اخبار ورزشیاسلایدر اصلیویژه‌های خبریکشتی و وزنه برداری

کشتی فرنگی قهرمانی جهان: میرزازاده طلایی شد/مهمدی و دادمرز به نقره ای و برنزی شدند

مرحله نیمه نهایی مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان عصر امروز پیگیری شد.

به گزارش پیشرو ورزش، دیدار رده‌بندی و فینال ۳ وزن اول مسابقات جهانی کشتی فرنگی امشب پیگیری می‌شود. پویا دادمرز برای برنز، مهمدی و میرزازاده برای طلا روی تشک می‌روند.

نتایج کامل به شرح زیر است:

در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز پس از استراحت در دور اول، در دور دوم به مصاف سابولس لوسونس از صربستان رفت و به برتری ۸ بر صفر رسید و در یک دقیقه کار را تمام کرد.

دادمرز در یک چهارم و در مبارزه حساس با اوزون حریف ترک ۳ بر صفر پیروز شد و توانست به نیمه‌نهایی صعود کند. قهرمان امیدهای جهان در نیمه‌نهایی با الدانیز عزیزلی قهرمان جهان از آذربایجان مبارزه کرد که با نتیجه ۳ بر ۲ باخت و به رده‌بندی رفت.

وی در این مرحله با موکاشیف حریفی از قزاقستان سرشاخ شد که با نتیجه ۶ بر ۳ به برتری رسید و برنز گرفت تا نخستین مدال تیم فرنگی در این مسابقات کسب شود.

در وزن ۸۲ کیلوگرم علیرضا مهمدی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف کوواسویچ از صربستان رفت و به برتری ۸ بر صفر رسید تا راهی یک چهارم شود.علیرضا مهمدی قهرمان جوانان جهان در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان به مصاف یاروسلاو فیلچاکوف دارنده مدال برنز جهان از اوکراین رفت. وی در سرشاخ با این حریف ۴ بر یک به برتری رسید تا به نیمه‌نهایی راه یابد. مهمدی در نیمه‌نهایی مقابل برادو از مولداوی قرار گرفت که با نتیجه ۵ بر یک پیروز و فینالیست شد.

مهمدی در فینال با رفیق حسین‌اف از آذربایجان کشتی گرفت و با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد تا به مدال نقره دست یابد. مهمدی با حضور در فینال سهمیه المپیک پاریس را کسب کرده بود.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور نخست به مصاف ادوارد سوقومونیان از برزیل رفت و به برتری ۹ بر صفر رسید و آغازی توفانی داشت. در دیدار دوم میرزازاده به مصاف ویشنویتسکی از اوکراین رفت و با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. میرزازاده در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف فریدریکاس از لیتوانی رفت و با نتیجه یک بر یک به پیروزی رسید و راهی نیمه نهایی شد.

در نیمه نهایی امین میرزازاده نایب قهرمان جهان با اوسکار پینو هیندس دارنده مدال های نقره و برنز جهان از کوبا سرشاخ شد. سنگین‌وزن کشورمان در سرشاخ با این حریف مطرح کوبایی یک بر یک برنده شد تا راهی فینال شود.

وی امشب برای کسب مدال طلا به مصاف رضا کایالپ قهرمان جهان و المپیک از ترکیه رفت. میرزازاده در این مبارزه حساس با نتیجه ۲ بر ۲ پیروز شد تا مدال طلا را بگیرد. براین اساس طلسم غول ترک توسط میرزازاده شکسته شد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا