اخبار ورزشیسایر اخبار

قائم‌مقامی: انصراف از مسابقات انتخابی به معنی آخر دنیا نیست

استادبزرگ شطرنج ایران پس از عدم حضور در رقابت انتخابی با مصدق‌پور گفت: اقدامی که انجام دادم به معنی آخر دنیا نیست و زندگی جریان دارد.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرگزاری فارس، استادبزرگ قائم مقامی به منظور حمایت از جوانان افتخارآفرین شطرنج کشورمان از حضور رقابت انتخابی با مسعود مصدق پور جهت شرکت در المپیاد جهانی صرف نظر کرد. قائم‌مقامی به منظور حمایت از جوانان افتخارآفرین شطرنج کشورمان از حضور در این رقابت صرف نظر کرد.

احسان قائم‌مقامی که سابقه ۹ بار حضور ارزشمند در المپیاد جهانی شطرنج بر روی میز یک تیم ملی را دارد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درخصوص این تصمیم اظهار داشت: با توجه به شرایطی که وجود داشت فکر می‌کنم بهترین تصمیم را گرفتم. به نظرم این اقدام من به سود شطرنج ایران است و معتقدم که اتفاق خوبی رخ داد.

وی با بیان اینکه می‌خواستم تا ملی‌پوشان از فشار خارج شوند، خاطرنشان کرد: قرار بود من با مسعود مصدق‌پور روبرو شوم و فکر می‌کنم منطقی نبود که این قهرمان خوب ایران را تحت فشار قرار دهیم، چون او مسابقات فشرده‌ای را پشت سر گذاشته بود و زمان زیادی در اختیار نداشت.  به هر حال این تصمیم به معنی آخر دنیا نیست و مهم این است که حال شطرنج خوب باشد.

استاد بزرگ شطرنج ایران عنوان کرد: ما تیم فوق‌العاده‌ای داریم که در هر میز می‌توانیم بهترین‌های جهان را به چالش بکشیم. من خودم کنار تیم خواهم بود و هر کاری برای موفقیت تیم ملی برآید انجام خواهم داد. به نظرم تیم یکدستی داریم که جوانان شایسته ایران می‌توانند با جنگندگی ثابت کنند که حالا شطرنج ایران در جمع برترین‌های جهان قرار دارد.

قائم‌مقامی افزود: ما به عنوان قهرمان آسیا به این مسابقات می‌رویم و باید بتوانیم از جایگاه خود به خوبی دفاع کنیم. در مجموع برای تک تک نفرات اعزامی آرزوی موفقیت می‌کنم و منتظر شنیدن بهترین اخبار از سوی آنها هستم.

با توجه به انصراف قائم‌مقامی استادان بزرگ مقصودلو, ایدنی, فیروزجا, طباطبایی و مصدق‌پور اعضای تیم ملی شطرنج ایران در المپیاد جهانی شطرنج ۲۰۱۸ را تشکیل خواهند داد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا