اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایرانویژه‌های خبری

توضیحات معاون ارتباطات و رسانه‌ باشگاه استقلال درمورد آخرین شرایط این تیم ارائه

معاون ارتباطات و رسانه‌ باشگاه استقلال توضیحاتی درمورد آخرین شرایط این تیم ارائه کرد.

به گزارش پیشرو ورزش، مهدی هژبری، معاون ارتباطات و رسانه‌ باشگاه استقلال در گفت‌وگو با رسانه رسمی این باشگاه، در خصوص مسائل مختلف پیرامون این باشگاه صحبت کرد.
مشروح صحبت‌های او به شرح زیر است:

در آستانه بازی با سپاهان هستیم و استقلال خوشبختانه موفق به کسب دو پیروزی شده است.

بله. خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی آقای نکونام و همکارانشان در راس کادرفنی و البته همدلی و تلاش بازیکنان، تا الان دو پیروزی ارزشمند به دست آوردیم و انصافا باید به آقای نکونام بابت تلاش‌هایشان دست مریزاد گفت. ایشان با وجود مشکلاتی که بوده، همه تلاش خود را کرده و این مسئله ارزش نتایج به دست آمده را دوچندان کرده است. ان‌شاءالله که این موفقیت‌ها در مقابل سپاهان هم ادامه دار باشد و مدیرعامل محترم باشگاه، پاداشی ویژه برای پیروزی در این دیدار در نظر گرفته‌اند.

در خصوص اسپانسر باشگاه استقلال صحبت کنید. اخیرا مطالب مختلفی در این خصوص منتشر شده است.

در حوزه اسپانسری، باشگاه استقلال یک کارگزار انتخاب کرد که منابع مالی را جذب کند. این کارگزار که شرکت کاسکو از زیر مجموعه‌های آن است، خواهان عقد قرارداد به مدت یک سال با استقلال شد ولی با توجه به تجربیات سال‌های گذشته، ترجیح دادیم که این قرارداد را تا پایان چهار بازی ابتدایی ببندیم و پس از آن قرارداد را با توجه به شرایط اسپانسر و پیشنهاداتی که به دستمان می‌‌رسد، تمدید کنیم.

رقم قرارداد اسپانسر چقدر است؟ حتی رقم یک و نیم میلیارد برای هر بازی هم مطرح شده است.

نمی‌توانم رقم دقیق را اعلام کنم چون غیرحرفه‌ای است ولی این را می‌گویم با توجه به قرارداد ما، رقمی که به دست می‌آید، چیزی بین چهار تا شش برابر این رقم است. به عبارتی این قرارداد اسپانسری، شناور است. مثلا در بازی با ملوان چون یک تبلیغ بیشتر داشتیم، پول بیشتری به دست آمد.

ماجرای اسپانسری ایرانسل چیست؟ 

ماجرا اینطور نبوده که ما سراغ اسپانسر پرسپولیس برویم. ایرانسل از گذشته با استقلال تعامل داشته و سال گذشته همراه اول و ایرانسل قرار شد به ما و پرسپولیس کمک کنند. البته ایرانسل به پرسپولیس کمک کرد ولی ماجرای استقلال و همراه اول را همه می‌دانند چیست و نیازی به توضیح اضافه ندارد. خود ایرانسل تمایل دارد همزمان اسپانسر هر دو باشگاه باشد. فعلا هم چون چیزی قطعی نشده، بهتر است بیشتر در این رابطه صحبت نکنم. جالب است بگویم یک برند می‌خواست اسپانسر ما شود ولی از تیم رقیب تهدیدش کردند عقب نشینی کند و به آن‌ها گفتند کمپین تحریم محصولاتتان را استارت می‌زنیم و از این جنس بد اخلاقی‌ها که باعث تاسف است.

یک بحثی هم بود که اخبار تیم به بیرون داده می‌شود. آخرین نمونه هم مصدومیت سهرابیان بود.

ماجرای آرمین سهرابیان یک سوتفاهمی بود که برای آقای نکونام ایجاد شد و بر طرف شد. لازم است این را هم اشاره کنم که از کارمندان و مدیران باشگاه، کسی در تمرینات حضور پیدا نمی‌کند و خبری هم که شما اشاره کردید، با یک جست و جوی ساده مشخص می‌شود ابتدا از سوی کدام خبرنگار منتشر شده است.

ماجرای جانگا را هم توضیح دهید. این بازیکن قرار بود به استقلال بپیوندد؟ 

اکثر مطالبی که در این خصوص منتشر شد، کذب محض است و صرفا این را بگویم که قطعا هر بازیکنی تنها با نظر سرمربی محترم جذب خواهد شد. اجازه دهید در آینده در این خصوص صحبت کنیم. منتظر محمد هم از این دست اخبار بود که در تمرینات شرکت داشتند و خود آقای نکونام در نشست خبری اخیرشان از او تمجید کردند و به دلیل سقف بودجه مجبور شدیم او را قرضی به مس رفسنجان بدهیم تا ان‌شاءالله در فرصتی دیگر از او استفاده کنیم.

