اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایران

اصولی: جوانگرایی تیم ملی را یک قهرمانی می‌دانیم

رئیس کمیته فوتسال به تمجید از عملکرد ملی پوشان در جام ملت‌های آسیا پرداخت.

به گزارش پیشرو ورزش، احسان اصولی در خصوص عملکرد تیم ملی فوتسال در فینال جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: بازی را همه دیدند. هدفگذاری ما قهرمانی بود اما در واقع تیم ملی فوتسال با جوانگرایی و پشتوانه سازی که انجام شد، با این بازی‌های بسیار چشم نواز، دوست داشتنی، فنی و پرقدرتی که در این مسابقات و حتی در بازی فینال از خودش نشان داد، قهرمان است.

وی افزود: همه کسانی که اهل فن هستند اذعان دارند ایران از نظر فنی بسیار پرقدرت ظاهر شد. با رئیس فدراسیون در رختکن و در جمع بازیکنان بودیم. از نظر فدراسیون، تیم ملی ما قهرمان است. در این تیم جوان از سنین مختلف حضور دارند و نسل جدیدی هستند. خیلی‌ها شاید اولین تجربه یک آوردگاه بین المللی را داشتند. بسیار پرقدرت، دوست داشتنی و زیبا بازی کردند. همه به این موضوع اذعان داشتند. این جوانگرایی را یک قهرمانی و دستاورد بزرگ برای تیم ملی فوتسال می‌دانیم.

رئیس کمیته فوتسال تصریح کرد: به مهدی تاج هم گفتم؛ از همین امروز برنامه ریزی و اقداماتمان برای جام جهانی شروع خواهد شد. هدف ما کسب سکوی جام جهانی خواهد بود. همه مردم دیدند این جوان های با استعداد چقدر با انگیزه و پرقدرت بازی می کنند. ان‌شاالله برای رسیدن به سکوی جام جهانی برنامه ریزی می کنیم. با قدرت، توان و انگیزه بیشتر کار را پیش می‌بریم.

اصولی گفت: از وحید شمسایی و کادرفنی تیم ملی، از تک تک بازیکنان پرافتخار تیم ملی فوتسال، همچنین از رئیس فدراسیون به خاطر حمایت‌هایش، از همکارانم در هیات رئیسه و همه همکارانمان در مجموعه اجرایی فدراسیون فوتبال تشکر می‌کنم. همه پشت کار بودند و کمک کردند تا تیم با آمادگی در رقابت ها شرکت کند. به همه مردم عزیز وعده و قول می‌دهم که کار را برای رسیدن به سکوی جام جهانی شروع می‌کنیم.

اصولی در پاسخ به این سوال که تیم ملی خوب بود، اما نشد که بشود قهرمان شویم عنوان کرد: بازی فوتسال است و جذابیت ورزش به همین چیز ها است، واقعیت موضوع این است که ما با یک تیم جوان رو به رو هستیم تیمی که آینده فوتسال ایران را تشکیل خواهند داد. حضور مقتدرانه بازیکنان در این دوره از رقابت ها تحسین همه کارشناسان را به همراه داشت. این ها همه نشان می دهد تیم ملی بازی هایی که کرد و نتیجه هایی را هم که گرفت بسیار قابل توجه بود. حتی برابر ژاپن هم به هر حال دست برتر در دست تیم ما بود ، اما چیزی که باید میشد نشد.

وی افزود: ما در آغاز راه هستیم، امروز رسیدیم همه یک استراحت کوتاه می کنند و بعد از آن به سرعت برنامه های تیم ملی را که تدوین کردیم در جام جهانی حضور پیدا کنیم. ما می خواهیم این تیم ملی که امروز به اینجا رسیده است به خوبی حفظ شود و با برطرف کردن نقاط ضعف بر روی سکوی جهانی به ایستد. این اتفاق و حضور در جام ملت ها را سر آغاز یک حضور بزرگ در جام جهانی خواهیم کرد.

وی درباره بارنامه های تیم ملی فوتسال گفت: با توجه به این که جام جهانی ۲۰۲۴ خواهد بود، در واقع شهریور سال ۱۴۰۳ تیم ملی ما باید در جام جهانی حضور پیدا کند. با کمیته فنی برنامه ریزی های تیم ملی را انجام خواهیم داد و مهم ترین موضوع بحث دیدار های تدارکاتی تیم ملی است که باید آن ها را فراهم و برنامه ریزی کنیم. چرا که انجام دیدار های تدارکاتی خود یک ظرفیت مظاعفی را در تیم ملی ایجاد می کند.

رئیس کمیته فوتسال در خصوص حمایت فدراسیون از شمسایی بیان کرد: حمایت از شمسایی بسیار به جا و خوب بود و من هم از فدراسیون تشکر می‌کنم که حمایت کردند هم تیم ملی و هم کادر فنی را تا توانستیم نتایج بسیار خوبی را رقم بزنیم. رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان هم با توجه به سمتی که در کنفدراسیون فوتبال و فوتسال آسیا داشت در کنار تیم بود هر لحظه برای ما قوت قلب و کمک کردند تا در این دوره از رقابت ها موفق شویم. همه فدراسیون تمام شرایط را برای این که تیم ملی در یک شرایط بسیار خوب در این رقابت ها حضور داشته باشند را فراهم کردند و نگاه به تیم ملی فوتسال نگاه ملی بود و نایب قهرمانی هم که در این رقابت ها به دست آمد را پلی خواهیم کرد برای موفقیت تیم ملی در آینده که به سکوی جهانی برسیم.

اصولی در خصوص بعضی از برنامه های تیم ملی فوتسال که قبل از جام ملت های آسیا محقق نشد، تصریح کرد: ما قرار بود با آرژانتین بازی کنیم و تمام برنامه ریزی های آن هم صورت گرفت و فدراسیون به خوبی همه شرایط را فراهم کرد تا این دیدار دوستانه شکل بگیرد، اما این آرژانتین بود که این دیدار دوستانه را لغو کرد و فدراسیون فوتبال آرژانتین علی رغم دعوت نامه ای که ارسال کرده بودند و ما هم قبول کرده بودیم به دلایل غیر فوتبالی که خودتان هم می دانید لغو شد. همه بازی های تدارکاتی با نظر کادر فنی تیم ملی فوتسال انجام می شود و برای بازی با آرژانتین هم همه اقدامات از سوی فدراسیون انجام شد، اما به ناگاه فدراسیون فوتبال آرژانتین به دلایل غیر فوتبالی منتفی کرد.

وی افزود: در این میان ما پیگیری کردیم و رقابت های ۶ جانبه تایلند را برای تیم ملی فراهم کردیم که تیم های خوبی هم حضور داشتند و تیم ملی در این رقابت ها دیدار ها و تجربه های زیادی را کسب کردند و تأثیر خوبی را هم بر تیم ملی داشت. من با کادر فنی تیم ملی که صحبت می کردم عنوان کردند که این تورنمنت برای تیم ملی خوب بود و توانست بازیکنان را در سطح بالایی نگهدارد و با آمادگی راهی جام ملت ها شویم. گاهی بعضی از موضوعاتی که ما دخیل نیستیم باعث می شود تا برنامه ریزی ها بهم بریزد.

رئیس کمیته فوتسال پیرامون این سوال که آیاشمسایی در تیم ملی می ماند یا عوض می شود، گفت: شمسایی با فدراسیون فوتبال قرارداد دارد و سرمربی تیم ملی فوتسال ایران است و طبق برنامه هایی که داده است تأیید شده است رئیس فدراسیون فوتبال دیروز بعد از بازی هم به رختکن تیم ملی آمدند و با بازیکنان و کادر فنی تیم ملی صحبت کردند و تأکید کردند که این نتیجه آغاز راه بزرگ تیم ملی فوتسال که سکوی جهانی است خواهد بود.

اصولی در پایان خاطر نشان کرد: بازی ها با نتایج خیلی خوب بود و برابر ژاپن هم بازی حرفه ای که انجام دادند و همه اذعان کردند که تیم ملی خیلی خوب بازی کرد. حتی سرپرست تیم ملی فوتسال ژاپن به من گفت که تیم ملی ایران یک معجزه است، ان ها از این لفظ استفاده کردند. این یعنی تیم ملی خوب بازی کرد و خوب نتیجه گرفت.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

دکمه بازگشت به بالا