اخبار ورزشیاسلایدر اصلیورزش بانوانویژه‌های خبری

کسب مقام سومی متقیان و کسب هشتمین سهمیه پارالمپیک در قهرمانی جهان

هاشمیه متقیان با ایستادن در رده سوم پرتاب نیزه در رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان، موفق به کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس شد.

به گزارش پیشرو ورزش، در پنجمین روز از دهمین دوره رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان در پاریس، امروز (پنج‌شنبه) رقابت پرتاب نیزه کلاس F56 برگزار شد و هاشمیه متقیان بانوی ملی‌پوش کشورمان با حریفانی از برزیل، سنگال (۲ نفر)، چین (۲ نفر)، جمهوری چک، الجزایر، پاناما، عربستان، هند و لتونی به رقابت پرداخت.

متقیان که در کارنامه خود مدال طلای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، ۲ مدال نقره در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ و همچنین یک طلا و سه نقره در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ را دارد، در رقابت امروز با رکورد ۲۲٫۹۵ متر که در پرتاب پنجم خود به ثبت رساند، به مقام سوم رسید و صاحب مدال برنز شد و سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را به دست آورد.

در این رقابت نماینده لتونی با ۲۵٫۸۱ متر قهرمان شد، ورزشکار برزیل با ۲۳٫۰۵ متر در رده دوم ایستاد و ورزشکاری از چین با ۲۱٫۲۵ متر به مقام چهارم رسید. این سه ورزشکار نیز سهمیه پارالمپیک را کسب کردند.

پیش از این، مهدی اولاد، الناز دارابیان، امیر خسروانی، الهام صالحی، امان‌الله پاپی، رشید مسجدی و علیرضا مختاری موفق به کسب سهمیه پارالمپیک پاریس در این مسابقات شده بودند. بدین ترتیب تعداد ورزشکاران ایران که سهمیه گرفته‌اند، به عدد ۸ رسید.

تاکنون در بین ورزشکاران ایران، رشید مسجدی و مهدی اولاد به مدال طلا، امیر خسروانی به مدال نقره و هاشمیه متقیان به مدال برنز دست یافته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

دکمه بازگشت به بالا