اخبار ورزشیسایر اخبار

چینی‌ها صعود به اورست را محدود می‌کنند

دولت چین برای فصل صعود امسال به اورست محدودیت‌هایی را به منظور پاکسازی اعمال کرده کرده است.

به گزارش  پایگاه خبری پیشرو اسپرتخبرگزاری فارس، تصمیم دولت چین در راستای پاک‌سازی اورست از سمت شمالی‌ بوده و به همین دلیل مجوزهای صعود به کمتر از یک‌سوم یعنی در حدود ۳۰۰ مجوز خواهد رسید.

چینی‌ها اعلام کرده‌اند در جریان این پاک‌سازی، اجساد جان‌باختگان در منطقه مرگ (بالاتر از ۸ هزار متر) نیز جمع آوری و به پایین هدایت ‌می‌شود.

سالانه بیش از ۶۰ هزار کوهنورد، گردشگر و راهنمای کوهستان ازمنطقه اورست از دو سمت نپال و تبت بازدید می‌کنند. از  این آمار، صدها تلاش جهت صعود بلندترین قله دنیا یعنی اورست صورت می‌گیرد.

دولت چین در طی ماه‌های اخیر نسبت به پاک‌سازی این منطقه  اقداماتی انجام داده که در این بین ۳۰ نفر استخدام شده اند که این افراد حدود ۸.۵  تُن زباله از  کوهستان جمع آوری کردند. کمپین پاکسازی که در سال گذشته توسط ناپلئون شرپاس صورت گرفت، هدفش حمل ۱۰۰ تن زباله از کوه بود.

همچنین چینی‌ها ایستگاه‌های مرتب سازی، بازیافت و تجزیه زباله‌ها از جمله قوطی‌ها، کیسه‌های پلاستیکی، تجهیزات اجاق گاز، چادر و مخازن اکسیژن  را راه اندازی کرده اند.

به گفته نفراتی که در این پاک‌سازی شرکت داشتند، جمع‌آوری زباله‌ها، به اندازه یک صعود اورست زحمت و مرارت داشته است.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =

دکمه بازگشت به بالا