اخبار ورزشیکشتی و وزنه برداری

دبیر: آموزش و پرورش یک معدن و گنجینه است

رئیس فدراسیون کشتی گفت: آموزش و پرورش یک معدن و گنجینه است که ما دست نیاز به سمت آن دراز می‌کنیم.

به گزارش پیشرو اسپرت و به نقل از  خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، علیرضا دبیر در حاشیه مراسم تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون کشتی با وزارت آموزش و پرورش گف: خود من محصول توافق فدراسیون کشتی و آموزش و پرورش بودم. پیش از حضور در انتخابات هم طی آسیب‌شناسی که کردیم این قسمت را دارای پتانسیل‌های زیادی دیدیم.

وی ادامه داد: آن‌زمان در جمعیت ۶۰ میلیونی یک میلیون کشتی‌گیر فعال داشتیم، اما امروز در بیش از ۸۰ میلیون نفر کم‌تر از ۱۰۰ هزار نفر کشتی‌گیر فعال داریم. کشتی برند ورزش و کشور ماست. در ایران زورخانه هایی برای چندصد سال پیش از اسلام پیدا شده است و نباید اجازه دهیم افت کند.

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: به حضور آموزش و پرورش در کشتی اعتقاد داریم چون خانواده‌ها به مدارس و آموزش و پرورش اعتماد دارند. مهم نیست چه کسی یا کدام ارگان این کار را انجام می‌دهد بلکه مهم این است کار برای موفقیت ایران باشد.

دبیر افزود: ۳ سال دیگر نتیجه این تفاهم‌نامه را در رده‌های نوجوانان و جوانان خواهیم دید. امیدواریم این موضوع به استان‌ها نیز تسری پیدا کند. برنامه‌ای خوب است که هم کیفی باشد و هم کیفی و از همه مهم‌تر اینکه یک اتاق پایش مدام این روند را رصد کند. اگر این اتفاق رخ دهد، مطمئن باشید در المپیک های آینده آثار این تفاهم‌نامه را خواهیم دید. امیدواریم این اتفاق در سایر فدراسیون‌ها نیز رخ دهد.

رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: آموزش و پرورش یک معدن و گنجینه است که ما دست نیاز به سمت آن دراز می‌کنیم.

دبیر خاطر نشان کرد: فشار وارد کردن به نونهالان و نوجوانان و وزن کم کردن اشتباه محض است. اخیراً ۶ مربی را بخاطر اجبار به وزن کم کردن کشتی‌گیران نونهال و نوجوان محروم کردیم. اسطوره‌ای مانند موحد ۱۹ سالگی وارد کشتی می‌شود و ۲۶ سالگی اولین مدالش را می‌گیرد.

وی گفت: اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت مسابقات قهرمانی کشور نوجوانان برگزار می‌شود و تنها همین یک مسابقه خواهد بود تا دیگر به بچه‌های مردم فشار وارد نشود. امیدواریم خدا کمک کند در این مسیر موفق باشیم.

انتهای پیام/س

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + هشت =

دکمه بازگشت به بالا