اخبار ورزشیاسلایدر اصلیفوتبالفوتبال ایرانویژه‌های خبری

تاج عنوان کرد؛ از تفاهم با عربستان و واکنش به حرکت کنعانی‌زادگان تا دریافت پول از هوادار متمول!

رئیس فدراسیون فوتبال گفت:‌ آیین‌نامه مربوط به نقل و انتقالات در هیأت رئیسه تصویب شد.

به گزارش پیشرو ورزش، مهدی تاج پس از اتمام جلسه امروز هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از موارد دستور جلسه امروز آیین‌نامه نقل و انتقالات بود. هیأت رئیسه این بحث را تصویب کرد. اعضای هیأت رئیسه نقطه‌نظراتی در مورد سقف بودجه و مطالباتی که نهادهای بازرسی مطرح کرده‌اند، دارند. خود فدراسیون فوتبال به دنبال این است که از بی‌انضباطی مالی جلوگیری شود.

وی افزود: این موضوع به نفع فوتبال کشور است. البته باید بپذیریم تیم‌های ما قرار است در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند و در این زمینه نیز باید دقت کافی را داشته باشیم. امروز هم با چهار باشگاه حاضر در این رقابت‌ها جلسه داشتیم. قرار است هفته آینده تفاهم‌نامه‌ای با فدراسیون فوتبال عربستان امضا کنیم تا پس از آن بازی‌های نمایندگان دو کشور در داخل ایران و عربستان برگزار شود.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: اکنون عربستان سرمایه‌گذاری خیلی زیادی روی فوتبال کرده و بازیکنان گران‌قیمتی آورده‌اند. خیلی از مردم ما شاید بخواهند به استادیوم بروند و این بازیکنان را ببینند. به مدیران عامل این چهار باشگاه تذکرات لازم را دادیم و بیشتر درباره برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هم‌فکری کردیم.

تاج در خصوص اینکه آیا برای حضور قدرتمندانه نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا تصمیم خاصی گرفته شد، گفت: تصمیم‌هایی گرفته شد اما اینگونه نیست که بودجه‌ها را افزایش بدهیم. تسهیلات دیگری فراهم کرده‌ایم و ان‌شاءالله بتوان روی آنها کار کرد.

وی در مورد اینکه آیا می‌تواند به این موارد اشاره کند، پاسخ داد: خیر. باشگاه‌ها درخواست‌هایی داشتند اما اینکه همه مسائل مالی باشد و بتوانیم افزایشی در این موارد داشته باشیم امکانپذیر نیست. امسال خیلی مصر هستیم بازی جوانمردانه مالی را رعایت کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه شنیده می‌شود برخی بازیکنان مثل محمدحسین کنعانی‌زادگان قرار است خارج از بودجه باشگاه‌ها و از طریق هواداران متمول پول بگیرد، اظهار داشت: این مسائل پیش می‌آید. اگر بحث هوادار متمول باشد شرکت‌های متمول نیز پشت کارخانه‌های صنعتی می‌روند. یک باشگاه هوادار متمول و دیگری شرکت متمول پیدا می‌کند. به همین دلیل آش همان آش و کاسه همان کاسه می‌شود. امروز در هیأت رئیسه خیلی جدی روی آیین‌نامه نقل و انتقالات بحث شد و دلم می‌خواهد همه از آن تبعیت کنند و بین این چهار باشگاه نیز باشگاه‌های صنعتی و سایر باشگاه‌ها وجود داشتند.

