اخبار ورزشیورزش تهران

جوادی: ۱۴ آذر سال ۱۴۰۲ نقطه عطف ورزش استان تهران خواهد بود

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در اولین جلسه “شورای اندیشه ورز” ورزش تهران عنوان کرد: “روز ۱۴ آذر سال ۱۴۰۲” نقطه عطف ورزش استان تهران و متأثر از آن نقطه عطف ورزش کشور خواهد بود.

به گزارش پیشرو ورزش، در جلسه “شورای اندیشه ورز” ورزش تهران به ابتکار اداره‌کل ورزش و جوانان استان تهران و با حضور پیش‌کسوتان و سرمایه‌های ورزش پایتخت و کشور، “ارشدی” مشاور مدیرکل، “ایرجی” معاون توسعه امور ورزش، مدیران ستادی و رؤسای ادارات ورزش و جوانان حوزه‌ها و شهرستان‌های استان،روز سه‌شنبه در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد، “علی جوادی” ضمن خیرمقدم به پیش‌کسوتان و افتخارآفرینان عرصه ورزش و با عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمهالزهرا (س)، از پیش‌کسوتان به‌عنوان افتخار ورزش استان تهران و کشور یاد کرد و ابراز امیدواری نمود با استفاده از خرد جمعی بتوان جایگاه ورزش تهران را در بخش‌ها و زمینه‌های مختلف ارتقا داد و همه این موضوعات در گرو استفاده از تجربیات بزرگان حاضر در این جلسه و دیگر بزرگان ورزش پایتخت است.
وی افزود: ما هیات‌های ورزشی استان را در کنار خودمان داریم و درصد فعالیتی خودمان را از جریان پیشرفت ورزش استان تهران در رشته‌های مختلف از هیات‌ها داریم و یک گزارش کارهایی به ما می‌رسد که در ارتباط با این گزارش کارها، سئوالات خیلی زیادی از ذهن ما می‌گذرد و مطمئن نیستیم که برنامه‌های هیات ها علی‌رغم همه زحماتی کشیده می‌شود، منتج به این اهداف قشنگ و زیبا از مدینه‌فاضله‌ای که برای تهران ترسیم کرده‌ایم، می‌شود یا نه .
علی جوادی افزود: روش کاری من نشان داده که به پیش‌کسوتان، به تجربه و به بزرگانی که صادقانه حاصل تجربیات دوران تصدی فعالیت خودشان را در اختیار ما قرار داده‌اند، احترام گذاشته ام و صداقت آن‌ها همیشه به ما ثابت شده‌است، اما یک موضوع وجود دارد اگر بخواهیم به ورزش کشور خدمت کنیم و ورزش کشور را در همه ابعاد، مؤلفه‌ها و شاخص‌ها رشد بدهیم، تنها راهکارش این است که ورزش تهران را رشد بدهیم. اصلاً مرکز کانون آفرینی و موج‌آفرینی فقط و فقط در تهران می‌تواند شروع شود. خیلی از استان‌ها نگاه می‌کنند به فعالیت‌ها و برنامه‌های استان تهران. موج‌آفرینی در هر موضوعی از تهران شکل می‌گیرد.
وی ادامه داد: بنابراین، این جلسه را به‌مثابه جلسه‌ای که سالی یک‌بار برگزار می‌شود و یک دورهمی از پیش‌کسوتان مختلف از رشته‌های گوناگون صورت‌گرفته، نبینید. این جلسه در ۱۴آذرماه ۱۴۰۲ قرار است است که ورزش کشور را تکان داده و رشد بدهد. امروز توفیق دارم که یک احکامی را به حضور شما بزرگواران تقدیم کنم به‌عنوان اعضای “شورای اندیشه‌ورز” ورزش استان تهران که البته ذیل آن انتظارات را ذکر کرده‌ایم. این‌طور نیست که به‌صورت فرمالیته و خیلی افتخاری فقط دور هم جمع شویم. از این به بعد، یکسری مسئولیت‌ها را خدمت شما تقدیم می‌کنیم و شما باتجربه و با افتخارآفرینی های تان به‌عنوان مشاور مدیرکل و مشاور اداره‌کل، رصد کننده فعالیت‌های رشته هایی هستید که در آن تخصص داشته‌اید و سال‌ها در آن کار کرده‌اید و ما این رصد شما را ملاک قرار می دهیم، چرا که شما به‌دلیل عرقی که به تهران دارید و علاقه، اهتمام و دلسوزی که به رشته خودتان دارید، همواره می‌خواهید تا آن رشته رشد کند و جلودار همه هیات های استان‌های دیگر باشد و در میادین بزرگ جهانی مقام آفرین و کسب افتخار کند. درخواست می‌کنم که شما ازاین‌پس در کنار ما باشید و رصد کننده کلیه برنامه‌ها و عملکردهای هیات‌ها.
