اخبار ورزشیفوتبال ایران

نبرد قرمزپوشان تهران و تبریز بدون ماشین‌گلزنی؟/ ۲ استقلال در شهر آبی ها

در ادامه هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال تیم پرسپولیس میزبان تیم تراکتورسازی تبریز است و استقلال تهران در اهواز به مصاف استقلال خوزستان خواهد رفت.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرگزاری فارس، در روز آخر هفته سیزدهم سه مسابقه در شهرهای تهران، مشهد و اهواز برگزار می‌شود.

نگاهی به این بازی‌ها می‌اندازیم؛

استقلال خوزستان – استقلال؛۲ استقلال در شهر آبی‌ها

دو استقلال در یک شهر و یک ورزشگاه می تواند جذابیت زیادی را برای هواداران آبی فوتبال ایران ایجاد کند هرچند وضعیت این دو تیم آبی مناسب و ایده آل نیست. استقلال خوزستان که در ۵ هفته اخیر ۴ باخت و یک مساوی داشته با حکم کسر ۶ امتیاز فیفا به رده آخر جدول سقوط کرد تا قهرمان سابق فوتبال ایران وضعیتی بحران زده‌ای پیدا کند.  از سویی دیگر سیروس پورموسوی ظاهرا جانشین داریوش یزدی در این تیم شده تا شاید آبی های اهواز را از این بحران خارج کند. استقلال هم در ۵ هفته اخیر فقط یک برد داشته است و در آخرین بازی خود هم مقابل ماشین سازی تبریز متوقف شد.آرمین سهرابیان مصدوم وغایب جدید استقلالی‌هاست. پژمان منتظری هم تا پایان نیم فصل در تیم شفر نیست. در مرکز دفاع استقلال روزبه چشمی و محمد دانشگر تنها مدافعان تخصصی آبی پوشان هستند. باید دید استقلال برای اینکه خود را از رده هشتم بالا بکشد تلاش می‌کند و استقلال خوزستان هم می‌خواهد آخرین تیم جدول نباشد.

پدیده – سایپا؛ نبرد دوستان سابق؛ دایی و گل‌محمدی

پدیده بعد از لغو دیدارش مقابل استقلال به شدت از این تغییر ناگهانی برنامه لیگ که بخاطر برگزاری فینال لیگ قهرمانان بود انتقاد کرد. مدیران و سرمربی پدیده مدعی‌اند که برخی می‌خواستند با لغو این دیدار  به استقلال کمک کنند! پدیده با ۳ برد متوالی و ۲۶ امتیاز در صدر جدول قرار دارد. سایپا اما ۵ هفته است که رنگ برد را ندیده باید دید شاگردان علی دایی می‌توانند نوار بردهای یحیی گل‌محمدی را قطع کنند یا پدیده همچنان روی نوارد پیروزی گام برمی‌دارد. دایی و گل‌محمدی رفقای سابق و پرسپولیسی یکبار دیگر مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند.

پرسپولیس- تراکتورسازی تبریز؛ دربی ایران بدون ماشین گلزنی!

این مسابقه یکی از جذاب‌ترین بازی‌های هفته خواهد بود. مسابقه‌ای که شاید بتواند آن را دربی ایرانی نامید. جایی که دو تیم قرمزپوش و پرهوادار فوتبال ایران مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. پرسپولیس که در روز فیفا مجبور به بازی مقابل پیکان شد توانست با کمترین بازیکن! ۳ امتیاز از پیکان بگیرد اکنون ما وضعیت سرخپوشان تهرانی بهتر از گذشته است و ملی پوشان این تیم از جمله نورالهی، بیرانوند و بشار رسن به این تیم بازگشته‌اند. تراکتورسازی دو بازیکن تاثیرگذار خود را در اختیار ندارند. اروین و استوکس بازیکنانی که از نظر فنی از جمله با کیفیت‌ترین بازیکنان خارجی ایران بودند مدتی است که به ایران برنگشته‌اند. اما استوکس به تبریز وارد شد و حضورش در ترکیب در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.این دو بازیکن ۱۲ گل از ۲۱ گل زده تراکتورسازی را در این فصل زده‌اند اما شاید در این بازی غایب باشند! تراکتورسازی بدون موتور گلزنی‌اش مقابل قویترین خط دفاع لیگ ایران و آسیا قرار می گیرد! البته مالک باشگاه تراکتورسازی مدعی شده که بازیکنان دیگر جای خالی این دو بازیکن را به خوبی پر خواهند کرد. نبرد تیم‌های سوم و چهارم جدول قطعا برای تمامی صدرنشینان و تیم‌های تعقیب کننده مهم است. البته تراکتورسازی با ۲ مسابقه بیشتر ۲ امتیاز از پرسپولیس بیشتر دارد. محمد رضا اکبریان داور این مسابقه کار سختی در این مسابقه دشوار و حساس خواهد  داشت.

اسامی داوران و برنامه بازی های هفته سیزدهم لیگ برتر:

شنبه سوم آذر
ذوب‌آهن اصفهان- پارس جنوبی جم- ساعت ۱۵:۱۵ – ورزشگاه فولاد شهرفولاد شهر
رضا عادل – اسد حاج محمدی – محمد عطایی – پیمان فرخی مهر
ناظر: زاهد بحرینی
یکشنبه ۴ آذر
استقلال خوزستان- استقلال تهران ساعت ۱۷:۳۵ – ورزشگاه غدیر ‏ اهواز
محمدحسین زاهدی فرد – جلیل شعرانی – قهرمان نجفی – کوپال ناظمی
ناظر: حسین عسگری
پدیده مشهد- سایپا تهران- ساعت ۱۵:۴۵ – ورزشگاه امام رضا ‏‏(ع)‏ مشهد
سیدمهدی سیدعلی – حسن انتظاری – امیرمحمد داودزاده – سیدرضا مهدوی
ناظر: خداداد افشاریان
پرسپولیس تهران- تراکتورسازی تبریز- ساعت ۱۵ – ورزشگاه آزادی تهران
محمدرضا اکبریان – تورج عیوض محمدی – حسن یوسفی – جواد محمدی
ناظر: محمدجواد تقی پور

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − سه =

دکمه بازگشت به بالا