اخبار ورزشیورزش های رزمی

خوب مشق نوشتیم و در اسپانیا درست امتحان دادیم/ در کاراته دنیا تاریخ‌ساز شدیم

دارنده نشان طلای مسابقات جهانی اسپانیا، گفت: واقعا ما کارهایمان را کرده‌ بودیم، مشق‌هایمان را خوب نوشته بودیم و فقط رفتیم در اسپانیا درست امتحان دادیم و خدا را شکر بهترین نتیجه را کسب کردیم.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، بیست و چهارمین دوره مسابقات جهانی کاراته از صبح روز سه‌ شنبه هفته گذشته به میزبانی شهر مادرید و با حضور ۱۱۱۷ کاراته کا از ۱۴۰ کشور به میزبانی اسپانیا در سالن «ویزینک» آغاز شده و روز گذشته (یکشنبه) با برگزاری مسابقات کومیته تیمی به پایان رسید. در چارچوب این دوره از رقابت‌ها تیم ملی کومیته مردان ایران موفق شد با شکست حریفان خود به فینال مسابقات جهانی راه یابد. مردان کاراته ایران موفق شدند در فینال بیست و چهارمین دوره مسابقات جهانی اسپانیا با شکست تیم ملی ترکیه برای سومین بار در سکوی قهرمانی جهان بایستند. در پایان این دوره از مسابقات، کاراته ایران در مجموع پس از ۴۸ سال به سکوی نایب قهرمانی رسید و شاگردان هروی ثابت کردند که خواستن توانستن است. سجاد گنج زاده بدون شک یکی از بهترین‌های آوردگاه جهانی اسپانیا بود، کاراته‌کایی که در فینال مسابقات کومیته تیمی ناجی کاراته ایران شد و با مبارزه بسیار زیبا و فنی توانست حریف ترکیه‌ای را شکست دهد و باعث قهرمانی تیم ملی ایران شود. گنج زاده با مبارزات خوبی که از خود در این رقابت‌ها به نمایش گذاشت نشان داد که خیلی نسبت به گذشته باتجربه تر شده و قطعا در ادامه این مسیر قهرمانی افتخارات بزرگ تری را کسب خواهد کرد. گنج زاده بدون شک پسری توانمند، فنی و با اخلاق است که با زندگی حرفه‌ای که برای خود فراهم کرده می‌تواند افتخارات بیشتری را در کارنامه ورزشی خود ثبت کند.

گفت‌وگوی‌خبرگزاری فارس با سجاد گنج زاده را در ادامه می‌خوانید:

فارس: مسابقات قهرمانی جهان با تمام سختی‌ها به پایان رسید. شرایط فنی این دوره از مسابقات چطور بود؟

مسابقات جهانی از نامش مشخص است که یک رویداد بسیار بزرگی است. در این دوره از مسابقات شرکت کنندگان زیادی حضور داشتند و حضور آنها بی‌سابقه بود؛ دقیقا حضور ذهن ندارم که چه تعدادی شرکت کننده در این رقابت‌ها حضور داشتند، اما مطمئن هستم آمار نفرات حاضر و کشورهای شرکت‌کننده در این رقابت‌ها بسیار بالا بود. به دلیل حضور بهترین‌های دنیا درآوردگاه جهانی سطح فنی مسابقات هم بسیار بالا بود. با هر کاراته‌کاییکه در این رقابت‌ها مبارزه کردم مدعی کسب خوشرنگ‌ترین مدال بود و خدا را شاکرم در بخش انفرادی در روز اول توانستم با شکست حریفانم به فینال برسم.

فارس: برای رسیدن به فینال کومیته انفرادی مسیر سختی را طی کردی، حریفانت از لحاظ فنی چطور بودند؟

من اولین نفری بودم که در روز نخست مسابقات جهانی به روی تاتامی رفتم و با شکست همه حریفان پرقدرتی که داشتم موفق شدم به فینال مسابقات جهانی راه پیدا کنم. موفقیت من در روز نخست روحیه مضاعفی را به تیم ملی تزریق کرد. واقعا از مبارزاتی که مقابل حریفانم داشتم شخصا لذت بردم. همه آنها از لحاظ فنی در شرایط بسیار خوبی قرار داشتند. به خاطر تعداد زیاد مبارزاتم از نظر بدنی یک مقدار خسته بودم، در واقع بدنم با ذهنم همکاری نمی‌کرد، هر چند مسابقه بدی را در فینال به نمایش نگذاشتم اما یک لحظه غافلگیر شدم و بازی را واگذار کردم. در فینال حریفم واقعا خیلی کومیته خوبی را به نمایش گذاشت و خوب مبارزه کرد. خیلی دوست داشتم در انفرادی هم طلا بگیرم که اینطور نشد.

فارس: از دیدار بسیار حساس در فینال کومیته تیمی برایمان بگو، دیدار که با یک حریف بسیار پرقدرت مبارزه کردید.

