اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایران

انتقاد سخنگوی باشگاه هوادار از تلاش غیر حرفه‌ای یک باشگاه صنعتی

سخنگوی باشگاه هوادار به انتقاد از رفتار غیر حرفه‌ای برخی باشگاه‌ها پرداخت.

به گزارش پیشرو ورزش، میلاد فاندر در مورد برنامه ریزی باشگاه هوادار در فصل جدید لیگ برتر، اظهار داشت: هوادار نخستین باشگاه لیگ برتری بود که تمریناتش را آغاز کرد و چنین رویکردی میسر نمی‌شد مگر با هماهنگی بالای کادر مدیریتی و کادر فنی، خوشبختانه آغاز زود هنگام‌ با توجه به تغییرات کادر فنی و تیم، سبب شد به طور طبیعی شناخت مناسب و سریع تری میان ارکان مجموعه ایجاد شود.

مدیر روابط عمومی و رسانه باشگاه هوادار عملکرد بنفش‌ها در نقل و انتقالات تابستانی را منطقی دانست و گفت: خوشبختانه سیاست‌های فدراسیون فوتبال در جهت پایان دادن به هرج و مرج ها، در کنار انضباط مالی همیشگی باشگاه هوادار و ثبات به وجود آمده در شخصیت این باشگاه که پنجمین فصل حیات خود در فوتبال ایران را پشت سر می‌گذارد به همراه مدل رفتاری مناسب مدیران و مربیان ما سبب شده که هوادار به یکی از انتخاب‌های نخست بازیکنان جوان و باتجربه‌ای تبدیل شود که برای پیشرفت شان به یک محیط آرام و دور از حاشیه نیاز دارند.

وی افزود: متاسفانه در فصل نقل و انتقالات جاری، مدیران و سرمربیان باشگاه‌های دولتی و صنعتی در چند نمونه بدون مکاتبه رسمی با ما و حتی هماهنگی شفاهی با مسئولان مجموعه، به وسیله واسطه‌های مختلف با بازیکنان جوان و باتجربه تحت قراردادمان به دفعات مذاکره کرده‌اند. چنین رویکردی خلاف اصول اولیه اخلاقی و حرفه‌ای است و قطعا به طور طبیعی با واکنش جدی مجموعه در بخش‌های اجرائی، حقوقی و رسانه‌ای روبه‌رو خواهند شد. البته در این میان مدیران، سرمربیان و مدیر برنامه‌هایی هم بوده‌اند که به طور رسمی مذاکره کردند و با پاسخ های منفی یا مثبت در روند یک مذاکره حرفه‌ای کنار آمده‌اند.

سخنگوی باشگاه هوادار در مورد انتقال محمدرضا خالدآبادی به استقلال را یک تجربه بسیار موفق برای باشگاه هوادار دانست و گفت: متاسفانه دوستان دیگری می‌آیند و برای بازیکن تحت قرارداد هوادار به مدلی از بازارگرمی روی می آورند که در فوتبال ایران منسوخ شده است. بدون در نظر گرفتن مصالح باشگاهی که به بازیکن مد نظر میدان داده تا در فصل پیش رو از آن بهره ببرد. با استناد به بند فسخ به تعبیر ما غیر مجاز، اقدام به جدا کردن بازیکن مد نظر و انتقال او به باشگاه صنعتی می‌کنند که به طور قطع با شکایت رسمی بخش حقوقی باشگاه هوادار رو به رو خواهند شد. آن‌ها باید عوارض عبور از خط قرمزهای ما را باید بپردازند.

مدیر رسانه‌ای هوادار تصریح کرد: متاسفانه آئین نامه جدید نقل و انتقالاتی پرداخت مبلغ خروج از استان بازیکنان را از ۸٫۵ میلیون تومان به طرز عجیبی به معادل یک درصد قرارداد فصل گذشته افزایش داده، به طوریکه هیات فوتبال یکی از استان‌ها روز گذشته بابت صدور مجوز خروج از استان ۳ بازیکن جدید هوادار مبلغ ۲ میلیارد ریال طلب کرده است. واقعا مشخص نیست چنین مبلغی در ازای چه خدماتی باید از سوی بازیکنان به آن‌ها پرداخت شود. این درحالیست که پرداخت بیش از ۵ درصد بابت حق فدراسیون، ۱۰ درصد بابت مالیات، ۱۰ درصد بابت حق ایجنتی و…نیز وجود دارد. واقعا بازیکن اگر در تمامی باشگاه‌ها مانند هوادار صددرصد قراردادش را دریافت کند، در عمل و در خوشبینانه‌ترین حالت به ۷۰درصد مبلغ قراردادی که منعقد می‌کند نخواهد رسید. واقعا لازم است حالا که از سیاست‌های درست فدراسیون گفته می‌شود به تصمیمات بعضا غلط مسئولان نیز اشاره شود.

فاندر گفت: باشگاهی که مانند یک خانواده صمیمی و با بودجه‌ای اقتصادی در تمامی سطوح فعالیت می‌کند، باید در فوتبال کشورمان به عنوان الگوی مناسب باشگاه داری در بخش خصوصی معرفی شود. می‌طلبد که رسانه‌ها به عنوان برجسته ترین عنصر موجود، مانند گذشته به چنین مجموعه‌هایی توجه داشته باشند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − ده =

دکمه بازگشت به بالا