اخبار ورزشیاسلایدر اصلیسایر اخبارویژه‌های خبری

سجادی: بزودی مشکل ملی پوشان ناشنوا را حل می‌کنم

وزیر ورزش و جوانان گفت: با توجه به بررسی هایی که توسط مسؤولان مربوط انجام شده است کیش میزبان بازیهای آسیایی ناشنوایان خواهد بود.

به گزارش پیشرو ورزش، سید حمید سجادی در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی فوتسال ناشنوایان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرایط به گونه ای است که پزشکان به من اجازه حضور در محافل ورزشی را کمتر می دهند و این ایراد را می گیرند که زیاد نباید تحرک داشته باشم. من هم باتوجه به جایگاه مسیولین خودم به زور از پزشکان اجازه می گیرم تا بتوانم در جمع ملی پوشان به ویژه آنهایی که در شرف اعزام به مسابقات برون مرزی هستند قرار بگیرم و به آنها خسته نباشید بگویم و در جریان مشکلات و شرایط آنها قرار بگیرم.

وی افزود: می‌دانم که ملی پوشان برای آماده سازی خود جهت شرکت در مسابقات چه فشارها و مشکلاتی را می‌کشند. حتی در زمان قهرمانی ام جز آرزوهای ما بود که مسئولان از نزدیک در جریان تمرینات و شرایط آمادگی ما قرار بگیرند به عنوان مثال مانند دوری از خانواده و ممارستی که برای تمرین انجام می دهند واقعا سخت است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: خود تیشه گران که زمانی جزو یکی از دوندگان بود به خوبی این شرایط را درک می کند. خانواده این ورزشکاران دوست دارند که فرزندان آن ها که در ورزش حضور دارند دیده شوند و مسیولین مشکلات اجتماعی آن ها را لمس کنند تا این مشکلات باعث دوری آن ها از میادین ورزشی نشود.

سجادی عنوان کرد: خود من در دانشگاه تربیت بدنی پانزده ترم درس ورزش معلولان را تدریس کرده‌ام و یکی از سخت ترین آنها معلولیت حسی(نابینایی و ناشنوایی) بود. البته این دلیل نمی‌شود آنها چون‌ ناشنوا هستند مورد توجه قرار نگیرند. باید شرایطی فراهم کنیم که ورزشکاران ناشنوا در جامعه مفید واقع شوند. زیرا ورزش برای این افراد نه تنها جنبه سلامت دارد بلکه سبب می شود تا دوباره این عزیزان به جامعه بازگردند.

وی ادامه داد: وظیفه وزارت ورزش و جوانان این است که در حوزه کار و تحصیل و حتی مسئولیت اجتماعی مشکل این افراد را برطرف کند تا همانند یک شهروند عادی زندگی هدفمندی داشته باشند.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: من این قول را به تمام ملی پوشان و مدال آوران ناشنوا می‌دهم که مشکل شغلی آنها به زودی با همکاری فدراسیون ناشنوایان و همچنین معاونت ورزش قهرمانی و مدیر کل امور مشترک فدراسیون های ورزشی موضوع اشتغال این عزیزان را به زودی پیگیری خواهم کرد. همچنین کسانی که قهرمان جهان، آسیا و المپیک هستند و هنوز تبدیل وضعیت جایگاهی آنها مشخص نشده است با تمام قدرت این مساله را توسط همکارانم در وزارت ورزش و فدراسیون پیگیری خواهیم کرد تا در چند هفته آینده این مشکل را برطرف کنیم. حتی اگر نیاز باشد به خدمت شخص رییس جمهور و معاون اول می‌روم تا زودتر مشکل این افراد حل و فصل شود. من بر خودم وظیفه می‌دانم و پیگیر این مساله خواهم بود.

سجادی همچنین با اشاره به میزبانی ایران برای بازی های آسیایی ناشنوایان در سال آینده اشاره کرد و گفت: مسئولین مربوط طی بازدیدی که از شهرهای مختلف برای برگزاری این رقابت ها داشتند منطقه آزاد کیش را بهترین جا برای برگزاری این مسابقات در نظر گرفتند چرا که تمام امکانات لازم برای برگزاری مسابقات را دارد و امیدوارم که بتوانیم میزبان شایسته ای برای بازی های آسیایی ناشنوایان پس از انقلاب شکوهمند اسلامی باشیم.

وی در پایان ضمن گرامیداشت روز قدس اظهار داشت: وعده دیدار ما با جامعه ورزش و خانواده های آنها در روز قدس خواهد بود و من ضمن گرامیداشت این روز از تمام‌ جامعه ورزش و آحاد ملت می خواهم که حضور پر رنگ و اثرگذاری در این روز داشته باشند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا