اخبار ورزشیفوتبال ایران

آخرین مصوبات برد بین المللی در مورد کمک داور ویدئویی در فوتبال

رئیس سابق دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال آخرین تصمیم های گرفته شده در جلسه برد بین المللی فوتبال در رابطه با کمک داور ویدئویی را بیان کرد.

به گزارش پیشرو اسپرت ، داود رفعتی رئیس سابق دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد مصوبات جدید در مورد کمک داور ویدئویی در فوتبال جهان اظهار داشت: جلسه ۱۳۴ برد بین المللی فوتبال در ایرلند شمالی برگزار شد که مواردی در خصوص کمک داور ویدویی مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: اول اینکه فقط یک صفحه نمایش در کنار زمین جهت بررسی صحنه های مشکوک مورد نیاز است. ( در بعضی از کشورها دو صفحه نمایش در کنار دروازه ها تعبیه شده بود که با این مصوبه می بایستی جمع آوری گردد)  دوم اینکه  اعضاء از افزایش قابل توجه مسابقات کشورهای مختلف و برنامه ریزی در خصوص استفاده از کمک داور ویدویی بسیار خشنود هستند  بخصوص پس از اجرای موفقیت آمیز در مسابقات برگزار شده توسط فیفا، کنفدراسیون ها.

وی افزود: سازمان های لیگ  ۴۰ کشور استفاده کننده از سیستم کمک داور ویدویی نگرش مثبتی در استفاده از پروتکل این سیستم در حال حاضر و آینده دارند. اعضا همچنین در مورد پیشرفت های مختلف فن آوری از جمله اقدامات مهمی که توسط فیفا در جهت ساخت سیستم هایی برای کشور هایی که با محدودیت منابع مالی مواجه هستند و قابل دسترسی باشد  در این جلسه آشنا شدند.

رفعتی تصریح کرد: در این جلسه همچنین  مقرر شد در خصوص فرایند تصمیم گیری آگاهی بیشتری کسب شود. بطور مثال دسترسی به مکالمه بین داوران در هنگام بررسی صحنه های مشکوک ممکن است در حال حاضر مناسب نباشد اما باید تلاش بیشتری صورت بگیرد تا ارتباطات موجود در این زمینه بهبود پیدا کند و چگونگی تصمیم نهایی که توسط داور گرفته می شود درک شود.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + دو =

دکمه بازگشت به بالا