اخبار ورزشیتوپ و تور

از احتمال کناره‌گیری ستاره‌ها تا طعم شیرین ریاست!/ لبه تاریکی

در این اوضاع ظاهراً خوب والیبال، خبرهای بدی هم به گوش می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرگزاری فارس، والیبال کماکان دوران گذار را سپری می کند. دورانی که در آن اتفاقات عجیب کم رخ نمی دهد. دیگر به جلو رفتن امور فدراسیون بدون انتخاب و حضور دبیر در والیبال عادت‌ کرده‌ایم. با این شرایط تمام نگاه‌ها به داوری است تا درخصوص یک‌ سری از اتفاقات و موارد تصمیم‌گیری کند. چندی پیش اعلام شده که انتخابات فدراسیون والیبال به سال آینده موکول شده است. بااین حال تا اینجای کار ظواهر امر نشان می‌دهد که داوری از حضور در والیبال بسیار ذوق‌زده شده و شائبه‌هایی از احتمال ادامه فعالیتش به عنوان رئیس فدراسیون هم مطرح شده است. در همین راستا شاید جالب باشد بدانید که از یک سفر عادی آقای سرپرست به مازندران بیش از ۵ خبر از روی سایت فدراسیون منتشر شده است، کاری که پیش از این برای برخی رقابت‌های داخلی و خارجی هم انجام نمی‌شد!

در این اوضاع ظاهراً خوب و از دورن پوسیده والیبال خبرهای بدی هم به گوش می‌رسد. خبرهایی مبنی بر کنار رفتن ستاره‌ها از تیم ملی؛ البته اهالی والیبال می‌توانند خوشحال باشند که فعلاً این خبرها رنگ و بوی واقعیت به خود نگرفته و در حد گمانه‌زنی و شایعه است. اما سوال اینجاست که چرا برخی ستار‌ه‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که از تیم ملی کنار بروند.

قضیه از این قرار است که بعد از بازگشت تیم ملی والیبال ایران از جام‌جهانی قرار بر این شد، تغییر و تحولاتی در کادرفنی ایجاد شود و تمام توجهات به سرمربی و دستیارانش بود، اما در غیرمنتظره‌ترین تصمیم امیر خوش‌خبر سرپرست تیم ملی بعد از بیش از ۱۳ سال کار بدون وقفه در این پست از سمت خود برکنار شد. خوش‌خبر که در این سال‌ها رابطه بسیار نزدیکی با بازیکنان داشت و مربیانی چون تیاچ، گاییچ، حسین معدنی، خولیو ولاسکو و اسلوبودان کواچ را در کنار خود دیده بود، مجبور به ترک تیم ملی شد.

در این بین برخی غیروالیبالی‌ها که تقریباً هیچ شناختی از فضای این رشته ندارند با طرح سوالاتی به این موضوع پرداختند که اساساً مگر سمت سرپرستی تیم ملی در رشته‌های مختلف چه جایگاهی است که والیبالی‌ها اینقدر به آن می‌پردازند؟ پاسخ مشخص است؛ خوش‌خبر بیش از ۱۳ سال در تیم ملی کار کرده و به گفته بازیکنان او پدر معنوی آنها است. حتی کار به جایی رسید که کولاکوویچ در مورد بازگشت خوش‌خبر در نشست خبری اظهار داشت: وقتی درمورد خوش خبر حرف می‌زنیم باید بگویم احترام خاصی برایش قائل هستم. افتخار بزرگی برای من است که با وی کار کرده‌ام. خوش‌خبر فقط در ایران شناخته شده نیست و همه جهان وی را می‌شناسند. رفتار، دانش و روانشناسی خوش‌خبر بسیار کامل است و می‌تواند به تیم کمک کند. با داوری در مورد خوش‌خبر حرف زدم. شرطی در این خصوص نگذاشتم، اما یکی از خواسته‌های من همکاری مجدد با خوش‌خبر بود. واقعاً دوست دارم خوش‌خبر جز تیم‌ ما باشد.

البته به نظر می‌رسد که داوری برای این کار راه بسیار سختی در پیش دارد، چراکه سرپرست سابق تیم ملی بعد از جدایی‌اش از والیبال از برخی صحبت‌ها بسیار دلخور شده و گفته: «حتی به احتمال یک درصد هم نه دیگر به والیبال برمی‌گردم و نه چنین صحبتی شده است. سال‌ها وقتی تیم به بن‌بست می‌رسید، برچسب والیبالی نبودن را به من می‌چسباندند و حالا دیگر خبری از این برچسب‌ها نیست. به قولی یک نفر که نوشته بود خوش‌خبر تکه معیوب پازل والیبال جدا می‌شود، حالا بعد از من، امیدوارم پازل والیبال با تکه سالمی تکمیل شود.»شنیده شده صحبت‌های ایگور کولاکوویچ در جلسات جدی‌تر از این بوده و به نوعی تهدید کرده که اگر خوش‌خبر در کنار تیم نباشد نمی‌توان برنامه‌های آینده تیم ملی را تضمین کرد و امکان دارد که خودش هم دیگر به ایران نیاید. در این بین به نظر می‌رسد مهمترین وظیفه افشین داوری که این روزها ترجیح می‌دهد بدون پاسخگویی به اصحاب رسانه فقط جلسه برگزار کند در کنار فراهم کردن شرایط برای برگزاری انتخابات، بازگرداندن امیر خوش‌خبر به تیم ملی است.

شرایط به گونه‌ای شده که به نظر می‌رسد اگر خوش‌خبر به تیم ملی برگردد برنامه‌های ملی‌پوشان در فضایی به دور از هر تنشی پیش خواهد رفت و می‌توان به آینده تیم ملی امیدوار بود، اما اگر این اتفاق رخ ندهد همه چیز پیچیده می‌شود، چراکه این روزها غیر از تهدید دوستانه کولاکوویچ خبر رسیده که برخی از ستاره‌های تیم ملی هم در غیاب خوش‌خبر از تیم ملی خداحافظی خواهند کرد. ستاره‌هایی که این روزها در آسمان والیبال جهان می درخشند و در بهترین لیگ های اروپایی توپ می‌زنند.

بارها در این سال‌ها خوش‌خبر مورد تمجید بازیکنان و کادرفنی تیم ملی قرار گرفته و کمتر دیده شده بازیکنی از او گله داشته باشد؛ بنابراین شاید غیبت خوش‌خبر در کادر فنی تیم ملی منجر به خداحافظی ستاره‌های والیبال از تیم ملی شود که اگر این اتفاق هم رخ دهد باید شاهد سقوط آزاد والیبال در میادین بین‌المللی باشیم. هنوز واکنش برخی ستاره‌ها در فضای مجازی را بعد از اقدام عجیب احمد ضیایی برای برکناری خوش‌خبر را فراموش نکرده‌ایم که تمام این موارد می‌تواند نشانه‌ای باشد برای آینده تاریک والیبال!

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا