمیت شرایط ما خوب است ولی به لحاظ کیفیتی در بحث سرانه‌ها با مشکل مواجه هستیم.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان با اشاره به موفقیت‌های رشته‌های ورزشی در المپیک و بازی‌های آسیایی اظهار داشت: در ادوار مختلف المپیک‌ها بیش از پنجاه درصد مدال‌آوری ما توسط رشته کشتی به دست آمده و در بازی‌های آسیایی نیز سهم قابل توجهی داشته است. ما قدردان تلاش‌های کشتی‌گیران و زحمات آنها هستیم ولی باید به رشته‌های دیگر نیز توجه کنیم‌ و زمینه را برای موفقیت دیگر رشته‌ها نیز فراهم نماییم.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: ورزش قهرمانی و مدال‌آوری خوب است ولی اخلاق بالاتر از همه این‌ها قرار دارد. مشکل ورزش ما درحال حاضر کمرنگ شدن اخلاق نسبت به گذشته است. وظیفه ما و پیشکسوتان این است که اخلاق و معرفت را به ورزش کشور بازگردانیم.

وی افزود: ورزشکار ما باید بداند وقتی ماندگار می‌شود که اخلاق را در اولویت قرار دهد. راستگویی و درستکاری باید در جامعه ورزش ما نهادینه شود. این جلسات باید بازهم برگزار شود و دیدگاه‌های همه پیشکسوتان مورد توجه قرار گیرد که از آن استفاده کنیم.

در این نشست حسن روشن، فرامرز ظلی، محمد نصیری، اکبر حیدری، سلمان حسام، عباس جدیدی، منوچهر مقصودی، رحیم علی آبادی،عباس نمازیان، مائیس میناسیان، رحیم عظیمی، خسرو نظافت دوست، تقی عسگری، پرویز مظلومی، علی اکبرجیرسرایی، همایون اردلان، تیمور غیاثی، عنایت آتشی، علی اصغر هادی زاده، حسین فرکی، ابراهیم جوادی، منصور برزگر، غلامحسین نوریان، سعید مراغه چیان، اکبر مالکی، نادر لطیفی، حسن میرزاآقابیک، بیژن ذوالفقارنسب، مهدی مناجاتی، احمد شوشتری، مارکارآقاجانیان، بهتاش فریبا، حمیدی، مهدی محبی، ابراهیم نیک سرشت، حمید درخشان، اکبر کارگرجم، ابراهیم سیف پور، حسین علیپور، حبیب رازمندان، علی حسین نیروشک، بابک هاشمی ارس، روزبه شرقی، مهدی حاج محمد، خسرو کفیلی، صدیقه اکبری، بیژن شفیع خراسانی، مجید ندیری، عیسی ساوه شمشکی، اکبر قادری، محمد مومنی، بیگدلی، محمد کشاورز، محمد محمودی، آقای روشن پور تهرانی، مجید کشاورز، حسین خرمی، احمد همدانی فر، بیگدلی، رضا اشتیانی، حسین حسین زاده، مصطفی رجب اسلامی، فرهاد آب خضر، محمدرضا زندی، محسن براتی، علی عسگری، محمود پورزاده حسن، محمد مشهدی اقایی، ولی الله سلیمی، رشید تافته، حمیدرضا فرسیابی، فریدون عابدین نژاد، مجید محمدی زاده، محمدرضا صبحی، محمدرضا نجف پور، میرزا آقا احمدی، طباطبایی، حسن محمدلو، حسین محمدلو، الله مراد زرینی، سعید اخوان، منصور ولدخانی، سعید شکاری، نادر کیا، رشید فرهادی، پری فردی، نصرت کردبچه، نجفی و حدادی، براتی حضور داشتند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا