اخبار ورزشیورزش بانوان

اما و اگرهای صعود تیم ملی فوتبال بانوان به مرحله سوم انتخابی المپیک

تیم ملی فوتبال بانوان ایران با برد پرگلی که شب گذشته مقابل فلسطین داشت، برای صعود به مرحله سوم انتخابی المپیک امیدوار شد.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرگزاری فارس، مرحله دوم مسابقه انتخابی المپیک در فوتبال بانوان با حضور ۱۲ تیم از ۱۴ فروردین آغاز شد.

تیم‌های شرکت‌کننده در این مرحله به ۳ گروه تقسیم شدند و در هر گروه یک کشور میزبانی را برعهده گرفت تا تیم‌ها برای صعود به مرحله سوم رقابت خود را آغاز کنند. تیم‌های حاضر در این مرحله تاکنون ۲ مسابقه را برگزار کرده‌اند و بازی روز سه‌شنبه تکلیف تیم‌های صعودکننده به مرحله سوم را مشخص خواهد کرد.

در زیر مروری بر جدول هر ۳ گروه خواهیم داشت:

* بازی رو در رو میانمار و هند برای صعود

گروه A: در این گروه تیم‌های میانمار، هند، نپال و اندونزی حضور دارند که مسابقات به میزبانی میانمار برگزار می‌شود. تیم فوتبال بانوان هند با ۶ امتیاز و تفاضل گل ۸+ در صدر جدول قرار گرفته، میانمار نیز با همین امتیاز و تفاضل گل ۴+ در رده دوم قرار دارد.

با توجه به امتیاز برابر هر دو تیم، روز سه‌شنبه بازی رودررو دو تیم تکلیف تیم صعود کننده را مشخص خواهد کرد. نپال و اندونزی نیز بدون امتیاز اصلا شانسی برای صعود ندارند.

* تساوی ویتنام را به مرحله بعد می‌برد

گروه B: تیم‌های ویتنام، اردن، ازبکستان و هنگ‌کنگ در این گروه به رقابت می‌پردازند که ازبسکتان میزبانی را برعهده دارد. در این گروه ویتنام با ۶ امتیاز در صدر قرار دارد و شانس این تیم برای صعود بسیار زیاد است اما نباید از میزبان نیز غافل شد.

روز سه‌شنبه ویتنام در آخرین بازی خود که تکلیف صعودش را مشخص خواهد کرد باید مقابل اردن به برتری برسد یا یک تساوی کسب کند. باخت مقابل این تیم در صورت برد ازبکستان مقابل هنگ‌کنگ، شرایط صعود را برای ویتنام سخت خواهد کرد.

تیم‌های هنگ‌کنگ و اردن که یک امتیاز کسب کرده‌اند، شانسی برای صعود ندارند.

* جدال ۳ تیم برای صعود

گروه C: تیم‌های ایران، فلسطین، چین‌تایپه و فیلیپین در این گروه رقابت می‌کنند. مسابقات این گروه به میزبانی قطر برگزار می‌شود که تیم ملی چین‌تایپه با ۲ برد و ۶ امتیاز در صدر قرار دارد. ایران و فیلیپین نیز با ۳ امتیاز در رده دوم و سوم جای گرفته‌اند. تیم ملی کشورمان با برد پرگلی که مقابل فلسطین داشت، امیدواری زیادی برای صعود به دور بعد پیدا کرده اما در این گروه شرایط بسیار خاص است.

روز سه‌شنبه فیلیپین باید مقابل فلسطین به میدان برود. ایران نیز با چین تایپه دیدار خواهد داشت. در صورت برد ایران مقابل حریف و برتری فلسطین، شانس ایران برای صعود با توجه به تفاضل گل، بیشتر خواهد شد.

در مرحله سوم تیم‌های کره شمالی، کره جنوبی، تایلند، استرالیا و چین حضور دارند.

انتهای پیام/ا

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 12 =

دکمه بازگشت به بالا