اخبار ورزشیسایر اخبار

رمضی: جهانی اسپانیا مهمترین برنامه سال ۹۸ است/ ۴۰ مدال جهانی را پیش بینی کرده ایم

رئیس فدراسیون ورزش‌های کارگری گفت: مهمترین رویداد سال ۹۸ مسابقات جهانی اسپانیا است.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت ، محمد جواد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رمضی رئیس فدراسیون ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ورزش‌های کارگری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، گفت: ورزش کارگری کم کم وارد فاز جدیدی می‌شود به طوری که هم شناخته‌شده‌تر عمل می‌کند و هم برای مخاطبینش جذاب‌تر می‌شود. این جذابیت یکی حضور در مسابقات جهانی است و دیگری برگزاری تعدد مسابقات کشوری و استانی است. از طرف دیگر جامعه کارگری با این تشکیلات کم کم آشنا‌تر می‌شود. قبلا جامعه کارگری با جامعه هدف خودش ناآشنا بود و فاصله داشت، ولی این فاصله کمتر شده و به شرایط مناسب می‌رسد.

وی در ادامه افزود: در سال ۹۸ برنامه‌های خوبی را تنظیم کرده‌ایم به طوری‌که در سال جدید ۹۰ رقابت و برنامه را در پیش داریم. علی‌رغم همه تنگناها و مشکلات مالی، ۲۲ رقابت را در سال جدید پیشتر پیش‌بینی و تنظیم کرده‌ایم. ویژگی دیگر برنامه‌های سال جدید این است که بیشتر رقابت‌های سال جدید در اکثر استان‌ها پخش شده و ویژگی دیگر این است که رشته‌های جدید که بیشتر جنبه تفریحی دارند هم به مسابقات کارگری افزوده شده‌اند، مثلا فریزبی و فوتبال روی میز. در بخش بانوان هم رشد خوبی داشته‌ایم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های کارگری در خصوص مسابقات جهانی اسپانیا اظهار داشت: ما در سال ۹۸ یک رویداد مهم را در پیش داریم و آن‌هم مسابقات جهانی اسپانیا است. این سومین دوره مسابقات جهانی است که کاروانی از ایران به آن اعزام می‌شود. اولین دوره این مسابقات در ایتالیا بود و دومین دوره رقابت‌ها نیز در کشور لتونی برگزار شد. این مسابقات هر دو سال یکبار برگزار می‌شود که امسال یعنی سال ۲۰۱۹ به میزبانی اسپانیا برگزار می‌شود. پیش‌بینی ما از لحاظ مدالی کسب مدال‌های بیشتر نسبت به دوره‌های قبلی است. ما یک سری رشته‌ها را برای اولین بار اعزام می‌کنیم. رشته‌هایی مثل شنا و کاراته و یکسری رشته‌ها را هم برای سومین بار اعزام می‌کنیم، مثل جودو و کشتی. این رشته‌ها، رشته‌هایی بودند که برای ما همواره افتخارآفرینی کرده‌اند و بسیار کم‌حاشیه بودند، مثلا در جودو به واسطه مدیریت خوب سعید قمی و دوستانشان کاملا بدون حاشیه و موفق بوده‌اند. به خاطر همین جودو را برای تمامی مسابقات با قدرت اعزام خواهیم کرد. البته برای اولین‌ بار تیم ملی بانوان جودو را هم اعزام می‌کنیم. این اولین اعزام ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بانوان جودوکار کشور ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به مسابقات جهانی است‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

رمضی در ادامه اذعان کرد: ما برای اعزام ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به رقابت‌های جهانی ملاک‌هایی داریم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، مثلا حتما ورزشکار اعزامی باید از جامعه کارگری باشد. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌در مسابقات کشوری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شرکت کرده باشد‌‌‌ و مقام کسب کرده باشد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و در اردوها منظم شرکت کرده باشد و همچنین‌‌ احتمال مدال‌آوری هم زیاد داشته باشد. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ما امسال ورزشکاران بانوان در کاراته، دوومیدانی و تنیس روی میز هم اعزام می‌کنیم. رشته‌هایی مانند والیبال ساحلی، کشتی آزاد و فرنگی و کشتی ساحلی و احتمالا رشته پتانگ در بخش آقایان را هم به این مسابقات اعزام خواهیم کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

رئیس فدراسیون  ورزش‌های کارگری در خصوص برنامه‌های سال ۹۸ تأکید کرد: ما در سال ۹۸ اولین رالی خانوادگی بین کارگر و کارفرما را قصد داریم برگزار کنیم. این رالی به مناسبت روز کارگر به میزبانی تهران و در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

رمضی در خصوص تعداد ورزشکاران اعزامی به رقابت‌های جهانی اسپانیا گفت: در حال حاضر ما یک کاروان ۱۱۷ نفره شامل ۱۰۰ ورزشکار و ۱۷ مربی و عوامل را برای اعزام به اسپانیا پیش‌بینی کرده‌ایم. منابع مالی آن با حضور موثر آقای دادکان تأمین شده است. آقای دادکان کمک‌های بسیاری به ما کرده‌اند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و همچنین وزیر ورزش و وزیر کار هم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نگاه ویژه‌ای به ما داشته‌اند و حمایت‌های خوبی را از ما انجام داده‌اند و به ما در خصوص تأمین ارز این اعزام ‌‌‌‌‌‌و مجوزهای اعزام‌ کمک‌های زیادی کرده‌اند.‌

وی در خصوص پیش‌بینی کسبی مدال عنوان کرد: ما در دوره قبلی ۳۰ مدال کسب کرده‌ایم ولی در این دوره حدود ۴۰ مدال را پیش‌بینی کردیم. با توجه به اینکه تعداد ورزشکار کمتری نسبت به دوره قبل اعزام می‌کنیم. ما در رشته‌هایی ورزشکار به مسابقات جهانی اسپانیا اعزام می‌کنیم که رژیم اشغالگر قدس یا اصلا حضور نداشته باشد و یا اینکه ما با آنها رویارویی نداشته باشیم. رشته‌هایی را اعزام خواهیم کرد که در آنها با مشکل مواجه نشویم تا منابع دولتی و بیت‌المال به هدر نرود. ما در رشته‌های انفرادی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ راحت‌تر می‌توانیم ورزشکار اعزام کنیم چون راه برای ما باز است و کمتر به مشکل برمی‌خوریم.

رئیس فدراسیون  ورزش‌های کارگری در پایان در خصوص نقطه عطف سال ۹۷ خاطرنشان کرد: نقطه عطف سال ۹۷ همدلی بود که در سال گذشته در بین جامعه کارگری به وجود آمد. امیدوارم این همدلی در سال جدید بیشتر شود، چون واقعا برای این قشر از جامعه نیاز است. جامعه هدف ما بسیار گسترده ولی منابع مالی بسیار کم است و همدلی در این میان می‌تواند خلاء منابع مالی را به خوبی جبران کند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + دو =

دکمه بازگشت به بالا