اخبار ورزشیسایر اخبار

جایزه بزرگ شطرنج مردان جهان؛ رونمایی از ۸ بازیکن باقیمانده در مرحله دوم

با صعود ۲ شطرنج باز آمریکایی به مرحله دوم، چهره ۸ بازیکن باقیمانده در رقابت های جایزه بزرگ شطرنج مردان جهان (۲۰۲۰-۲۰۱۹ ) در مسکو مشخص شد.

به گزارش  پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرگزاری فارس، دو دیدار باقیمانده از مرحله اول پنجمین دوره رقابت های جایزه بزرگ شطرنج مردان جهان (۲۰۲۰-۲۰۱۹ ) برگزار شد و چهره دو شطرنج باز صعود کننده به مرحله دوم مشخص شد.

شب گذشته “وسلی سو” و “هیکارو ناکامورا” با پیروزی در دیدارهای تکمیلی، جواز حضور در مرحله دوم (یک چهارم نهایی) را دریافت کردند.

در مرحله نخست، ۱۶ شطرنج باز حاضر در مسابقات به مصاف یکدیگر رفتند اما با حذف ۸ بازیکن، حالا تنها ۸ شطرنج باز شامل ۴ بازیکن روس، ۲ آمریکایی، و ۲ چینی و لهستانی در مرحله دوم حضور خواهند داشت.

اسامی شطرنج بازان حاضر در مرحله یک چهارم نهایی به این شرح است: 

دنیل دوبف از روسیه (۲۶۹۰)
هیکارو ناکامورا از آمریکا (۲۷۶۱)
وسلی سو از آمریکا (۲۷۵۴)
آلکساندر گریچوک از روسیه (۲۷۷۲)
یان نپومنشی از روسیه (۲۷۷۳)
وی ئی از چین (۲۷۳۶)
پیتر اسویلدر از روسیه (۲۷۳۹)
رادوسلاو وجتازک از لهستان (۲۷۲۴)

لازم به یادآوری است که در مرحله دوم رقابت ها، ۸ شطرنج باز باقیمانده رو در روی هم قرار می گیرند تا در نهایت ۴ نفر پای به مرحله بعدی بگذارند.

جایزه در نظر گرفته شده برای این دور از رقابت های ۱۳۰ هزار یورو می باشد. دو نفر اول این رویداد مهم جواز حضور در مسابقات جهانی شطرنج را کسب می کنند.

رقابت های جایزه بزرگ شطرنج مردان از سال ۲۰۰۸ آغاز شده و معمولا هر دوره این رقابت ها در دو سال برگزار می شود. در بخش بانوان این مسابقات نیز تا به امروز چهار دوره برگزار شده که در دوره چهارم ایران در سال ۲۰۱۵ میزبان رقابت ها بود.

انتهای پیام/س

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا