اخبار ورزشیورزش های رزمیویژه‌های خبری

گرنداسلم ووشی: کسب سهمیه المپیک پاریس توسط مهران برخورداری

در روز دوم فینال گرند اسلم ووشی چین، ۲ ملی پوش ایران موفق به کسب نشان طلا و برنز و یک جواز حضور در المپیک پاریس شدند.

به گزارش پیشرو ورزش، روز دوم رقابت های نهایی گرند اسلم ووشی در سال ۲۰۲۳ به عنوان آخرین سری از مسابقات کسب سهمیه المپیک پاریس ۲۰۲۴ امروز ۲۶ آذرماه در ۴ وزن المپیکی برگزار شد که نهایتا ملی پوشان ایران به دو نشان طلا و برنز رسیدند.

در سمت بالای جدول وزن ۸۰- کیلوگرم، میرهاشم حسینی بعد از یک دور استراحت، در دیدار اول برابر «فیراس کاتوسی» حریف عنواندار تونس مبارزه کرد و به برتری دست یافت اما حسینی در ۲ راند مقابل «جسوربک جایسانوف» قهرمان عنواندار ازبکستان باخت و راهی دیدار رده بندی شد. در سمت پایین جدول ابوالفضل عباسی برابر «بودین» از روسیه به میدان رفت و در ۲ راند پیروز شد ولی در دیدار بعدی مقابل مهران برخورداری انصراف داد و از دور مسابقات کنار رفت.

امیرمحمد بخشی ابتدا استراحت کرد و سپس به مصاف «شوخرات سالائف» از ازبکستان رفت و در ۲ راند پیروز شد تا حریف مهران برخورداری در نیمه نهایی شود. بخشی با انصراف در دیدار نیمه نهایی به رده بندی رفت. با صلاحدید کادر فنی دیدار رده بندی به سود میرهاشم حسینی پایان یافت و حسینی برنزی شد.

برخورداری در فینال مسابقات وزن ۸۰- کیلوگرم برابر «جسوربک جایسانوف» از ازبکستان قرار گرفت تا فینال سری اول گرند اسلم ووشی در سال ۲۰۲۳ مجددا تکرار شود. برخورداری انتقام فینال سری اول گرند اسلم ووشی را از حریف ازبک گرفت و با پیروزی ۲ بر یک ضمن کسب نشان طلا، جواز حضور در المپیک پاریس ۲۰۲۴ را تصاحب کرد.

در وزن ۵۸- کیلوگرم، ابتدا علیرضا حسین پور با «لوئیز آکوئینو» از برزیل دیدار کرد و به برتری دست یافت و مقابل سونگ از چین ۲ بر یک پیروز شد. در مرحله نیمه نهایی با همین نتیجه برابر «جان سئو بائه» از کره جنوبی شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. حسین پور در این مرحله ۲ بر صفر از «چنگ» چینی شکست خورد و دستش از مدال کوتاه ماند.

ابوالفضل زندی در سمت پایین جدول با «خویچان یانگ» از کره جنوبی پیکار کرد و ۲ بر صفر پیروز شد اما مقابل «قاسم ماگمدوف» از جمهوری آذربایجان باخت و حذف شد. در همین وزن نیز باربد جباری ابتدا به مصاف «گئورگی گورتسیف» از روسیه رفت و در ۲ راند باخت و حذف شد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

دکمه بازگشت به بالا