اخبار ورزشیورزش بانوان

تشریح آخرین وضعیت دو بازیکن تیم ملی پس از سانحه تصادف از زبان نایب رئیس بانوان فدراسیون

نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال توضیحاتی درباره آخرین وضعیت دو بازیکن تیم ملی پس از تصادف ارائه کرد.

به گزارش پیشرو ورزش، مریم منظمی در مورد ضایعه درگذشت ملیکا محمدی در یک سانحه تصادف اظهار داشت: یک حادثه بسیار دردناکی برای جامعه فوتبال بانوان کشور بود. بر اثر این تصادف ملیکا محمدی بازیکن بااخلاق و جوان ۲۳ ساله فوتبال ملی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از دست دادیم که ضایعه بسیار بزرگی برای جامعه فوتبال کشور است.

وی در مورد آخرین وضعیت بهناز طاهرخانی و زهرا خواجوی پس از این تصادف گفت: ۲۴ ساعت در بم حضور داشتم. در لحظه اولی که طاهرخانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دیدیم به این دلیل که دچار خونریزی مغزی شده بود، کاملاً تحت کنترل قرار داشت. خدا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شکر تا امروز این خونریزی کنترل شده و در روز دومی که تحت نظر بود، شرایط بهتری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سپری کرد. خونریزی‌اش با دارو کنترل شده و حتی رو به کاهش رفته است، اما جدا از این خونریزی در ناحیه مهره گردن هم شکستگی دارد. البته به شکلی نیست که به نخاعش آسیب بزند. در ناحیه کتف هم دچار شکستگی شده، اما با توجه به ضربه مغزی‌اش اولویت پزشکان کنترل خونریزی طاهرخانی بود.

نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال اظهار داشت: شرایط طاهرخانی رو به بهبود است اما امکان جابجایی‌ایش در حال حاضر وجود ندارد. اما برای انتقال او به تهران خطر بزرگی وجود دارد، به همین دلیل اکنون مراقبت‌های ویژه بیمارستان بم بستری است تا پس از رسیدن به شرایط پایدار بتوانیم انتقالش بدهیم. در مورد زهرا خواجوی هم باید بگویم در ناحیه لگن دچار شکستگی شده و در ناحیه کمر و مچ دست نیز درد بسیار شدیدی دارد. البته خوشبختانه این دو عزیز نیازی به عمل جراحی بابت شکستگی‌هایشان ندارند. دنبال انتقال خواجوی به تهران هستیم. تا بررسی بیشتری روی او انجام شود. امیدواریم دختران ما هرچه سریع‌تر به زندگی فوتبالی و از آن مهمتر به زندگی عادی بازگردند.

منظمی تصریح کرد: باید از مردم بم تشکر کنم. در ۲۴ ساعتی که در این شهر حضور داشتم، مردم از هر قشر و با هر فرهنگی به بیمارستان آمده و جویای احوال دختران ایران بودند. از آنها تقدیر و تشکر می‌کنم. ضمن اینکه این حادثه مصادف با سالگرد زلزله بم شده بود. بار دیگر باید سالگرد آن زلزله دردناک را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به مردم بم تسلیت بگویم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر محل دفن مرحومه ملیکا محمدی گفت: طبق صحبتی که با خانواده محمدی داشتیم، قرار است پنجشنبه یک مراسم برای او در ورزشگاه شیراز برگزار شود. پس از آن هم جسد ملیکا به آمریکا انتقال پیدا خواهد کرد تا در کنار پدر و مادرش باشد. تصمیمی است که والدینش گرفته‌اند و امیدوارم خدا صبر ویژه‌ای به این پدر و مادر عطا کند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال در مورد آخرین وضعیت حضور بانوان در ورزشگاه‌ شهرهایی مثل تبریز، اهواز و اصفهان برای بازی‌های لیگ برتر اظهار داشت: همه ما آرزو داشتیم روزی اتفاق حضور بانوان در ورزشگاه‌ها بیفتد، باید جهت رقم خوردن حق بانوان کشورمان و اینکه آنها می‌توانند تفریح سالمی داشته باشند، از همه مسئولان تقدیر و تشکر کنم. طبیعی است حضور بانوان در ورزشگاه‌ها مستلزم همکاری و هماهنگی با ارگان‌های مختلف و متفاوت است. البته با گذشت زمان که امیدواریم هرچه سریع‌تر باشد، در همه ورزشگاه‌ها شاهد حضور بانوان باشیم، البته مهم گام اول بود که خدا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شکر اتفاق افتاد. شاید بتوانیم در بازی‌های آینده این اتفاق خوب و میمون را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای دختران کشورمان در سایر شهرستان‌هایی که تاکنون به ورزشگاه نرفته‌اند، رقم بزنیم.

منظمی در مورد اعتراض بانوان به جایگاه نامناسب خود در ورزشگاه آزادی عنوان کرد: همکاران ما در سازمان لیگ یعنی گلاره ناظمی، سهیل مهدی و سایر دوستان و همکاران این دغدغه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به شکل جدی مطرح کرده‌اند. ان‌شاءالله با بررسی موضوع اتفاقات خوبی بیفتد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + سه =

دکمه بازگشت به بالا