اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایران

افشاریان: ظلم است بگویم از داوری راضی نیستم

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: اگر بگویم از داوری راضی نیستم ظلم است اما داوران می توانند بهتر قضاوت کنند.

به گزارش پیشرو ورزش، خداداد افشاریان درمورد اینکه آیا از داوری بازی سوپرجام راضی بود، اظهار داشت: به همه عزیزان خدا قوت می‌گویم. بی‌اغراق بگویم زندگی بدون خبرنگاران سخت است. برخی مواقع به حدی همه جا هستید که آدم اذیت می‌شود اما وقتی هم نباشید، کار سخت است. از رسانه‌ها تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: تیم داوری سوپرجام خیلی باتجربه بود. برای این دیدار می‌طلبید گروه قلدر داوری به کرمان بیاوریم و خدا را شکر تیم داوری خیلی خوب، باتجربه و با حوصله قضاوت کرد. هیچی تیمی از داوری ضرر نکرد. هرچند من ناظر داوری نبودم اما روز خوبی داشتند.

رئیس کمیته داوران درباره جلسه آتی درخصوص VAR گفت: شنبه جلسه هیات رئیسه است و امیدوارم اتفاقات خوبی برای VAR بیفتد.

افشاریان درمورد اینکه آیا از داوری این فصل لیگ برتر تا پایان هفته یازدهم راضی است، توضیح داد: اگر بگویم راضی نیستم مقداری ظلم است. راضی هستم اما داوران می‌توانستند بهتر قضاوت کنند. کمک داوران هم مخصوصا باید بیشتر در بازی‌ها تمرکز کنند. ما به آینده داوری امیدوار هستیم.

وی درخصوص اینکه آیا حامی مالی داوران به وظایف خود عمل می‌کند، پاسخ داد: اسپانسر داوری فضای روی لباس داوران را اجاره کرده و در مقابلش مبلغی را به فدراسیون فوتبال پرداخت کرده است. با این شرکت مشکلی نداریم.

رئیس کمیته داوران درباره انتقاد از این کمیته به دلیل زیاد بودن تعداد داوران در لیگ و جوانگرایی نکردن در این بخش، توضیح داد: اشراف دارید ۵۴ نفر که تعدادی از آن‌ها داوران بزرگ ما بودند، در ابتدای فصل تست را پشت سر نگذاشتند. در ۱۰ هفته اول به داوران جوان به همین دلیل بازی دادیم. به هر صورت این ظرفیت داوری کشور است و تیم داوری ما همین‌ها هستند. کم و زیاد می‌کنیم و امیدوارم در آینده وضعیت بهتری داشته باشیم.

افشاریان درمورد اضافه وزن عباس راکی، گفت: او یکی از باهوش‌ترین داوران کشور است و در بازی پرسپولیس و مس کرمان هم خیلی خوب قضاوت کرد. در این چند سالی که با راکی کار می‌کنم، فقط یک بار در رفسنجان مشکل پیدا کرد. حس می‌کنید مقداری چاق است اما در اول فصل تست را به بهترین شکل پاس کرد. در نیم فصل نیز بار دیگر تست می‌گیریم و هر کس موفق باشد در خدمتش هستیم. امیدواریم راکی هم موفق باشد.

وی درباره احتمال استفاده از سیستم VAR آفلاین در نیم فصل دوم، گفت: اگر قرارداد بسته شود، تمام پروسه‌های مربوط به VAR با هماهنگی فیفا انجام می‌شود. آفلاین و زنده هم ندارد و خیلی امیدواریم در پایان فصل این سیستم را داشته باشیم.

رئیس کمیته داوران درباره آینده پوریا افشاریان، پسر خودش در داوری، توضیح داد: پوریا هم مثل سایر داوران کشور است. با توجه به فیزیک، اخلاق و حرف گوش کن بودنش در آینده حرف‌های خوبی برای گفتن خواهد داشت.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

دکمه بازگشت به بالا