اخبار ورزشیسایر اخبار

داورزنی: برای حضور در والیبال تصمیم نگرفتم

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: وزارت ورزش چنین توانی ندارد ۱۰ میلیون دلار به فدراسیون فوتبال کمک کند. این درخواست فدراسیون بوده اما شدنی بودن موضوع دیگری است.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا داورزنی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش بعد از نشست با روسای فدراسیون‌های ورزشی جمع خبرنگاران گفت: امروز جلسه مشترک با نواب رئیس بانوان و روسای فدراسیون‌ها داشتیم. در این نشست وزیر ورزش عراق هم حضور داشت. ما قبلا سفری به عراق داشتیم که چند تفاهمنامه امضا شد. با تغییر کابینه در عراق، وزیر ورزش این کشور به دنبال پیگیری تفاهمات انجام شده سفری به ایران داشت.

وی افزود: سال ۹۸ سال ماقبل المپیک است و فدراسیون‌ها باید برنامه‌ریزی داشته باشند تا با آمادگی به المپیک بروند. در جلسه با فدراسیون‌ها، سرپرست کاروان گزارشی را از المپیک ارائه کرد. صالحی امیری هم برنامه‌های فرهنگی را تشریح کرد. جلسه خوبی داشتیم امیدواریم هر فصل جلسه مشترک را با حضور نواب رئیس داشته باشیم تا آنها هم در جریان امور قرار بگیرند و حرفه‌های خود را بزنند.

داورزنی درباره ثبت‌نام در انتخابات فدراسیون والیبال و بحث مطرح شدن استعفایش، گفت: ما تاریخ ثبت‌نام را اعلام کرده‌ایم باید ببینیم چه کسانی ثبت‌نام می‌کنند. من هنوز تصمیم جدی نگرفته‌ام و استعفا هم نداده‌ام. هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ام. والیبال برای من خیلی مهم است. دوستان لطف و احساس کردند برای آینده والیبال برگردم اما هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم. بررسی می‌کنم اثر وجودی من موثر است. مهم این است جایی باشم که اثر بهتری داشته باشم.

معاون وزیر ورزش در ادامه صحبت‌هایش درباره اینکه فدراسیون فوتبال از وزارت درخواست کمک ۱۰ میلیون دلاری داشته تا بعد وزارت بتواند این پول را از فیفا بگیرد، خاطرنشان کرد: اگر امکان انتقال پول وجود داشته باشد، از طریق فدراسیون‌ها که غیردولتی هستند شدنی است. دولت قطعا به خاطر تحریم‌ها و محدویت‌هایی که هست نمی‌تواند این پول را انتقال دهد.

وی ادامه داد: آقای تاج تلاش خود را کرده و چند جلسه با اینفانتینو در فیفا داشت. خزانه‌داری آمریکا نسبت به این موضوع ممانعت‌هایی را ایجاد کرده و حتی اگر از منابعی که فدراسیون فوتبال دارد تا این پول به فردی پرداخت شود بنابراین با توجه به اینکه ایران درخواست‌کننده هست، مشکلاتی وجود دارد.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش با اشاره به اینکه فدراسیون فوتبال خواسته دولت کمکی به این فدراسیون داشته باشد، عنوان کرد: با توجه به اینکه فدراسیون فوتبال شدیدا نیاز به پول دارد، آنها درخواست داشتند این پول را دولت کمک کند و به فدراسیون بدهد و بعد دولت پیگیری کند این پول را از فیفا بگیرد. این موضوع باید توسط کارشناسان مربوطه بررسی شود اینکه آیا این امکان وجود دارد؟ وزارت ورزش چنین توانی ندارد ۱۰ میلیون دلار به فدراسیون فوتبال کمک کند. این درخواست فدراسیون بوده اما شدنی بودن موضوع دیگری است.

داورزنی همچنین به سال المپیک اشاره کرد و گفت: فدراسیون‌های المپیکی ما در اولویت هستند. فدراسیون فوتبال هم تیم امید را باید برای کسب سهمیه المپیک آماده کند اما محدودیت منابع وجود دارد از طرفی مردم از فدراسیون‌های ما مانند وزنه‌برداری، کشتی، تکواندو، کاراته، شمشیربازی، قایقرانی و … انتظار کسب مدال دارند.

وی ادامه داد: در رشته‌های تیمی مانند والیبال و بسکتبال لازم است سهمیه المپیک کسب شود. تلاش همه رشته‌ها کسب سهمیه است بنابراین با محدودیت منابع باید مدیریت صورت بگیرد. درخواست فدراسیون فوتبال در مسیر قانونی خودش دنبال می‌شود. امیدواریم این مشکل حل شود. فدراسیون‌های دیگر ما هم از فدراسیون‌های جهانی طلبکار هستند که باید در کانال خودش حل شود.

معاون وزیر ورزش عنوان کرد: وزارت خارجه تا الان کمک زیادی کرده است. از طریق سفارتخانه‌ها هم کمک شده تا منابعی منتقل شود اما بحث فوتبال بسیار جدی است. باشگاه‌های ما از جمله استقلال و پرسپولیس هم طلبکار هستند همین طور فدراسیون‌ فوتبال که امیدوارم حل شود و پول به دست فدراسیون برسد.

