اخبار ورزشیسایر اخبار

فدراسیون‌های جهانی خواهان چه تغییراتی در المپیک ۲۰۲۴ هستند؟

فدراسیون‌های جهانی درخواست خود را برای تغییرات در المپیک ۲۰۲۴ پاریس اعلام کردند.

به گزارش پیشرو اسپرت، رشته‌های شرکت کننده در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس روز دوشنبه قرار است نهایی شود.
از ۲۷ فدراسیون بین‌المللی که در برنامه المپیک شرکت می‌کنند، ۲۰ فدراسیون پیشنهاد تغییر داده‌اند. در حالی که بسیاری از فدراسیون‌ها علاقه دارند تعداد مدال‌های‌شان در بازی‌های المپیک افزایش یابد اما این اتفاق رخ نخواهد داد.

اقدامات صورت گرفته برای کاهش هزینه‌ها باعث می‌شود تا تعداد ورزشکاران از ۱۱ هزار و ۲۳۸ نفر در المپیک ۲۰۱۶ ریو به ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در المپیک ۲۰۲۴ پاریس کاهش یابد. با توجه به حذف سافتبال – بیس‌بال و کاراته و همین طور اضافه شدن چند رشته جدید، تعداد ورزشکاران در بازی‌های پاریس به ۱۰ هزار نفر می‌رسد.

کمیته بین‌المللی المپیک تاکید کرده رشته‌های جدید در حالی به المپیک پاریس اضافه می‌شوند که از اماکن موجود در المپیک ۲۰۲۴ استفاده کرده و برابری جنسیتی را در نظر دارند.

فدراسیون جهانی دوومیدانی به دنبال این است که ماده کراس کانتری میکس را به المپیک اضافه کند این در حالی است که ۱۰۰ سال از حضور این رشته در المپیک می‌گذرد.

در رشته قایقرانی نیز فدراسیون جهانی اکستریم اسلالوم را پیشنهاد داده این در حالی است که حذف چند ماده از کانو اسپرینت در دستور کار قرار گرفته است.

فدراسیون جهانی ورزش‌های آبی (فینا) هم اعلام کرده مسافت ۵۰ متر در همه ماده‌های ورزشی حذف شود. در مقابل فینا امیدوار است که شیرجه بالای ۲۷ متر (مردان) و ۲۰ متر (زنان) قبل از ورود به المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس، بتواند یک رویداد نمایشی در بازی‌های پاریس باشد.

هندبال امیدوار به اضافه شدن ماده ساحلی، تکواندو امیدوار به اضافه شدن ماده میکس تیمی و تنیس روی میز امیدوار به اضافه شدن دوبل است.

اتحادیه جهانی سه‌گانه و فدراسیون جهانی تیراندازی در تلاش هستند تا یک مدال به رشته‌های آنها اضافه شود، در حالیکه فدراسیون ژیمناستیک علاوه بر پارکور خواهان اضافه شدن ایروبیک و آکروباتیک است.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا