اخبار ورزشیفوتبال جهان

برنامه مربیگری مهندس پاس چیست؟

مهندس پاس ۲ ماه دیگر دوره ویژه مربیگری را شروع می‌کند تا به عنوان مربی دوره جدیدی را شروع کرده و سبک جدیدی از فوتبال هجومی توام با مالکیت توپ را عرضه کند.

به گزارش  پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرگزاری فارس، ژاوی که در تیم السد قطر توپ می‌زند و چند روز قبل اعلام بازنشستگی در پایان فصل کرد، برای آینده‌اش برنامه‌ریزی دقیقی انجام داده است.

ستاره درخشان اسبق بارسلونا و تیم ملی اسپانیا که به خاطر پاس‌های سرنوشت‌سازی که در مسابقات می‌داد، به مهندس پاس معروف شد، بعد از آویختن کفش‌هایش به طور جدی مربیگری را شروع می‌کند.

وی قرار است در دوره مربیگری ۶ ماهه فدراسیون فوتبال اسپانیا که از اوایل تابستان در مادرید آغاز می‌شود، شرکت کند.پس از آن وی به عنوان کارآموز در کنار یکی از مربیان لالیگا حضور خواهد یافت تا مجوز مربیگری‌اش صادر شود.

*شروع فعالیتی جدید در فوتبال

با توجه به تصمیمی که ژاوی برای آینده‌اش گرفته، او در سال‌های آینده به عنوان مربی در کنار فوتبال خواهد بود.

ارنستو والورده، سرمربی بارسا در مورد او گفت:ژاوی یکی از بهترین فوتبالیست‌های عصر کنونی بوده است.در این موضوع هیچ جای تردیدی وجودندارد.او کسی است که به خوبی بازی درجا را در می‌کند و حتی یک پاس بیهوده هم نمی‌دهد. به نظر من،‌ژاوی با درک بالایی که دارد، مربی خوبی خواهد شد.او کارنامه بسیار خوبی دارد و حتی می‌تواند در آینده برای بارسلونا مربیگری کند. من به عنوان مسئول فنی بارسا برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.

*اولین ایستگاه مربیگری

با توجه به تصمیم اتخاذ شده توسط او، اکنون برخی در اسپانیا گمانه‌زنی می‌کنند اولین تیم ژاوی برای مربیگری کدام است.به باور برخی از تحلیل‌گران، به سبب ارتباط خوب و تنگاتنگی که میان او و السدی‌ها، در قطر وجود دارد، این احتمال هست که هافبک اسبق تیم اسپانیا، اولین تجربه‌ مربیگری‌‌اش در همین تیم حوزه خلیج فارس باشد.او به سبب این که نزد بارسا چهره‌ای بس محبوب است،‌حتی می تواند کارش را با آبی و اناری شروع کند.البته در صورت حضور نزد کاتالان‌ها، شاید از بدو شروع کار، سرمربی تیم حرفه‌ای‌ها نباشد.

با این حال حتی مربیگری تیم‌های جوانان یا دوم باشگاه نیز می‌تواند تجربیات بسیار آموزنده‌ای را برایش به ارمغان بیاورد.

*مالکیت توپ‌، اساس کار مربی ژاوی

ژاوی با وجودی که هنوز دوره مربیگری فوتبالش را آغاز نکرده و مدرک لازم را به دست نیاورده،‌سبک مورد نظرش را برای فعالیت در این عرصه انتخاب کرده است.

او به همین خاطر به خبرنگاران در دوحه گفت:آنچه در فوتبال می‌پسندم و آن را در مربیگری دنبال خواهم کرد، همانی است که در کودکی یادگرفتم.این که دنبال بازی هجومی باشم  و تیمم را براساس ساختار هجومی شکل دهم که صحنه‌های زیبایی خلق شود و مردم لذت ببرند.طبیعی است پایه و اساس چنین فوتبالی، مالکیت توپ خواهد بود.

*فعالیت در نقش سفیر فوتبال

ستاره بزرگ و پرافتخار ماتادورها تا قبل از آنکه، پروژه مربیگری‌اش را به انجام رسانده و در سال‌های آینده، سکان هدایت تیمی را برعهده گیرد، مسئولیت مهمی دیگری در ارتباط با فوتبال دارد.

او سفیر ویژه برای جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر است و بدیهی است که به کمیته سازماندهی مسابقات در این راستا کمک می‌کند.

ستاره سال‌های اخیر السد دوست دارد باشناختی که از قطر و مردمان این کشور آسیایی پیدا کرده، بهترین تبلیغات را در مسیر برگزاری مطلوب جام جهانی ۲۰۲۲ انجام دهد و بعد فعالیت جدی مربیگری را آغاز کند.

انتهای پیام/

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + پنج =

دکمه بازگشت به بالا