وی در پاسخ به این سوال که یکی از روسای فدراسیون‌ها دو تابعیتی است و نهادهای نظارتی به این موضوع ورود کرده‌اند، یادآور شد: کتبا چیزی به ما اعلام نکرده‌اند. ما هم در فضای مجازی و رسانه‌ها شنیده‌ایم. اختلاف نظر هست بین کسی که گرین‌کارت دارد یا پاسپورت، فرق می‌کند. ممکن است شخصی گرین‌کارت داشته باشد اما تابعیت آمریکا را نداشته باشد. برخی مطرح کرده‌اند ما در یکی از فدراسیون‌ها کسی را داریم که دو تابعیتی است ما هم درخواست مستندات کرده‌ایم.

داورزنی درباره اینکه به نظر می‌رسد مادر این فرد آمریکایی است، عنوان کرد: درخصوص این فدراسیون، این موضوع را قبل از ثبت‌نام برای انتخابات سوال کردیم و او گفت پاسپورت آمریکا را ندارد. بحث دو تابعیتی منتفی است اگر دوستان نظارتی مستنداتی دارند ارائه کنند و ما هم اقدام می‌کنیم.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید تکلیف فدراسیون تنیس چه می‌شود و این فدراسیون بیش از ۶ ماه است با سرپرست اداره می‌شود، خاطرنشان کرد: انشالله روشن می‌شود. زمان ثبت‌نام والیبال را اعلام کردیم و زمان مجمع کونگ‌فو هم مشخص شد. تکلیف تنیس هم مشخص خواهد شد.

داورزنی در پاسخ به این سوال که وزارت خواسته تا فدراسیون‌ها اردوهای خارجی نداشته باشند اما باشگاه‌ها اردوی برون‌مرزی رفته و بازیکنان پرسپولیس نیز از وضعیت اردو راضی نبوده‌اند، تصریح کرد: یکی از باشگاه‌ها گفت همه امکانات را در خارج از کشور دارد. استقلال هم گفت در خارج از کشور همه چیز رایگان است و هزینه اسکان، خوراک و خواب و … ارزانتر است. گفتند شرایط برایشان راحت‌تر است.

وی افزود: می‌گفتند به دلیل اینکه امکانات در ترکیه مجانی است و برایشان ارزانتر تمام می‌شود. نمی‌خواستیم فضایی دیگر ایجاد شود که ۲ باشگاه را مخالفت کنیم و ۲ باشگاه را موافقت به همین دلیل خواستیم مدیران و هیات مدیره دقت نظر داشته باشند. اگر تراکتور و استقلال را موافقت می‌کردیم بعد می‌گفتیم فرضا پرسپولیس و سپاهان یا پرسپولیس و ذوب‌آهن سفر نروند اعتراض می‌کردند که چه شده وزارت ورزش تبعیض قائل شده است.

معاون وزیر ورزش افزود: تصمیم کلی گرفته شد با صلاحدید هیات مدیره باشگاه‌ها سفری که مقرون به صرفه هست، این امکان را داشته باشند که به سفر بروند. دوستان ما در پرسپولیس گفتند این سفر خارجی برایشان ارزانتر و بهتر است. دوستان مطرح می‌کردند مثلا در استقلال که میزبان برایشان همه چیز را تدارک دیده است. به زعم دوستان قیمت تمام شده برایشان کمتر از داخل کشور می‌شد. گفتیم به صلاحدید مدیران باشگاه‌ها سفرها بررسی شود.

داورزنی درباره خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس هم اظهار داشت: از طرف وزارت ورزش و دولت آمادگی ۱۰۰ درصدی وجود دارد. موضوع وارد فاز عملیاتی شد اما مصوبه‌ای در مجلس در قالب بودجه مطرح شد. این مصوبه اجرای کار را با سختی مواجه کرد. جلساتی در اصل ۴۴ گذاشته شد و در خدمت دوستان بودیم. هم ما هم خصوصی‌سازی این بحث را گفتیم امکان اجرای مصوبه را نداریم که ۵ درصد به فرابورس برود، بعد قسمتی به کشف قیمت برود و بلوک‌بندی بشود. عملیات اجرایی سخت بود.

داورزنی ادامه داد: قبلا خصوصی‌سازی بحثی را مطرح می‌کرد درباره به مزایده گذاشتن و فروش برند که این مسیر شدنی بود اما آن مصوبه ما را با چالش روبه‌رو می‌کرد که باید افزایش سرمایه رخ می‌داد. این عملا شدنی نبود چون قرار بود برند باشگاه واگذار شود. در مجلس خدمت دوستان بودیم و مفصل بحث شد. ما ۱۰۰ درصد آمادگی داریم از طریق سازمان خصوصی‌سازی هر دو باشگاه واگذار شود. هر چیزی که آنها خواسته‌اند از طریق مدیران باشگاه‌ها ارائه شده اما این مصوبه بحث دیگری است و مدل آن قابلیت اجرا ندارد.

باید تصمیم دیگری گرفته شود اما در بحث واگذاری کسی شک ندارد. دولت هم اراده دارد این اتفاق خوب بیفتد اما این مصوبه شرایط را برای واگذاری سخت کرده است. نمایندگان مجلس توجه داشته باشند این مصوبه باید اصلاح شود تا قابلیت اجرا پیدا کند.
انتهای پیام/

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

دکمه بازگشت به بالا