اخبار ورزشیورزش تهران

برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره ملی بازی‌های بومی محلی اقوام ایرانی جام پرچم

مراسم اختتامیه جشنواره ملی بازی‌های بومی محلی اقوام ایرانی “جام پرچم” در دو بخش بازی های بومی محلی و اجرای آئین ها، روز گذشته در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن تهران برگزار شد.
به گزارش پیشرو ورزش، جشنواره ملی بازی های بومی محلی و اقوام ایرانی در رشته های هفت سنگ مهارتی، گانیه مهارتی، دال پلان مهارتی و تیرکمان سنگی ویژه آقایان و بانوان و اجرای آئین ها ویژه آقایان، روز سوم اسفند ماه به میزبانی هیات روستایی عشایری و بازی‌های بومی محلی استان تهران برگزار شد که طی آن رقابت های آقایان در فرهنسرای بهمن و مسابقات بانوان در فرهنگسرای خاوران انجام شد.
آئین اختتامیه جشنواره ملی بازی‌های بومی محلی اقوام ایرانی با حضور “علی جوادی” مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، پسندیده رئیس فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی، خدمتکار مدیرکل اجتماعی استانداری تهران، معاونان و مدیران ستادی اداره کل ورزش و جوانان و با استقبال خوب علاقه مندان و ورزشکاران در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار شد که در جریان آن، نمایندگان استان‌های بوشهر، اردبیل، گلستان، کردستان و لرستان با اجرای مراسم آئینی به رقابت بایکدیگر پرداختند.
در این مراسم، رئیس فدراسیون روستایی عشایری و بازی‌های بومی محلی گفت: بازی‌های بومی محلی، آداب و سنن، بر گرفته از تاریخ کهن ماست و میراث ناملموس فرهنگی کشور به شمار می‌روند.
علیرضا پسندیده ادامه داد: اجرای طرح جشنواره ملی بازی‌های بومی محلی اقوام ایران از شش ماه قبل در فدراسیون برنامه ریزی و ابلاغ شد، که پس از پایان مراحل درون استانی، هیأت استان تهران، امروز سطح ملی این رویداد را میزبانی می کند.
رئیس فدراسیون در توضیح اهداف این قبیل رویدادها افزود: می خواهیم در نتیجه چنین اقداماتی به وفاق، همدلی و انسجامی برسیم که در سطح کشور بتوانیم از آن بهره مند شویم.
وی گفت: توسعه و ترویج بازی‌های بومی محلی تکلیفی است که پیش بردن آن هم افزایی و مشارکت ارگان های مختلف را می طلبد، به همین منظور تلاش کردیم در قالب مشارکت های بین بخشی اقداماتی را در این خصوص با همکاری سایر نهاد ها رقم بزنیم.
پسندیده در آئین رونمایی از نشان “هورا” به توضیح در این مورد پرداخت و بیان کرد: با کمک سفیران بازی‌های بومی محلی، تلاش کردیم موضوع احیا و توسعه این بازی ها را دنبال کنیم.
رئیس فدراسیون ادامه داد: به همین منظور قرار بر این شد که هر یک از استان ها یک ایده و یک طرح در این خصوص داشته باشند، که هیأت استان تهران در این زمینه پیش قدم شد.
وی افزود: امروز رونمایی از نماد هورا، نشان سفیران هیأت ورزش روستایی استان اتفاق می‌افتد، که این سفیران قرار است، در توسعه و ترویج بازی‌های بومی محلی به ما کمک کنند.
بنا به همین گزارش، پیروز رقابت گروه‌های آئینی، برای اولین بار بر اساس آراء مردمی مشخص شد که ابتکاری در تاریخ برگزاری جشنواره‌ها به شمار می‌رود.
در نتیجه آرا، نماینده گلستان توانست ۴۲۶ رأی از ۱۵۴۹ رأی موجود را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست قرار گیرد. اردبیل هم در رقابتی نزدیک با کسب ۴۲۴ رای جایگاه دوم را به خود اختصاص داد و کردستان با ۳۱۲ رأی مقام سوم را به دست آورد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =

دکمه بازگشت به بالا