اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایران

خطیر: وزارت ورزش برای بهبود درآمد لیگ‌های حرفه‌ای مکلف شده است

مدیرعامل باشگاه استقلال توضیحاتی را در خصوص جلسه فیرپلی مالی ارائه کرد.
به گزارش پیشرو ورزش، علی خطیر پس از جلسه فیرپلی مالی باشگاه‌های لیگ برتری با وزیر ورزش، اظهار داشت: جلسه بسیار خوبی بود. برای اولین بار بود که جلسه‌ای با موضوعیت فیرپلی مالی برگزار شد که موارد دیگری را هم داخل خودش داشت.
وی افزد: قانونی در برنامه توسعه هفتم وزارت ورزش را مکلف کرده که برای بهبود وضعیت درآمد فدراسیون‌هایی که لیگ‌های حرفه‌ای دارند، آیین نامه اجرایی عدالت مالی را تدوین کند.
مدیرعامل استقلال گفت: یکی از این لیگ‌های حرفه‌ای فوتبال است. وزارت ورزش تدوین آیین نامه اجرایی لیگ‌های حرفه‌ایی را از فوتبال شروع کرده است. در این جلسه تمام ارکان اصلی فوتبال کشور و مدیران عامل ۱۶ تیم لیگ برتری حضور داشتند. دغدعه‌های باشگاهداری، مسائل و موانعی که در این مسیر دارند را در حضور وزیر مطرح کردند.
وی تصریح کرد: فیرپلی مالی قانونی دارد که میزان درآمد با هزینه، سر به سر باشد. بخش هزینه وجود دارد. بحثی که مغفول مانده، بحث درآمدی باشگاه‌هاست. یکی از مباحث اصلی درآمدی باشگاه‌ها حق پخش، تبلیعات محیطی و بلیت فروشی است.
خطیر ادامه داد: بحث حق پخش، در این جلسه خیلی مورد توجه قرار گرفت. مقرر شد پیگیری شود. فدراسیون موطف شد کارگروهی تشکیل بدهد و بخشی از مدیران باشگاه‌ها در آن باشند تا آیین نامه اجرایی فیرپلی مالی را برای لیگ حرفه‌ای فوتبال کشور تدوین کنند. بعد از تدوین و گرفتنن نظرات وزارت ورزش، ان‌شاالله در مجمع فدراسیون فوتبال تصویب می‌شود.چون قانونش وجود دارد، آیین نامه اجرایی‌اش هم مصوب شود، به عنوان قانون مصوب کشور اجرا می‌شود.
مدیرعامل استقلال درمورد جلسه امروز دادگاه CAS برای رسیدگی به پرونده ساپینتو، گفت: امیدواریم اتفاقات خوب بیفتد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + هشت =

دکمه بازگشت به بالا