اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایران

اوسمار: بین ۲ نیمه یکدل شدیم تا نتیجه را بازگردانیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بازی ما با استقلال خوزستان در تاریخ لیگ برتر می‌ماند.
به گزارش پیشرو ورزش، اوسمار ویرا پس از برتری ۴ بر ۳ پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان، اظهار داشت: بازی امروز در تاریخ لیگ برتر می‌ماند. شاید چنین اتفاقی که بازی ۳ بر صفر باخته را ۴ بر ۳ ببرید، هر ۲۰-۱۰ سال یک بار بیفتد.
وی ادامه داد: در نیمه اول خیلی اذیت شدیم. روش بازی استقلال خوزستان را می‌دانستیم که توپ‌های بلند می‌اندازند و بیشتر توپ‌های هوایی را زدند یا ما این توپ‌ها را می‌زدیم اما آنها توپ دوم را می‌گرفتند. به همین دلیل نیمه اول خیلی برای ما سخت گذشت.
سرمربی پرسپولیس تاکید کرد: خیلی سخت است در دقایق ابتدایی نیمه اول با یک سرخوردگی بازیکن پرسپولیس، بازیکن حریف با دروازه‌بان ما تک به تک شود. خوردن ۳ گل در نیمه اول خیلی سخت بود اما وقتی به رختکن رفتیم، همه بازیکنان و اعضای کادرفنی یکدل شدند و تصمیم گرفتند به بازی بازگردند. در نشست خبری‌های قبلی هم گفتم هیچ وقت قول برد نمی‌دهم اما همیشه قول می‌دهم یک پرسپولیس جنگنده، رو به جلو و شجاع را ببینید.
فدراسیون برای پیشرفت فوتبال باید روی برخی قوانین خود تجدیدنظر کند
اوسمار درمورد لزوم تقویت پرسپولیس در فصل آینده، تاکید کرد: فوتبال روی خوب خودش را به همه نشان می‌دهد اما برای بهتر شدن در لیگ برتر، باید به کشورهای اطراف خودمان هم نگاه کنیم. برخی از این تیم‌ها می‌توانند با ۱۰ بازیکن خارجی قرارداد ببندند و ۲۸-۲۷ بازیکن بزرگسال دارند درحالیکه در ایران باید تیم‌ها برای فصل آینده ۱۹ بازیکن بزرگسال داشته باشند و این کار را خیلی سخت می‌کند. پس فدراسیون برای پیشرفته‌تر کردن فوتبال باید روی برخی مسائل تجدیدنظر کند.
وی درمورد انتقاد یکی از خبرنگاران نسبت به تاخیرش در حضور در نشست خبری، گفت: جوری می‌گویید که ظاهرا ما مقصر هستیم! دیر به ما گفتند بیایید. بهتر است از وقت خود برای سوال کردن استفاده کنید.
سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سوال همین خبرنگار درمورد برنامه‌هایش برای ۲ بازی بعدی، خاطرنشان کرد: سوال خوبی بود. پیش از این هم گفتم باید همه بازی‌های خود را ببریم. باید منتظر اشتباه و از دست دادن استقلال می‌ماندیم که این اتفاق افتاد و اکنون همه چیز دست خودمان است. سعی و تلاش خود را می‌کنیم با بردن ۲ بازی آینده به قهرمانی برسیم.
با قلب خود و کمک هواداران جلو رفتیم
اوسمار درخصوص نمایش ضعیف پرسپولیس در نیمه اول و اینکه فشار تماشاگر روی شاگردانش و حریف تا چه اندازه تاثیرگذار بود ، عنوان کرد: هواداران در نیمه دوم از پرتاب شیشه و بطری پشیمان شدند و نباید این کار را می‌کردند. در رختکن به بچه‌ها گفتم شاید یک بازی با تاکتیک مربی جور درنیاید اما وقتی با قلب خود را در زمین بگذارید و کمک هوادار هم داشته باشید، به رو به جلو رفتن تیم خیلی کمک می‌کند زیرا در ایران خیلی سخت است. وقتی تیم‌ها به ویزه در ورزشگاه آزادی ۳-۲ گل جلو می‌افتند، به دفاع می‌روند و نمی‌توانید گل بزنید اما کمک هواداران و انرژی‌ای که به بازیکنان دادند از لحاظ ذهنی و فکری خیلی به ما کمک کرد.
مقابل استقلال خوزستان برزیلی بازی نکردیم
وی اضافه کرد: امشب هم ضرب‌المثل دیگری گفته و از دوستان و براداران آرژانتینی خود می‌گویم که “جایی با پا نمی‌توانید بروید، با قلب خود را به آن برسانید” امشب هم چنین اتفاقی افتاد.
سرمربی پرسپولیس درمورد سبک برزیلی تیمش در نیمه دوم، گفت: فکر نمی‌کنم برزیلی کرده باشیم اما در نیمه دوم تعویض‌هایی کردیم که تیم بیشتر رو به جلو برود. محمد خدابنده‌لو و وحید امیری خیلی خوب با توپ حرکت کردند و دانیال و عبدالکریم نیز بیشتر از کناره‌ها را رو به جلو رفتند. تغییرات تاکتیکی خیلی به تیم کمک کرد.
ناراحتی ما در پایان نیمه اول از هواداران بیشتر بود
اوسمار درمورد ناراحتی هواداران در پایان نیمه اول و دلیل تغییر پرسپولیس در نیمه دوم، توضیح داد: به هواداران حق می‌دهم. البته شاید ناراحتی ما داخل زمین بیشتر بود. اینجا هستیم تا تغییراتی بدهیم که تیم تغییر کند. شاید ناراحتی هواداران به این خاطر باشد که به دلیل بیرون بودن، کاری از دست‌شان برنمی‌آید. فقط می‌توانند این موضوع را نشان بدهند.
بیرانوند مثل همیشه آماده بازی بود
وی ادامه داد: در رختکن گفتم باید به بازیکنان روحیه بدهیم و تاکتیک را هم عوض کنیم. به همین دلیل در نیمه دوم هجومی‌تر بازی کردیم. شاید ممکن بود بیشتر فضای ضدحمله به حریف بدهیم اما چنین اتفاقی نیفتاد و توانستیم بازی ۳ بر صفر باخته را ۴ بر ۳ ببریم.
سرمربی پرسپولیس درمورد اینکه از ظهر امروز برخی رسانه‌ها عنوان کردند که بیرانوند تلاش دارد مصدومیت خود را پنهان کند و پس از عقب افتادن ۳ گل به این خبر بیشتر دامن زده شد، گفت: وقتی تیمی ۳-۲ گل بخورد شاید از این حرف‌ها زده شود اما یادتان بیاید او حدود ۱۰ روز قبل مقابل هوادار بازی را برای ما درآورد و بهترین بازیکن زمین شد. صد درصد مثل قبل نیست اما همیشه آماده بازی کردن است و به تیم کمک می‌کند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

دکمه بازگشت به بالا