تاج ادامه داد: فرقی ندارد هوادار متمول پول بدهد یا یک نفر بخواهد محصول کارخانه‌اش را به یک بازیکن بدهد این مسائل از لحاظ ماهیتی تفاوتی با یکدیگر ندارند. همه باید تلاش کنیم. بد است چهار باشگاه ۶۰ درصد هزینه‌ها را انجام بدهد و ۱۲ باشگاه دیگر ۴۰ درصد، در این حالت باید بپذیریم این چهار باشگاه اول می‌شوند و بقیه سایر رتبه‌ها را کسب خواهند کرد. البته باشگاه‌ها نیز انتظاراتی از فدراسیون دارند و آن هم این است که باید برای لیگ قهرمانان آسیا با قدرت عمل کنند. روی برخی مسائل مثل اینکه سازمان لیگ بازی‌های رفت و برگشت‌شان را در تقویم ببیند مطالباتی دارند. مثلاً از ازبکستان به تهران نیایند و فردای آن روز به آبادان بروند. سازمان لیگ در مطالعاتش این مسائل را می‌بیند باید اینگونه شرایط را برای باشگاه‌ها فراهم کنیم.

وی در مورد درخواست امیرقلعه‌نویی برای بازی‌های دوستانه با تیم‌های قوی‌تر گفت: این کار در حال انجام شدن است. قهرمانی تیم ملی بزرگسالان در تورنمنت کافا را تبریک می‌گویم. حدود ۱۶ سال بود که در یک تورنمنت قهرمان نشده بودیم. همین که قهرمان کافا شدیم مهم است. در تورنمنت غرب آسیا که دیدارهای دوستانه بود تیم امید ما در فینال مقابل عراق در ضربات پنالتی شکست خورد و اما به خاطر همین بازی دوستانه عراقی‌ها تا صبح شادی کردند. به هم گل داده و مارش نظامی اجرا کردند. در خیابان‌ها خیلی شادی می‌کردند. البته آنها می‌گفتند در عراق شادی کم است و گرفتاری‌هایی داریم. همین دولت عراق به فدراسیون فوتبال خود ۶۰ میلیون دلار پول داده است.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: این موضوع را خود عدنان درجال رئیس فدراسیون عراق به من گفت. تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم و به این نتیجه رسیدیم عراقی‌ها بیایند و مقداری از خرج ما را هم بدهند!

تاج در مورد پاداش حواله خودرو به بازیکنان تیم ملی که از طرف دولت اهدا و سبب ناراحتی ورزشکاران سایر رشته‌ها شد، اظهار داشت: این پاداشی بود که داده شده اما دولت باید به خود فدراسیون در بحث اداره فدراسیون، بازی‌های تدارکاتی، تجهیز ورزشگاه‌ها و … کمک کرده و آستین‌ها را بالا بزند. صعود تیم ملی نوجوانان به جام جهانی را هم تبریک می‌گویم. باید این موضوع را به رسانه‌ها، مردم عزیز ایران، خانواده بازیکنان و … تبریک گفت. بابت این سه چهار اتفاق خوبی که در فوتبال ما افتاده باید از همه تشکر کنم.

وی در مورد اینکه این موفقیت‌ها را هدایت مربیان ایرانی رقم خورده است، پاسخ داد: این هم جزو توفیقاتی است که باید به خاطرش تبریک بگوییم. این موفقیت‌ها با مربیان داخلی حاصل شد. به امیر قلعه‌نویی و بازیکنانش تبریک می‌گویم. اکنون نشاط زیادی در تیم ملی بزرگسالان وجود دارد. روز گذشته علیرضا بیرانوند را دیدم و ا مروز هم سردار آزمون به مرکز ملی فوتبال آمده بود و به من سر زد. شرایط تیم ملی بسیار بانشاط، خوب و برای ما امیدوارکننده است.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد حواشی اخیر محمدحسین کنعانی‌زادگان عنوان کرد:‌کنعانی‌زادگان حرکت غیر حرفه‌ای انجام داد، قلعه‌نویی و فدراسیون فوتبال با او صحبت کردند این کار رفتاری نبود که در مسابقات از یک ایرانی سر بزند. برخی مواقع همین مسائل سبب می‌شود بالا نرویم. مهم نیست اشتباه داور بوده یا نبوده اما نباید در تیم ملی در کارهایی که برخی مواقع در لیگ ما انجام می شود تکرار کنیم. این کار رفتاری نبود که از یک ایرانی سر بزند. وسط زمین بنشیند و بیرون نرود.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + چهار =

دکمه بازگشت به بالا