مدیرکل تاکید کرد: متأسفانه از ورزش تخصص زدایی شده‌است، لذا می‌خواهیم از آن نشست‌های عمومی به سمت نشست‌های تخصصی برویم با هدایت، محوریت، تجربه، اهتمام و دلسوزی شما بزرگان برای ورزش تهران. ما ازهمه نظرات و اندیشه‌های شما در پیشبرد اهداف تدوین شده برای توفیقات بیشتر آن رشته استفاده می‌کنیم و به‌دنبال آن هستیم که هیات‌ها را از روزمرگی جدا کرده و به‌دنبال برنامه‌های جامع نگر و هدفمند هستیم، توأم با چشم‌انداز و استراتژی روشن و قابل تحقق. برای این مهم باید راهکارهای عملیاتی داشته باشیم و برای رفع این نیاز باید از وجود شما بزرگواران استفاده کنیم. تنها راه این است، هرچند که ممکن است دیر به این فکر افتاده باشیم، اما ماهی را هروقت از آب بگیری، تازه است. بدیهی است ساختار این کار باید در اداره‌کل به‌عنوان الگو بماند و در سال‌های بعد هم از آن استفاده شود و ازاین‌پس جایگاه شما در هیات های ورزشی رشته مربوطه به این معناست که حضور شما، حضور مدیرکل است و شما می‌توانید با ارائه گزارش‌ها و تحلیل‌ها به من کمک کنید در دوام، بقا، تغییر و یا تغییر رئیس هیات‌ها از مجاری قانونی با تحلیل‌ها و رصدهای صحیح تان.
جوادی افزود: باید تجربیات شما به نفع ورزش استان تهران آزاد شود. باید از این تجربیات ۵۰-۶۰ ساله استفاده شود برای رفع موانع، معضلات و چالش‌ها. قرار نیست این کار نمایشی باشد، “روز ۱۴ آذر سال ۱۴۰۲” نقطه عطف ورزش استان تهران و متأثر از آن نقطه عطف ورزش کشور خواهد بود و ظرفیت ها در ورزش استان تهران نباید روی‌هم انباشته شود و باید به نفع ورزش استان تهران آزاد گردد. ان‌شاءالله به نفع شور آفرینی، نشاط اجتماعی در تهران و به نفع ورزش قهرمانی و ورزش حرفه‌ای باشد.
بنا به همین گزارش، “احمد ارشدی” مشاور مدیرکل نیز ضمن تشکر از همه بزرگواران که منت گذاشتند و در اولین جلسه “شورای اندیشه‌ورز” ورزش استان تهران حضور پیدا کردند، تأکید کرد: یقیناً این‌گونه جلسات به ورزش تهران و ارتقاء جایگاه آن کمک خواهد.
وی با تقدیر از تفکر “علی جوادی” مدیرکل جهادی‌ها و جوان جنوب شهر تهران افزود: برای این‌گونه جلسات برنامه داریم و دوستان می‌توانند با ما ارتباط مستقیم داشته باشند و نقطه نظرات خود را به مدیرکل و مدیران اداره کل و رؤسای هیات های استان ارائه دهند.
ارشدی بزرگان و پیش‌کسوتان حاضر در این جلسه را گنجینه‌ها و سرمایه‌های ارزشمند ورزش پایتخت و کشور دانست و ابراز امیدواری کرد که حضور آنان در عرصه ورزش تهران بتواند راه‌گشا باشد و جایگاه پایتخت ارتقا یابد و با استمرار موفقیت‌ها، ورزش تهران بتواند روزهای پرفروغ تری را تجربه کند.
“کرمعلی ایرجی”معاون توسعه امور ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان تهران نیز در این جلسه به پایین بودن سرانه ورزش استان تهران اشاره کرد و گفت: علی‌رغم این‌که تهران پایتخت جمهوری اسلامی است، اما تهران از نظر امکانات و سرانه شرایط خوبی ندارد و در مقایسه با سایر استان‌ها در شرایط نابرابری قرار دارد.
وی ادامه داد : اگر موفقیت و پیشرفتی هست به‌دلیل آن است که دست بزرگانی چون شما بر سر ورزش استان تهران قرار دارد. سرمایه های بزرگ ورزش کشورکه برای ورزش استان تلاش کرده‌اید و از حضور شما سپاسگزارم. همچنین از همکاران خودم در حوزه و شهرستان ها و ستاد و از مدیرکل محترم که همت کردند و حلقه مفقوده ورزش استان تهران را با برگزاری اولین نشست “شورای اندیشه‌ورز” ورزش استان تهران استارت زدند.
وی ابراز امیدواری کرد با تداوم این جلسات، نقش گرم و هدایت گرایانه شما پیش کسوتان در ورزش استان تهران دیده شود و بتوانیم از تجربیات گرانسنگ تان استفاده کنیم و همه دست‌به‌دست هم بدهیم تا از ظرفیت‌های تهران به‌خوبی بهره ببریم. خوشبختانه ظرفیت ورزش تهران بالاست، آن‌هم به‌دلیل حضور شما بزرگان و قطعا با این حضور جایگاه تهران ارتقاء پیدا خواهد کرد، چراکه شایستگی آن را دارد.
گفتنی است در این جلسه، پس‌از پخش کلیپ سرود تهران و کلیپ المپیاد ورزشی، بزرگان، پیش‌کسوتان و صاحب‌نظران رشته‌های مختلف به بیان دیدگاه‌های خود در ارتباط با ورزش تهران و کشور پرداختند و در ادامه، احکام اعضای “شورای اندیشه ورز” توسط مدیرکل و دیگر مسئولان اعطاء شد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

دکمه بازگشت به بالا