اخبار ورزشیاسلایدر اصلیفوتبالفوتبال ایرانویژه‌های خبری

دبیر سازمان لیگ فوتبال ایران: برگزاری همه مسابقات در پنجشنبه یا جمعه امکان‌پذیر نیست

دبیر سازمان لیگ توضیحاتی درمورد آخرین شرایط ورزشگاه‌ها و برنامه‌ فصل آینده ارائه کرد.
به گزارش پیشرو ورزش ، محمدرضا کشوری‌فرد درمورد زمان برگزاری سوپرجام فوتبال ایران، اظهار داشت: با تاکید ریاست فدراسیون، لین بازی حتما برگزار می‌شود اما الان نمی‌توانم تاریخش را اعلام کنم زیرا به محرم و صفر می‌خوریم. پس از این ایام بازی را برگزار می‌کنیم.
وی درپاسخ به این سوال که آیا سوپرجام قطعا قبل از شروع لیگ برگزار می‌شود، گفت: دلیلی ندارد حتما پیش از لیگ برگزار شود و پس از فیفادی شهریور هم می‌توانیم آن را انجام بدهیم.
دبیر سازمان لیگ درمورد زمان آغاز لیگ، عنوان کرد: اوایل مرداد قرعه‌کشی را انجام می‌دهیم و احتمال دارد اواخر مرداد لیگ آینده را شروع کنیم. تاریخ ۲۵ یا ۲۶ مرداد هنوز صحیح نیست‌ اما اعلام می‌کنیم.
کشوری‌فرد درخصوص تاکید تاج روی برگزاری مسابقات لیگ برتر فصل آینده در روزهای پنجشنبه جمعه، گفت: تاج روی این موضوع تاکید کرده و ما هم برنامه‌ریزی کردیم بیشتر بازی‌ها در این روزها برگزار شود اما امکان‌پذیر نیست که همه دیدارها پنجشنبه یا جمعه برگزار شود زیرا برخی مسابقات باید ۵_۴ روز یک بار برگزار شود. در اروپا هم همه مسابقات روزهای تعطیل برگزار نمی‌شود.
وی درمورد برنامه‌ریزی سازمان لیگ برای لحاظ کردن لیگ نخبگان و فیفادی‌ها در تقویم لیگ، توضیح داد: برنامه‌ریزی کردیم ۳ روز قبل از فیفادی بازیکنان در اختیار تیم ملی قرار بگیرند. پس از شروع لیگ نخبگان هم، لیگ ما یک هفته تعطیل می‌شود.
دبیر سازمان لیگ درپاسخ به اینکه آیا امیر قلعه‌نویی برنامه‌های تیم ملی را ارائه کرده است، گفت: هنوز خیر. ۲ روز قبل نشست کوتاهی با هم داشتیم اما برنامه دقیق را پس از قرعه‌کشی تنظیم می‌کنیم.
کشوری‌فرد درمورد آخرین وضعیت ورزشگاه‌ها برای میزبانی از لیگ برتر، اظهار داشت: پس از اتمام مسابقات، تاج جلسه‌ای برگزار و تمام بخش‌هایی که با فوتبال سر و کار دارند از استانداری، وزارت ورزش، شرکت توسعه، فدراسیون و سازمان لیگ در آن شرکت کردند. در این جلسه به جدیت اعلام کردند باید استادیوم‌ها تجهیز شود. پس از ۳_۲ روز نواقص تمام ورزشگاه‌ها را به باشگاه‌ها ابلاغ کردیم. تا الان ۷ ورزشگاه مورد تایید ما است. چند ورزشگاه در حال تعمیر هستند که قرار است خودشان را برسانند.
وی افزود: باید از علی جوادی، مدیرکل ورزش و جوانان تهران برای زحمات شبانه‌روزی در ورزشگاه تختی تهران تشکر کنم. همراه با تاج و امیر مهدی علوی از این استادیوم بازدید کردیم و واقعا در حال رساندن استادیوم هستند. باید از شهردار شهرقدس هم تشکر کنیم و جای خوشحالی دارد که استادیوم شهدای این شهر هم در حال اضافه شدن به استادیوم‌های تهران است. پنجشنبه هفته قبل هم جلسه‌ای درمورد ورزشگاه آزادی داشتیم که ابوالفتحی، معاون شرکت توسعه درموردش گزارش کاملی داد. احساس می‌کنم این استادیوم نیز اواسط شهریور به بهره‌برداری می‌رسد و به بازی تیم ملی خواهد رسید.
دبیر سازمان لیگ درپاسخ به این سوال که آیا درخصوص ورود و خروج تماشاگران و بلیت فروشی اقداماتی صورت گرفته است، گفت: سال گذشته در این بحث واقعا مشکل داشتیم. برخی جاها بلیت دستی می‌فروختند که واقعا خوب نیست. بحث لزوم بلیت فروشی الکترونیکی و گیت‌ داشتن ورزشگاه‌ها را ابلاغ کردیم. ضمن اینکه باید صندلی‌ها شماره‌گذاری شوند و بدون این‌ها اصلا بازی‌ها برگزار نمی‌شود. محکم پای کار ایستاده‌ایم و همه سعی و تلاش خود را می‌کنیم که این اتفاق بیفتد. تاج روی انجام شدن کار تاکید دارد. ما هم دنباله‌رو قضیه هستیم‌.
کشوری‌فرد افزود: به باشگاه‌ها اعلام کردیم که استادیوم‌ها حتما باید تایید فنی نظام مهندسی، بیمه مسئولیت و حوادث را داشته باشند. باید مدارک را به ما بدهند و هر استادیومی مشکل داشته باشد؛ قطعا بازی را بدون تماشاگر می‌کنیم. ورزشگاه‌هایی مانند وطنی قائمشهر و تختی انزلی واقعا سکوهایشان لرزش دارد که خیلی خطرناک است. امروز بچه‌های ما از استادیوم یزد بازدید داشتند و واقعا باید زمین را درست کنند در غیر این صورت در ورزشگاه شهید نصیری این شهر، هیچ دیداری برگزار نمی‌شود.
وی تاکید کرد: بازی بدون تماشاگر هیچ معنی‌ ندارد و ما هم دوست داریم بازی با هواداران برگزار شود اما باید فردی که به استادیوم می‌آید، امنیت جانی داشته باشد. اگر اتفاقی بیفتد، چه کسی جواب می‌دهد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است بازی‌های لیگ یک را بدون ۱۳ تیمی که مجوز ملی ندارند برگزار کنند، گفت: هنوز چنین دستوری برای ما نیامده است اما در سال آینده چنین اتفاقی می‌افتد. الان ۷ باشگاه لیگ یکی این مجوز را دارند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا