اخبار ورزشیفوتبال ایران

درودگر: قراردادهای تبلیغات محیطی بالای ۹۰ میلیارد است/۴۰۰ میلیارد برای حق پخش طلب داریم

مسئول کمیته بازاریابی سازمان لیگ گفت: تا الان جمع قراردادهای اسپانسر جدید تبلیغات محیطی بیش از ۹۰ میلیارد تومان است.

به گزارش  خبرگزاری فارس، صادق درودگر در حاشیه کارگاه آموزشی داوران ناظران و ماموران تبلیغات محیطی گفت: برای اولین بار است که کارگاه آموزشی ناظران و ماموران تبلیغات محیطی برگزار می‌شود. از هیات‌های فوتبال خواستیم یک نماینده به ما معرفی کنند تا آنها را مورد آموزش قرار دهیم. سیستم اتوماسیون راه انداختیم که در مورد تبلیغات محیطی تا پایان فصل اطلاعات و اینکه چقدر تبلیغات صورت گرفته را به ما اعلام می‌کنند تا این اطلاعات را با اطلاعاتی که از سوی اسپانسرها ارائه می‌شود مقایسه کنیم. این اتفاق تاثیر بسیار زیادی دارد و می‌تواند از لحاظ تبلیغاتی موثر باشد و باعث هماهنگی‌های بیشتر باشد.ناظر تبلیغات محیطی نظارت دقیقی دارد و اگر مشکلی هم باشد آن را برطرف می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال در مورد اینکه در گذشته قراردادی ۷۰ میلیارد بسته می‌شد و فقط ۱۵ میلیارد پرداخت می‌کرد عنوان کرد:قراردادی که بسته شده هیچ تخفیفی ندارد و اتفاقا ما بابت عدم رعایت مفاد آن جریمه هم می‌گیریم. در قرارداد جدید کل پول دست ما می‌آید و دیگر مشکلی نیست. از این قرارداد مبالغ سازمان لیگ و فدراسیون کسر می‌شود و مابقی در اختیار باشگاه‌ها قرار می‌گیرد. مثلا همین حالا که ۵ هفته رفته و این پول نیامده ما نامه زدیم و موضوع را به آنها ابلاغ کردیم.

وی درمورد اینکه مبلغ این قرارداد چقدر است گفت: قرارداد در همان ابتدای فصل و در تاریخ ۴ مرداد امضا شد سقف این قرارداد ۸۵ میلیارد است اگر کمتر از ۸۵ میلیارد قرارداد داشته باشیم شرکت مابقی را باید به ما پرداخت کند و این اجازه را ندارد که کمتر از ۸۵ میلیارد فعالیت کند اما می‌توانیم افزایش داده باشیم. قراردادهایی که تا به الان به ما داده‌اند و بررسی کرده‌ایم رقمش بیش از ۹۰ میلیارد است. برخی از این قراردادها هنوز امضا نشده چرا که باید مسئول حقوقی ما امضا کند اما توافق بین این شرکت و اسپانسرها صورت گرفته در نهایت هم قراردادهایی معتبر است که ما امضا کنیم. در حال حاضر یک قرارداد کامل شده و دو قرارداد دیگر بزودی امضا می‌شود. تا به این لحظه جمع این قراردادها بیش از ۹۰ میلیارد است.

وی در پاسخ به این سوال که امسال چقدر باشگاه‌ها دریافتی خواهند داشت تصریح کرد: ۲۷ درصد از کل این درآمد به شرکت تعلق می‌گیرد. این ۲۷ درصد به سه بخش تقسیم می‌شود ۱۵ درصد بازاریابی شرکت‌ها است،‌۶ الی ۷ درصد بابت اجرا است و ۵ الی ۶ درصد  هم هزینه‌ها و درآمدهای خودشان است. بیمه و مالیات هم کم خواهد شد و بعد از کسر ۲۷ درصد مابقی پول به سازمان لیگ می‌آید. مثلا از همین ۹۰ میلیاردی که پیش‌بینی کردیم اگر ۲۷میلیارد کسر کنیم مبلغی در حدود ۶۵ میلیارد می‌شود که این پول بین باشگاه‌ها، هیات فوتبال و سازمان لیگ و فدراسیون تقسیم می‌شود.

درودگر درمورد اینکه در جلسه امروز اعلام کرده استقلال و پرسپولیس با اغماض آنها کسب درآمد می‌کند، گفت: این مساله برای همه کشور است اما با توجه به وضعیت ویژه‌ای که بود و این باشگاه‌ها بدهی‌های زیادی داشتند و این مشکلات فوتبال‌مان را زیر سوال می‌برد به این شرکت تبلیغ کننده اعلام کردیم باید برای همه باشگاه‌های کشور سرشماره بگذارد تا همه بتوانند از این مساله استفاده کنند. مابقی باشگاه‌ها هم می‌توانند بروند با این شرکت قرارداد ببندند و درآمدزایی خودشان را با سرشماری مخصوص داشته باشند.

