اخبار ورزشیفوتبال ایران

عبدی: شایعه تیراندازی در بازی نوجوانان خنده‌دار است/یک هوادارنما سنگ پرتاب کرده

مدیر واحد ‏مسابقات رده های سنی( پایه) فوتبال گفت: شایعه تیراندازی در بازی نوجوانان عجیب و خنده‌دار است. نمی‌دانم این حرف‌ها را چه کسانی درست می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرگزاری فارس، روز گذشته دیداری بین طلایی‌پوشان  خرم آباد و شهرداری سقز به میزبانی سقز در لیگ برتر نوجوانان برگزار شد که این دیدار نیمه کار ماند. بعد از بازی حاشیه‌ای عجیب در فضای مجازی مطرح شد که این بازی به دلیل تیراندازی نیمه کاره مانده است!

رضا عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در این رابطه صحبت‌های زیر را مطرح کرد:

فارس: روز گذشته شایعه‌ای در مورد نیمه کاره ماندن دیدار طلایی پوشان خرم آباد و شهرداری سقز مطرح شد. در این مورد توضیح می‌دهید که چه اتفاقی رخ داده است؟

این مسئله برایم خنده دار و تعجب بر انگیز است. قطعا شما هم نسبت به شنیدن این خبر همین حس را دارید. تیراندازی دیگر چیست؟ به دنبال این هستیم که این خبر از کجا آمده است. خارج از بحث فوتبال این موضوع جنبه امنیتی پیدا می‌کند. اصل ماجرا این است که بازی در سقز برگزار می‌شد. تا دقیقه ۸۶ تیم طلایی‌پوشان که مهمان بود با نتیجه یک بر صفر عقب بود. تا این زمان هیچ اتفاقی رخ نداده بود و در جریان بازی حتی شاهد درگیری ‌بین  دو بازیکن و مربی  با یکدیگر نبودم. متاسفانه در این بین یک هوادارنما سنگی درون زمین پرتاب کرد که به سر هوادار تیم طلایی پوشان اصابت کرد.در ادامه نماینده و پزشک بالا سر او حضور پیدا کردند و این بازیکن حتی می‌توانست بازی کند اما چون خونریزی داشت او را به بیمارستان بردند و سرپایی مداوا شد. تیم مقابل که یک بر صفر عقب بود از ادامه بازی انصراف داد.

فارس: یعنی خود آن تیم تصمیم گرفت به بازی ادامه ندهد؟

من نمی‌گویم از این حربه برای عدم ادامه بازی به خاطر اینکه عقب بودند استفاده کردند یا نه اما در کل آنها راضی به ادامه بازی نشدند و هر دو تیم به خانه‌های خود رفتند. نماینده ما هم ۲ ساعت بعد از بازی در ورزشگاه ماند و طی صحبتی که با او داشتم می‌گفت منتظر است تا دو تیم به سلامت راهی شوند و سپس بازگردد. این خبر را خسروی رئیس هیأت لرستان در تماس با من اعلام کرد که متعجب شدیم. نمی‌دانم چه کسی این کار را کرده اما به طور جدی این موضوع را پیگیری می‌کنیم. این موضوع خارج از فوتبال است و نباید اجازه دهیم این حاشیه‌ها مطرح شود و به روح فوتبال لطمه وارد کند.

فارس: فکر می‌کنید فردی برای ایجاد فشار روی مسئولان این شایعه را مطرح کرده است؟

من هم اینطور فکر می‌کنم. در حال بررسی این مسئله هستم تا بفهمم چه کسی این کار را کرده است.

فارس: نتیجه این بازی چه خواهد شد؟

بازی‌های دیگری بوده که بین دو بازیکن درگیری می‌شد و یک نفر با مشت دیگری را می‌زد اما در این بازی این مشکل فرهنگی و اخلاقی را نداشتیم. یک هوادار نما سنگی پرتاب کرد که گزارش به کمیته انضباطی می‌رود تا آنها تصمیم گیری کنند. در این بازی تا  دقیقه آخر امنیت برقرار بوده است. حتی من با نماینده‌مان تماس گرفتم و گفتم آیا می‌شد بازی را ادامه داد که او گفت اصلا مشکلی وجود نداشته است و یک بازیکن مصدوم شده و از زمین بیرون رفت اما تیم مهمان دیگر با اختیار خودش نمی‌خواست بازی را ادامه دهد.

فارس: عکسی که در این راستا منتشر شده و دو سه مصدوم روی تخت افتادند ربطی به این بازی ندارد؟ 

خیر به هیچ وجه ارتباطی به این موضوع ندارد. حتی در یک صنحه فیلم بازی را داریم که این بازیکن سنگی به سرش خورده و روی زمین دراز کشیده و پزشک او را مداوا می‌کند. تنها فیلم و تصویر همین است.

فارس: وقتی سنگی پرتاب شده و سر یک بازیکن شکسته است آیا امنیت برای ادامه دادن به بازی وجود دارد.

عکس سنگی که پرتاب شده موجود است. سوال من این است امنیت را در فوتبال شما چه می‌بینید؟ امنیت استادیوم یا امنیت یک فرد. اگر یک مشکل باشد برای همه خطر ساز می‌شود.  اینجا امنیت یک فرد هم به خطر نیفتاد. مصدومیتی برای یک بازیکن اتفاق افتاد که می‌توانست برای هر شخص دیگری رخ داد. در این بین هم کسی دچار مشکل نشد. هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. مثلا ممکن است سر بازیکن به تیر دروازه برخورد کند. آیا کسی می‌تواند جلوی این اتفاق را بگیرد. مراقب تک تک هواداران که نمی‌توان بود تا اقدامی به این صورت انجام ندهد. مسئولان سقز انسان‌های خوبی هستند و شهردار سقز پشت این تیم است. ما تلاش کردیم تا شهرهای کوچک را درگیر فوتبال کنیم که یکی از این تیم‌ها همین سقز است. یک شهر دیگر کرمانشاه است. ما تلاش کردیم  شهرهایی که درگیر فوتبال نیستند را وارد عمل کنیم تا بازیکنان خوبی به فوتبال ایران معرفی کنیم. نمونه این موضوع کاوه رضایی است که از مسابقاتی که کسی آن را نگاه نمی‌کرد توانست مسیر رشد را پیدا کند. از اصحاب رسانه هم باید تشکر کرد که این موارد را پیگیری می‌کنند تا اخبار صحیح به اطلاع مردم برسد. این خبر کذب محض است و همچنان هم برایم جای سوال وجود دارد که چرا این مسائل را مطرح می‌کنند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

دکمه بازگشت به بالا