اخبار ورزشیورزش تهران

برگزاری گفتگوی مجازی تاثیر ورزش در سلامت روان به همت هیئت اسکواش جنوب شرق تهران

در ادامه ی برگزاری گفتگوهای مجازی در ایام کرونایی ، مبحث تاثیر ورزش در سلامت روان به همت هیئت اسکواش جنوب شرق تهران مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

به گزارش پیشرو ورزش و به نقل از روابط عمومی هیئت اسکواش جنوب شرق تهران، این گفتگوی مجازی که با حضور سرکار خانم استاد شهرزاد قاسم زاده نوا (روانشناس) برگزار گردید مباحث ذیل بیان شد.

این روانشناس در خصوص تاثیر ورزش در سلامت روان گفت: ما روانشناسان درد و رنج بیماران و تلاش آنها برای بهبودی را درک می کنیم و همه آنها به دنبال راهی برای شکستن زنجیر علائم بیماری های روانی هستند، آنچه به این دسته بیماران توصیه می کنم این است که از تاثیر ورزش در سلامت روان غافل نشوند.

وی در ادامه گفت: تاثیر ورزش در سلامت روان و اثربخشی آن در درمان برخی بیماری های روانی مانند افسردگی، اضطراب، اختلالات خوردن، اختلال دوقطبی، اسکیزفرنی، اعتیاد، سوگواری، مشکلات رابطه، و اختلالات شخصیت ثابت شده است، به علاوه، تاثیر ورزش در سلامت روان در شرایطی مانند خلق گرفته، استرس، درد مزمن ودردهای روان تنی نیز ثابت گردیده است.
این استاد روانشناس گفت: ورزش می تواند به عنوان یک خط درمان مستقل بیماری های روانی مورد استفاده قرا گیرد.

استاد قاسم زاده افزود: ورزش منظم می تواند تأثیر بسیار مثبتی بر افسردگی، اضطراب، کم‌توجهی-بیش‌فعالی (ADHD) و موارد دیگر داشته باشد و همچنین استرس را تسکین دهد،

وی در ادامه تشریح کرد: برای اینکه بتوانید از مزایای ورزش کردن بهره مند شوید نیازی نیست که یک طرفدار پر و پا قرص تناسب اندام باشید. تحقیقات نشان می دهد که مقادیر متوسط ورزش نیز می تواند تغییر و تحولاتی را ایجاد کند، فارغ از سن و سال یا میزان تناسب اندامتان، می توانید یاد بگیرید که از ورزش به عنوان ابزاری قدرتمند برای داشتن احساس بهتر استفاده کنید.

دویدن به مدت ۱۵ دقیقه در روز یا پیاده روی به مدت یک ساعت خطر ابتلا به افسردگی ماژور را تا ۲۶% کاهش می دهد.

وی در پایان این گفتگوی مجازی بیان داشت:  دویدن یا پیاده روی، یوگا و پیلاتس بیش از همه بر سلامت روحی تآثیر می گذارند.

همچنین ورزش اسکواش به عنوان ورزش استقامتی روی سلامت روان تاثیر و به عضلات نیز کمک می کند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک − 1 =

دکمه بازگشت به بالا