وی درمورد اینکه ممکن است شرکت‌هایی که با پرسپولیس و استقلال قرارداد می‌بندند اجازه ندهند مقابل سایر تبلیغات مصاحبه کنند گفت: اینکه بازیکنان مصاحبه کنند یا نه مربوط به سیاست‌های باشگاه است اما همه باید از میسکدزون عبور کنند و در غیر این صورت مرتکب تخلف می‌شوند و اگر آنها بخواهند از حضور بازیکنان جلوگیری کنند ما مقابل این شرکت‌ها می‌ایستیم و اجازه ورود به ورزشگاه را نمی‌دهیم.

مسئول کمیته بازاریابی سازمان لیگ در مورد اینکه چرا سازمان لیگ از شرکت امین سیما شکایت نمی‌کند اظهار داشت: براساس قانون و قراردادی که هست ابتدا باید مذاکره کنیم شاید خود من هم به این قرارداد ایراد داشته باشم. ما سپس باید به داوری و قوه قضاییه مراجعه کنیم. ما ۲۱ جلسه گذاشتیم و در مذاکره به نتیجه نرسیدیم روی حقوق خودمان پافشاری کردیم الان داور معرفی شده و باید یک قرارداد دوطرفه امضا شود آنها باید داور ما و ما هم داور آنها را بپذیریم. تا امروز این مساله انجام نشده است ما به آل اسحاق مشاور حقوقی‌مان ابلاغ کردیم تا اگر این مساله مشخص نشد حتما این موضوع را از قوه قضاییه پیگیری کند.

وی در ادامه درباره شفاف‌سازی قراردادهای تبلیغاتی نیز گفت: این اتفاق پیچیده نیست و همه جای دنیا اتفاق می‌افتد شفاف‌سازی باید انجام شود هر اتفاقی در شرکت‌های تبلیغاتی می‌افتد باید بین اهالی فوتبال شفاف شود تا همه در جریان باشند حتی روز گذشته علی کریمی به دفتر من آمد با او صحبت کردیم تاکید کرد که چرا قراردادهای  تبلیغاتی به باشگاه‌ها داده نمی‌شود. من تمام قراردادهای امسال و سال گذشته را کاملا شفاف در اختیار او قرار دادم چرا که ما همه اعضای یک خانواده هستیم هیچ فرقی بین ما فوتبالی‌ها وجود ندارد و او کاملا متوجه شدکه چه اتفاقاتی رخ داده است و چه قراردادهایی تنظیم شده. هیچ چیزی در سازمان لیگ پوشیده نیست همه اعضای فوتبال مثل یک خانواده باید مطلع شوند.

درودگر در ادامه درباره اینکه چقدر شرکت‌های تبلیغاتی بدهکار هستند، گفت:سرجمع شرکت‌های تبلیغاتی که با ما قرارداد داشتند در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان است چرا که یک شرکت ۶۰ یا ۷۰ میلیارد تخفیف گرفت که این کار کاملا غیرقانونی بود و نباید کسی از هیات رئیسه قرارداد را امضا می‌کرد. این موضوع از طریق مراجع قانونی حل شد و کار نمی‌شد کرد. یک شرکت تبلیغاتی دیگر باید ۵۰ میلیارد تومان به سازمان لیگ پول بدهد و یک شرکت دیگر ۵۰ میلیارد تومان دیگر. باید پیگیر این موضوع باشیم تا این موضوع حل شود. تقریبا از سال گذشته پول‌هایی که به سازمان لیگ واریز شد سعی کردیم بین باشگاه‌ها،‌داوران  پرداختی داشته باشیم تا شرایط کمی بهتر شود.

وی درباره حق پخش تلویزیونی گفت: متاسفانه طبق توافقنامه‌ای که در تاریخ ۲۵ تیر ماه بین ما و صدا و سیما تنظیم شد تا این لحظه هیچ اقدامی صورت نگرفت. طبق قانون هر کسی که حق پخش را ندهد مجرم شناخته می‌شود حتی آقای اینفانتینو نامه رسمی برای رئیس‌جمهور و وزیر ورزش ارسال کرد و تاکید کرد این موضوع مهم است و گزارش حق پخش باید برای ما ارسال شود. در این خصوص با کسی شوخی نداریم. نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان از حق پخش تلویزیون طلب داریم. من به همراه آقای بهاروند پیگیر این موضوع هستیم تا هر چه سریعتر طلب‌هایمان را بگیرم.

درودگر در پایان درخصوص اینکه آیا اسپانسرجدید ضمانت‌های لازم را داده است یا خیر، گفت: پول اسپانسر جدید به صورت منظم برای سازمان لیگ واریز می‌شود حتی از طریق بانک تجارت پیامی برای ما ارسال شد که اسپانسر جدید ضمانت خود را برای بانک ارسال کرده است و این موضوع هیچ مشکلی ندارد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − شش =

دکمه بازگشت به بالا