اخبار ورزشیسایر اخبار

سانتونخا: یک میزبانی دیگر در انتظار ایران است

رییس فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام گفت:تلاش می کنیم مسابقات قهرمانی جوانان جهان را به خوبی برگزار کنیم.

به گزارش پیشرو ورزش، امروز نشست خبری رافائل سانتونخا رئیس فدراسیون جهانی پرورش اندام و بدنسازی امروز از ساعت ۱۶ در سالن جلسات کمیته ملی المپیک برگزار شد.

در ابتدای نشست خبری مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک اظهار داشت: جای خوشحالی است که رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به ایران برای میزبانی اعتماد کرد. همه تلاش گروهی ما این است که این میزبانی به خوبی انجام شود. ما و فدراسیون بدنسازی ایران در کنار هم هستیم و پیشنهاد میزبانی رویدادهای مهم را هم داده ایم و به دنبال کرسی های بیشتر در فدراسیون جهانی هستیم. اطمینان دارم رقابت های بسیار خوبی را در ایران شاهد خواهیم بود و ایران می تواند میزبان شایسته ای برای این رقابت ها باشیم.

رافائل سانتونخا رییس فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام در ابتدای نشست خبری خود گفت: افتخاری است برای من که امروز در ایران و در کمیته ملی المپیک کشور شما باشم و تلاش می کنیم مسابقات قهرمانی جوانان جهان را به خوبی برگزار کنیم.

وی افزود: ما در پایان سال میلادی هستیم و با میزبانی ایران از ۵قاره جهان سال را به پایان خواهیم برد. همه مسابقات جذاب است اما فیتنس چلنج یک فرصت جدید است. فیتنس و پرورش اندام را یک ورزش نمی شناسیم چراکه آنها می توانند در همه رشته ها هم نقش موثری را آزمود نشان دهند.

وی در خصوص میزبانی ایران گفت: با آنکه هنوز مسابقات آغاز نشده اما از میزبانی خوب ایران رضایت داریم و یک میزبانی دیگر را به ایران خواهیم داد که در این خصوص اطلاع رسانی کامل خواهد شد و از طریق انجمن خبرنگاران ورزشی جهان این موضوع به خوبی رسانه ای می شود . حضور خبرنگاران بسیار مهم است.

سانتونخا در پاسخ به این سوال که برنامه حمایتی فدراسیون جهانی از فدراسیون بدنسازی ایران چیست، گفت: ۲۰۳ عضو داریم که از ایران نفراتی عضو فدراسیون جهانی هستند رئیس فدراسیون ایران و ۲ عضو دیگر از ایران را داریم. خوشبختانه ایران ظرفیت های خوبی دارد و سعی می کنیم از آن به خوبی استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون جهانی پرورش اندام و بدنسازی به نشست خود با مسوولان ورزش ایران اشاره کرد و گفت: من امروز یک جلسه با دبیر کل کمیته ملی المپیک داشتم و در روزهای آینده با وزیر ورزش ایران هم دیدار و گفت و گو خواهیم داشت.

سانتونخا درباره حمایت از ایران گفت: نگاه ویژه ای به ورزش دانشگاهی و فیتنس چلنج داریم. عقل سالم در بدن سالم است و این ورزش می تواند برای جوانان مفید باشد، همچنین در آینده آنها نقش به سزایی داشته باشد.

وی افزود: در سال ۲۰۲۲ ما یک رکورد در مسابقات داشتیم آن هم با وجود مشکلات اقتصادی جهان و البته جنگ در برخی از کشورها ممکن است در رویدادهای مختلف شاهد کاهش یا افزایش تعداد شرکت کنندگان باشیم. با وجود همه این شرایط ۸ هزار رویداد ورزشی را به انجام رساندیم و در صدد هستیم همچنان روند موفقیت خود را ادامه دهیم.

رئیس فدراسیون جهانی در خصوص روابط این رشته ورزشی با سایر رشته ها گفت: ما نقاط مشترک بسیاری با فدراسیون های مختلف از جمله فوتبال، هندبال و سایر رشته ها داریم و سعی می کنیم ارتباطات خود را همچنان افزایش دهیم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا