اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایران

بازدید اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال از اتاق آموزش VAR

هیات رییسه فدراسیون فوتبال از اتاق مجهز به سیستم داور ویدئویی بازدید کردند.

به گزارش پیشرو ورزش، اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال پس از بخش ابتدایی جلسه امروز خود که با حضور امیر قلعه‌نویی برگزار شد، با حضور در محل احداث هتل جدید مرکز ملی فوتبال از امکانات این مجموعه بازدید کردند.

آنها سپس از اتاق آموزش VAR برای داوران بازدید کردند و در جریان چگونگی استفاده از این سیستم در بازی‌های باشگاهی و همچنین حوه آموزش داوران قرار گرفتند.

فدراسیون فوتبال در نظر دارد از این سیستم به طور آزمایشی در دیدار دوستانه فردا پنجشنبه زنان در رده جوانان که در مرکز ملی فوتبال برگزار می‌شود رونمایی کنند. هدایت ممبینی دبیرکل فدراسیون نیز در این بازدید حضور داشت.

محسن حکیم دبیر کارگروه VAR در این باره عنوان کرد: فعلا دو دستگاه وارد شده است که رفته رفته بقیه هم وارد می‌شود. مشکلی بابت وارد کردن دستگاه‌ها نداریم. این دستگاه‌ها را برای آموزش داوران مستقر کردیم تا همه داوران مدرک لازم را بگیرند که البته بعضی از داوران ما در کشورهای مختلف این مجوز را دریافت کرده اند. فردا تست می‌گیریم که ببینیم شرایط برای بازی‌های داخلی چگونه است.

دبیر کارگروه VAR درباره احتمال استفاده از این سیستم در دربی بین استقلال و پرسپولیس تصریح کرد: دستگاه‌ها از فردا آماده بهره برداری است. یعنی هر بازی به ما بگویند انجام می‌دهیم ولی اینکه به دربی برسد یا نه را در جریان نیستم. مشکل دوربین نداریم. حداقل استاندارد فیفا ۴ دوربین است اما ما ۸ دوربین داریم. از دوربین‌های صداوسیما هم می‌توانیم استفاده کنیم. مشکل خاصی در این مورد نیست. از فردا برای هربازی که به ما بگویند، قابلیت برگزاری با VAR هست که البته منوط به تاییدیه فیفا است. چارتی وجود دارد و دقیقا باید مرحله به مرحله با فیفا برای اجرای هر بازی هماهنگ باشیم.

حکیم تصریح کرد: مثلا دربی قبل با فیفا کاملا هماهنگ بودیم و آیتم‌هایی که می‌خواست را انجام می‌دادیم، تأیید می‌کرد و بعد اعلام می‌کرد به فاز بعدی کار بروید. الان هم همان اتفاق می‌افتد. اگر بخواهیم یک بازی رسمی برگزار کنیم، به فیفا اعلام می‌کنیم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 11 =

دکمه بازگشت به بالا