اخبار ورزشیسایر اخبار

داورزنی: فدراسیون والیبال با FIVB تماس تلفنی داشته/ مشکل فداسیون کشتی حل شد

معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: گلف یک رشته المپیکی است امیدواریم در آینده بتوانیم در المپیک حضور داشته باشیم. سخت است اما شدنی است.

به گزارش  پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرگزاری فارس، محمدرضا داورزنی پس از پایان مجمع انتخابی فدراسیون گلف گفت: در ابتدا باید درگذشت بهرام شفیع رو به همه تسلیت بگویم. انتخابات گلف به خوبی برگزار شد و امیدوارم آقای عزیزی بتواند برنامه های خودش را در این ۴ سال اجرایی کند و رشته گلف را توسعه دهد. انشالله شرایط بهتری را در آینده برای گلف داشته باشیم.

وی ادامه داد: فلسفه مجمع فقط برگزاری انتخابات نیست بلکه بدون حضور نماینده های استان ها نمی‌توان گلف را در کشور گسترش داد. هیئت های استان ها بازوان فدراسیون هستند. گلف یک رشته المپیکی است امیدواریم در آینده بتوانیم در المپیک حضور داشته باشیم. سخت است اما شدنی است.

داورزنی در ادامه در جمع خبرنگاران صحبت کرد و درخصوص ابلاغ قانون منع بکارگیری بازنشستگان اظهار داشت: این قانون ابلاغ شده و هر نهادی که از دولت حتی کمترین پول را دریافت می کند شامل این قانون می‌شود. طبیعی است وزارت ورزش با هماهنگی همه نهادها دنبال اجرا این قانون خواهد بود. این کار را به نحوی انجام خواهیم داد تا در محافل بین‌المللی هم دچار مشکل نشویم. باید تعامل کنیم تا فدراسیون‌ها زودتر به ثبات برسند و برای المپیک ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی کنند.

وی درخصوص شرایط جسمی خودش گفت: چند روزی است که از بیمارستان مرخص شده‌ام و وضعیتم رو به بهبود است. در شرایطی که دوران نقاهت را سپری می‌کنم تلاش کردم تا در مجمع حضور پیدا کنم تا مشکلی رخ ندهد و مجمع بتواند در زمان مقرر برنامه‌هایش را اجرا کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان در مورد نامه نگاری فدراسیون والیبال به نهاد‌های بین‌المللی و احتمال از دست رفتن کرسی‌های ایران در محافل بین‌المللی تصریح کرد: تا جایی که من در جریان هستم والیبال مکاتبه‌ای انجام نداده، بلکه به صورت تلفنی سوالی را پرسیده است. آنها دنبال ایجاد مشکل نبودند بلکه درخصوص اساسنامه سوال کردند و در مقابل فدراسیون جهانی هم این موضوع را از IOC پیگیر شده است. مکاتبه‌ای نبوده و فقط تماس تلفنی حاصل شده است. من هم عوض هیأت رئیسه فدراسیون جهانی هستم و از من هم سوال کردند که تلاش کردم شرایط را به صورت کامل به آنها توضیح دهم. برای افشاردوست هم مکاتبه‌ای صورت نگرفته است. او عضو کمیته مربیان کنفدراسیون والیبال آسیا است و در حال حاضر هم به کارش در این بخش ادامه می‌دهد.

داورزنی در مورد پرداخت ارز ثانویه به فدراسیون کشتی گفت: مشکل فداسیون کشتی برای ارز ثانویه حل شد. با پیگیری‌هایی که انجام دادیم قرار شد براساس اولویت‌های اعزام فدراسیون‌ها به آنها ارز ثانویه اختصاص داده شود. مشکل فدراسیون کشتی هم چند روز قبل حل شد. برای سایر رشته‌ها هم براساس اعزام به رقابت‌های انتخابی المپیک و جهانی  ارز ثانویه پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: گلف مختص مجموعه انقلاب نیست. انتظار من این است که از ظرفیت بخش خصوصی بیشتر استفاده شود. پروژه‌های بزرگ گردشگری در اردبیل، اصفهان، کیش، مشهد و … ساخته می‌شود و قابلیت استفاده از توریست ورزشی را داریم. باید بیشتر به این موضوع توجه کنیم، چون گلف می‌تواند توریست‌های زیادی را جذب کند و جایگاه ویژ‌ه‌ای در جهان دارد. با اتفاقاتی که امروز در مجمع افتاد شاهد یک دموکراسی کامل بودیم؛ کاندیدا برنامه‌های خود را ارائه کردند و مذاکراتی را هم داشتند و در نهایت مجمع با رای اعضا توانست رئیس فدراسیون را انتخاب کند. امیدوارم وعده‌های رئیس فدراسیون محقق شود، ضمن اینکه وزارت ورزش هم به وی کمک خواهد کرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در مورد ایراداتی که AFC از ورزشگاه آزادی گرفته است، عنوان کرد: تمام ورزشگاه های ما باید به استانداردهای روز دنیا نزدیک شود و نباید منتظر نظر AFC یا فیفا باشیم. اراده وزارت ورزش و جوانان این است که ورزشگاه آزادی که اعتبار و آبروی ایران است، استاندارد شود. شرکت توسعه و تجهیز، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال باید دست به دست هم بدهند تا اصلاحات در کوتاه‌ترین زمان و به بهترین شکل صورت بگیرد و مشکلات برطرف شود. برای تامین منابع هم باید پیگیری‌هایی صورت بگیرد.

داورزنی درخصوص اینکه گفته می‌شود فشار کار موجب شد تا او راهی بیمارستان شود، خاطرنشان کرد: در حالی روز دوشنبه روانه بیمارستان شدم که روز شنبه همان هفته پدرم را به بیمارستان برده بودم. از قبل هم کسالتی داشتم و نمی‌توان گفت که فقط فشار کار موجب این اتفاق شد. به هر حال باید به فکر ورزش خود باشیم تا اینگونه نشود.

وی درخصوص درگذشت بهرام شفیع گفت: از سال ۵۸-۵۹ با شفیع دوست بودم. در عملیات والفجر هشت او به مناطق جنگی آمده بود تا از ورزش یگان های رزمی مستندی بسازد. پس از آن هم که برنامه ورزش و مردم روی آنتن رفت. شفیع فردی شریف و دوست داشتنی بود و شخصیتی قابل احترام داشت. او با برنامه ورزش و مردم هر هفته با مردم در ارتباط بود. او چند روز پس از اینکه من از بیمارستان مرخص شدم با من تماس گرفت و جویای احوالم شد و گفت «خیلی حرص نخور!» به نظرم شفیع خیلی زود از بین ما رفت و من این ضایعه را به خانواده و دوستان و همکاران آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + بیست =

دکمه بازگشت به بالا