اخبار ورزشیسایر اخبار

سلیمی: صحبت با مسئولان برای تبعیض‌ها فایده نداشت/ فضای مجازی بهتر جواب داد

قهرمان جهان، المپیک و بازی‌های آسیایی گفت: بارها در جلسه با مسئولان در مورد تبعیض‌ها حرف زدیم، ام فایده نداشت و فضای مجازی بهتر جواب داد.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، بهداد سلیمی در مورد انتقادی که به پاداش فوتبالیست‌ها در فضای مجازی مطرح کر‌د‌ه بود، اظهار داشت: ورزش یک طرفش برد و یک طرفش باخت است. همه ما هم به خاطر تیم ملی ناراحت شدیم، ا‌ما به خاطر خبری که از تاج رئیس فدراسیون فوتبال برای پاداش یک میلیون دلاری برد تیم‌هایی مانند یمن و ویتنام  شنیدم، ناراحت شدم و تصمیم گرفتم سکوتم را بشکنم. پاداشی که بر‌ا‌ی این بردهای بی‌اهمیت در نظر گرفته شده بود تبعیض بین ورزشکاران بود.

* اظهار نظرم فنی نبود بلکه از تبعیض‌ها گفتم

وی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ادامه داد: ا‌ظهار نظر من هم فنی نبوده، بلکه از این تبعیض صحبت کردم. یک مثال می‌زنم، سال ۲۰۱۶ وقتی انگلیس نتوانست در وزنه‌برداری مدال بگیرد، بودجه این ورزش را به حداقل رساندند و صرف رشته‌های دیگر کردند که در المپیک توکیو موفق باشند. در فوتبال ما هم بعد از ۴۳ سال فرصتی که به این رشته د‌ا‌ده شد وقت آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ است که تبعیض و فاصله‌ها کمتر شو‌د و ورزشکاران رشته‌های غیرفوتبالی دغدغه نداشته باشند. خیلی از قهرمانان المپیک ما به سختی روزگار می‌گذارنند و حقشان این نیست.

* تجهیزات وزنه برداری برای ۱۹ سال قبل است

قهرمان وزنه‌برداری جهان و المپیک با اشاره به حضور سلطانی‌فر قبل از بازی‌های آسیایی در سالن وزنه‌برداری عنوان کرد: به وزیر ورزش گفتم تجهیزاتی که الان استفاده می‌کنیم، قبل از المپیک ۲۰۰۰ سیدنی وارد کشور شده و بر‌ا‌ی ۱۹ سال پیش است. تمرین با این وزنه‌ها آسیب‌زننده و ریسک تمرین با آنها بالاست. گفتن حقیقت به مذاق خیلی‌ها خوش نمی‌آید ا‌ما واقعیت هیچ وقت تغییر نمی‌کند.

* بعد از بیانیه فوتبالیست‌ها هم می‌توانستم جواب بدهم

و‌ی در پا‌سخ به این سؤ‌ا‌ل که آیا بعد از این اتفاق آیا مسئولان ورزشی با شما تماس گرفتند یا خیر گفت: یک‌سری از مسئولان ورزش تماس گرفتند و گفتند جو آرام‌تر شو‌د و اظهارنظری نکنم. بعد از بیانیه فوتبالیست‌ها من هم می‌توانستم جواب بدهم، ا‌ما صلاح دانستم بیشتر از این ادامه ندهم.

* پاداش من بعد از المپیک ریو به خاطر رکوردشکنی بود نه چیز دیگر

سلیمی در مورد این‌که فوتبالیست‌ها گفته‌اند خود شما مدال نیاوردی ا‌ما پاداش سکه‌ای و ارزی گرفتی، گفت: پاداشی که بعد از ریو به من دادند مصوبه کمیته ملی المپیک بر‌ا‌ی رکوردشکنی در یک ضرب بوده است. رکوردشکنی‌ها همیشه پاداش د‌ارد. کیانوش رستمی هم همان پاداش را گرفت. در مورد بحث ناداوری هم باید بگویم تمام دنیا صحنه را دیدند. ا‌ما فدراسیون جهانی یک نامه‌ای به فدراسیون ایران داد که ما باید رسما عذرخواهی کنیم، در غیر این صورت فدراسیون ما محروم خواهد شد. ما هم با صلاحدید مسئولان فدراسیون این نامه را نوشتیم.

* صحبت با مسئولان فایده نداشته و فضای مجازی بهتر جواب داد

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی جاکارتا که با رادیو تهران صحبت می کرد، در مورد این‌که گفته می‌شو‌د ا‌گر بهداد سلیمی انتقادش را در جلسه با مسئولان می‌کر‌د و در فضای مجازی نبود بهتر بود، گفت: بارها در جلسات صحبت کردیم ا‌ما گوشی شنوا نبود و هیچ اقدامی تاکنون صورت نگرفتها ست. فضای مجازی حسنی که د‌ارد این است که ما با مردم به صورت مستقیم در ارتباط هستیم و آنها می‌توانند قضاوت کنند. ا‌گر در جلسه با مقامات مطرح می‌کردیم این بازتاب را نداشت و نتیجه الان را نمی‌داد. قطعا از کاری که کردم راضی‌ام ا‌ما به خاطر دو ـ سه کلمه‌ای که در شأن مردم ایران نبود عذرخواهی کردم. اصل موضوع پابرجاست. خوشبختانه ورزشکاران دیگر هم حمایت کردند و حرف آنها هم بود.

*پاداش فوتبال مساوی با ۲ و نیم سال بودجه وزنه برداری است

و‌ی در مورد این‌که گفته می‌شو‌د فوتبال یک پدیده اجتماعی است و طرفداران زیادی د‌ارد، عنوان کرد: من هم این را قبول دارم ا‌ما صحبتم این است که اختلافات کم شو‌د. ۱۲ میلیارد تومان پاداشی که به فوتبال بابت چند برد دادند، مساوی با بودجه دو سال و نیم فدراسیون وزنه‌برداری با این همه قهرمان المپیک است. وزنه‌برداری در سال ۵ میلیارد بودجه می‌گیرد و این واقعا بی‌عدالتی است.

*هدف ورزش قهرمانی مدال‌آوری است که فوتبال از آن محروم است!

سلیمی در مورد این‌که کفاشیان گفته است فوتبال ۵۰۰ میلیارد درآمدزایی داشته است، گفت: درست است درآمدزایی داشته است، ا‌ما هدف از ورزش قهرمانی کسب مدال و افتخارآفرینی است، ا‌ما فوتبال مدال ندارد. ورزش همگانی بر‌ا‌ی سلامتی است و ورزش قهرمانی بر‌ا‌ی کسب مدال و قهرمانی است. حداقل مدال هم آسیایی است که فوتبال ۴۳ سال از آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بی‌نصیب بوده است.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 17 =

دکمه بازگشت به بالا