ما برای رسیدن به فینال حریفانمان بسیار خوبی را یکی پس از دیگری شکست دادیم و به فینال کومیته تیمی رسیدیم. این نشان از قدرت تیم ایران بود. اتفاقا همه حاضرین در مسابقات در مورد تیم ایران صحبت می‌کردند، آنها مدام می‌گفتند که چقدر کاراته ایران شرایط خوبی دارد که ما توانستیم به راحتی از سد همه حریفانمان عبور کنیم. به هر حال تیم ترکیه نیز یک تیم پرقدرتی بود ما با آنها در گذشته نیز بازی کرده‌ بودیم و حتی یکبار آنها را شکست داده‌ بودیم و آنها نیز ما را شکست داده بودند. به همین دلیل هر دو تیم شناخت خوبی از یکدیگر داشتند و این کار را بسیار حساس کرده بود، زمانی که مسابقات شروع شد شرایط برای تیم ما خوب پیش نرفت و واقعا نگران کننده بود، اما در ادامه به لطف خدا نتایج تیم برگشت. با مبارزات خوبی که بچه‌ها داشتند روند خوبی پیش رفت. من هم به عنوان آخرین بازیکن به روی تاتامی رفتم آن لحظه می‌دانستم که همه مردم مبارزه من را تماشا می‌کنند سعی کردم بهترین باشم، خودم حس می‌کنم بهترین مبارزه‌ام را در مسابقات جهانی اسپانیا مقابل حریف ترکیه‌ای در کومیته تیمی به نمایش گذاشتم. حریفم نام‌آشنا بود و در وزن ۸۴ کیلوگرم به مدال برنز جهانی رسید. خوشحالم که این نتایج رقم خورد و  مدال‌هایم را به مردم کشورمان و خانواده‌هایمان تقدیم می‌کنیم.

فارس: امسال کاراته سال بسیار پرترافیکی را پیش رو داشت و مسابقات جهانی اسپانیا آخرین و مهمترین رویداد به غیر از لیگ‌های جهانی بود، کارنامه کاراته ایران را در این رقابت‌ها چطور می‌‌بینید؟

ما امسال سال بسیار سختی را پیش رو داشتم و همه ما این را می‌دانستیم، حضور در مسابقات لیگ‌های جهانی کاراته وان، مسابقات قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی اندونزی و سرانجام آوردگاه  جهانی اسپانیا که خیلی برای کاراته ایران مهم و حساس بود. خدا را شکر تیم ایران در  تمام مسابقاتی که تا به امروز برگزار شده است، سربلند بوده و مدال‌های خوشرنگی را هم برای ایران کسب کرده است. نتایج خوبی را امسال کسب کردم و خیلی دوست داشتم در بخش کومیته انفرادی طلا بگیرم، اما باز هم خدا را شکر می‌کنم که مدال نقره گرفتم و در سومین حضورم در رقابت‌های جهانی دست پر برمی‌گردم. پس از کسب مدال متوجه شدم که کسی نبوده که سه بار پشت سر هم در فینال حضور داشته باشد. این جای شکر دارد. خدا این عزت و بزرگی را به من داده و واقعا خدا را شاکرم.

فارس: چه حسی داری از اینکه باعث شدید کاراته ایران بعد از ۴۸ سال نایب قهرمان دنیا شود؟

واقعا ما کارهایمان را کرده‌ بودیم، خوب مشق‌هایمان را نوشته بودیم و فقط رفتیم در اسپانیا درست امتحان دادیم و خدا را شکر بهترین نتیجه را کسب کردیم. ماه‌ها بود که ما زحمت می‌کشیدیم وقتی یک تیمی نایب قهرمان دنیا می‌شود یعنی همه دست به دست هم داده‌‌اند که این تیم نایب قهرمان دنیا شده است. از همه آنهای که در این مسیر ما را کمک کردند تشکر می‌کنم.

فارس: در فینال مبارزه کومیته تیمی مقابل حریف ترکیه‌ای از ناحیه بینی مصدوم شدی آیا مصدومیت جدی است یا خیر؟

در فینال مقابل نماینده ترکیه مصدوم شدم، اما شکر خدا گویا مصدومیتم جدی نیست. پاشنه حریف ترکیه‌ای خیلی محکم با صورت من برخورد کرد و بینی‌ام خونریزی کرد اما نمی‌دانم شکسته است یا نه. قطعا پس از رسیدن به ایران مصدومیتم را پیگیری می‌کنم.

فارس: و صحبت پایانی…

قبل از مسابقات تیمی به بچه‌های تیم ملی گفتم؛ بچه‌ها باید کاری کنیم در تاریخ کاراته ایران و دنیا نتایج ما ثبت شود. گفتم که باید کاری کنیم که هیچ تیمی دیگر طی سال‌های آ‌ینده هم نتواند سه بار پشت سر هم در فینال مسابقات جهانی شرکت کند و مدال طلا بگیرد. خدا را شاکریم برای سومین بار موفق شدیم در فینال حضور پیدا کنیم و مدل طلا بگیریم و هتتریک کنیم. جا دارد از کادر فنی که در این مدت برای این نتیجه تلاش کردند تشکر کنم این موفقیت‌های ما یک کار گروهی بود. کار بزرگی را انجام دادیم و تاریخ ساز شدیم

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا