اخبار ورزشیکشتی و وزنه برداری

درستکار: کمترین نقش را در موفقیت تیم ملی کشتی داشتم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: در وهله اول صاحب اصلی این پیروزی‌ها خانواده‌های بچه‌ها هستند و من کمترین نقش را داشتم.

به گزارش پیشرو ورزش، پژمان درستکار در خصوص دیدار اعضای تیم ملی کشتی آزاد به خانواده‌هایشان پیش از مسابقات، اظهار داشت: اتفاق خیلی خوبی که در تیم ملی افتاد، جو صمیمانه بود. روز قبل از پرواز بچه ها اجازه گرفتند و تمام خانواده‌ها آمدند. خانوداه امیرحسین زارع پیش قدم شدند و بعد بقیه خانواده ها آمدند و غذای محلی درست کردند. مادر امیر حسین هم زحمت کشیده بود لوبیاپلو درست کرده بود!

وی در مورد اینکه گفته می‌‌شود قسمت اعظم این موفقیت، نقش کادرفنی های قبلی بوده و آنچه که به گروه درستکار بر می‌گردد ایجاد روحیه و ریکاوری بعد از المپیک بود به طوریکه که انگیزه یزدانی و زارع برگشت، گفت: اینکه این پیروزی‌ها به چه کسی نسبت داده می‌شود همیشه یک گروه هستند که آخر سر از آن‌ها تشکر می‌شود. احساس می‌کنم در وهله اول صاحب اصلی این پیروزی‌ها خانواده‌های بچه‌ها هستند. کشتی ورزش قشر متوسط و رو به پایین جامعه هستند. مردم باید بدانند خانواده‌ها با چه سختی این بچه ها را حمایت می‌کنند. این حمایت از کانون خانواده شکل گرفته است.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد تصریح کرد: بعد از آن مربیان سازنده این بچه‌ها هستند. آن‌ها با این بچه ها در طول سال زندگی می‌کنند. بدون هیچ چشمداشتی مثل خانواده کنار این بچه‌ها هستند. بعد از آن کادرهای فنی که سال‌های گذشته برای این بچه‌ها در ادوار مختلف زحمت کشیدند، هستند. فدراسیون‌های مختلف همه سهیم بودند. کمترین نقش را من داشتم. وضیفه‌ای به من محول شد و من باید این ماموریت را باید به نحو احسن انجام می دادم. بدون هیچ شکسته نفسی می‌گویم کمترین تقش را داشتم.

درستکار در مورد اینکه در سنگین وزن بعد از ۳۲ سال، مدال طلا گرفتیم، گفت: امیرحسین زارع شرایطش را دارد. او نباید مغررور شود. تازه اول راه است. ضعف‌هایی دارد که باید برطرف شوند. او باید بداند داخل کشور سنگین وزن‌های خوبی هستند. باید به فکر ارتقا کلاس فنی خودش باشد تا جایگاه بالاتری کسب کند. اگر به همین روند ادامه بدهد حتما می‌تواند یکی از پرافتخارترین کشتی گیران تاریخ ایران باشد.

وی در خصوص اینکه در سال‌های بعد کار سخت تری داریم، عنوان کرد: کشتی ورزش ملی ایران است. بعد از دوران سخت کرونایی اتفاقی افتاد که باعث شد استقبال مردم از کشتی زیاد شود. در مورد سطح مسابقات نمی‌توانیم کمتر از المپیک بوده، آمریکا و روس ها دستشان پر است و نفراتشان باهم تفاوتی ندارند. ما از روس‌ها و آمریکایی‌ها عقب هستیم. اگر در باد این پیروزی بخوابیم به مشکل می‌خوریم. در چند وزن باید کار کنیم.

درستکار افزود: بحث اردوها و رقابت های بین المللی مطرح است. اگر بچه‌ها مسابقات بین المللی بیشتری داشته باشند مسائل فنی و روحی‌شان بهتر می‌شود. چرخه انتخابی تیم ملی می‌تواند خیلی به پویا بودن کشتی ما کمک کند. زمانی که حکم گرفتم فدراسیون چرخه‌ای را از قبل مشخص کرده بود و من مجبور بودم کار را ادامه بدهم. برخی از سر دوستی توصیه‌هایی کردند اما من گفتم چیزی بالاتر از عدالت نیست و این کار برکت دارد. معتقدم این بچه ‌ها اگر در میدان رقابت چرخه انتخابی باشند برای خودشان خوب است.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: زمانی دو کشتی گیر آمریکا با جردن باروز مبارزه می کردند و سال ها پشت سر باروز بودند اما بعدا از زیر سایه او در آمدند. بحث انتخابی تیم ملی است. آن‌ها امیدوار بودند باروز را شکست دهند و ملی پوش شوند. مثل شرایطی که قاسم پور داشت. فدراسیون پای این چرخه ایستاده و من هم می‌ایستم که سودش بیشتر شود.

درستکار در مورد آمادگی بالای کشتی گیران کشورمان اظهار داشت: وقتی کار را شروع کردیم، سه گروه داشتیم. یک گروه از المپیک برگشته بودند، یک گروه از مسابقات جوانان جهان و یک گروه انتخابی داشتند. طراحی تمرینات سخت بود. باید از حسن افشار قدردانی کنم که در طراحی تمرین به ما کمک کرد. دکتر خدایاری با جان دل به بچه‌ها خیلی کمک کرد. همیشه در دنیا می‌گویند آمریکایی ها بهترین شرایط را دارند. بچه ها مقابل تمام رقبا تا ثانیه آخر جنگیدند. تیلور مقابل حسن بریده بود. همه بچه ها حریفانشان کم آورده بودند. آن‌ها بدن بسیار سرحالی داشتند. باید از بچه‌های آمادگی جسمانی و کادرفنی تشکر کنم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در مورد شرایط حسن یزدانی گفت: یزدانی کاپیتان تیم ملی و در حال حاضر یک برند و یکی از بزرگان در کشتی است. مردم از او توقع دارند که باعث می‌شود فشار زیادی روی او باشد. برای طراحی مسابقه و آنالیز، فشار روحی زیادی داشت. صورتش هم نشان داد. او برخی اوقات در تمرینات به هم می‌ریخت اما سلحشور است، اعتماد به نفس و میل به خواستن دارد. می‌ایستاد و با تمام سختی ها کار را انجام می‌داد. او واقعا با سلحشوری دل مردم را شاد کرد.

وی در گفت‌وگو با ورزش و مردم افزود: واقعا در ۴۰ روز گذشته خیلی کار کردیم. بچه های آنالیز خیلی به ما کمک کردند. فدراسیون و علیرضا دبیر به من خیلی اعتماد کردند. از آن‌ها به صورت ویژه تشکر می کنم. با اینکه هجمه زیادی رویشان بود پای همه چیز ایستادند و بدون هیچ چشمداشتی برای کشتی و مردم کار می‌کنند. همه امکانات را برای جامعه کشتی فراهم می‌کنند.حمید سوریان مثل یک برادر کنار تیم ملی بود. دکتر تغذیه و ماساژور تیم خیلی به ما کمک کردند. این پیروزی را به مردم خوب کشور هدیه می‌کنم. امیدوارم دعای خیر مردم بدرقه راه ما باشد. مسئولین حمایت کنند تا تیم ایران در المپیک ۲۰۲۴ بدرخشد و ان‌شاالله دو سه مدال طلا بگیرد. جا دارد از محسن کاوه مدیر تیم ملی که واقعا مانند یک پدر به کار ما نظارت داشت و راهنمایی می‌کرد، تشکر کنم.
درستکار در مورد برد شب گذشته تیم ملی فوتبال مقابل امارات گفت: قلبمان برای هر تیم ملی می‌تپد و امیدوارم تیم ملی فوتبال به راحتی صعود کند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 10 =

دکمه بازگشت به بالا