نقل و انتقالات استقلال با توجه به شرایط موجود، ادامه دارد؟

بله ادامه دارد و تا هشتم شهریور وقت هست و ما از این فرصت استفاده می‌کنیم. هرچند سقف قرارداد مشکل بزرگی است ولی با همکاری اعضای تیم، ان‌شاءالله این مشکل حل می‌شود. برخی از بازیکنان استقلال داوطلبانه و به عشق پیراهن استقلال، حاضر شدند از قرارداد خود، درصدی را کم کنند و از این بابت از آن‌ها بی‌نهایت سپاسگزار هستیم. دوستانی که میتینگ می‌گذارند و ادعاهای عجیب می‌کنند، اگر آن زمان که در استقلال بودند، کارشان را درست انجام داده بودند، الان سقف قرارداد ما صد میلیارد بیشتر بود و البته در لیگ قهرمانان حضور داشتیم. البته این تنها هنر آقایان نبود چون هنر دیگرشان این بود که صبر کردند از آسیا حذف شویم و بعد از بانک شهر وام گرفتند تا بدهی استراماچونی را پرداخت کنند. بعد الان می‌گویند ما پول استراماچونی را دادیم. نه دوستان، شما وام گرفتید و یک هزار تومان درآمدزایی نداشتید. شما فقط وام گرفتید و الان باید قسط چند میلیاردی آن وام‌ها را هم پرداخت کنیم. این هم هنری بود که یک سال باشگاه بدون درآمد بود.

وضعیت مطالبات تیم چگونه است؟

بخشی از مطالبات را اخیرا پرداخت کردیم. یک سری از بازیکنان بالای هشتاد درصد دریافتی دارند. پرداخت‌ها متاسفانه فصل گذشته متوازن نبوده و یک بازیکن مثلا بیست درصد گرفته بود و یک بازیکن صد درصد پولش را گرفته بود. در حال حاضر تلاش بر این است که هر ماه به بازیکنان پرداختی داشته باشیم. پاداش بازی با صنعت نفت را پرداخت کرده‌ایم و تا قبل از بازی با سپاهان، پاداش برد مقابل ملوان را هم ان‌شاءالله پرداخت می‌کنیم.

بخشی از انتقادات به دلیل رعایت سقف بودجه از سوی باشگاه استقلال است. این سوال مطرح می‌شود که چرا سایر تیم‌ها این موضوع را رعایت نمی‌کنند؟

اول اینکه تعهد ایجاد کردن کاری ندارد. دود این تعهد ایجاد کردن و انجام ندادن در نهایت در چشم خود باشگاه می‌رود و دیدیم و دیدید که هم موجب انتقاد هواداران نسبت به برخی قراردادها در فصول گذشته شد و هم باعث محرومیت استقلال از آسیا شده است. نکته دیگر هم اینکه اگر بخواهیم مثلا تعهدات را مثل یک باشگاه دیگر به سال بعد حواله دهیم، بازهم برای سال بعد خود گرفتاری ایجاد کرده‌ایم. نکته بعدی هم اینکه حداقل در ثبت قرارداد باشگاه مورد نظر هواداران، چیزی معلوم نیست و ظاهرا سقف رعایت شده که البته من هم مثل خیلی از هواداران باور نمی‌کنم چون چیزهایی خارج از قرارداد می‌تواند وجود داشته باشد که نهادهای بازرسی باید به آن ورود کنند و توقع و انتظار این است که حتما ورود کنند.

انتقاداتی در فضای مجازی در خصوص جذب نشدن بازیکنان مدنظر آقای نکونام به خصوص دو بازیکن فصل گذشته، یعنی قایدی و محبی و اخیرا یاسین سلمانی مطرح شده است. در این خصوص هم توضیحاتی ارائه کنید.

یک سری از بازیکنان مد نظر آقای نکونام که اصلا قبل از آمدن آقای خطیر به تیم‌های دیگر پیوستند از جمله محبی. قایدی هم که اشاره کردید، کارش با اتحاد کلبا تمام شده بود و حتی همان روزهای اولی که آقای خطیر مدیرعامل شدند، آقای نکونام در یک مصاحبه با اصحاب رسانه گفتند که کار قایدی تمام شده و او به استقلال نمی‌آید ولی چون هنوز تصاویر حضور او در کلبا منتشر نشده بود، باشگاه نامه‌ای به الشباب الاهلی در خصوص قایدی ارسال کرد که الشباب اعلام کرد که قایدی را می‌خواهد در امارات حفظ کند. یعنی می‌خواهم بگویم این بازیکن هم قبل از حضور آقای خطیر کارش تمام شده بود. درباره سلمانی هم باید بگویم که این بازیکن در جلسه با ما گفت که اولویتش خارج از کشور است. در مذاکراتی که با مدیر برنامه او هم داشتیم، خواستار بندی در قرارداد بودند که باشگاه نپذیرفت.

و در آخر، برخی از هواداران نگران طلب یامگا هستند.

خوشبختانه حقوق دو ماه این بازیکن به حساب او واریز شده است.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا