اخبار ورزشیاسلایدر اصلیسایر اخبارویژه‌های خبری

پولادگر: فدراسیون تکواندو خودش تفاهم نامه را امضا نکرد

معاون وزارت ورزش و جوانان گفت: رئیس مجمع انتخابات فدراسیون ورزش کارگری، وزیر کار و امور اجتماعی است و هیچ چیزش مربوط به ما نیست.

به گزارش پیشرو ورزش، سید محمد پولادگر پس از اتمام مجمع فدراسیون اسکواش درمورد آخرین وضعیت برگزاری انتخابات فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند، اظهار داشت:‌ برگزاری انتخابات فدراسیون ها در دستورکار وزارت ورزش و جوانان است و انتخابات فدراسیون طبق برنامه ریزی که شده است انجام خواهد شد تا برای رقابت های بازی های آسیایی مشکلی را نداشته باشیم. روند کار در همه فدراسیون‌‌ها جریان عادی داشته است. امیدواریم تا پایان سال با برگزاری همه مجامع، روسای همه فدراسیون‌ها را انتخاب کنیم.

وی درمورد اینکه جواد رمزی، رئیس فدراسیون ورزش کارگری که چهار سال رئیس، یک سال دبیر، یک سال سرپرست این فدراسیون و ۱۳ سال سرپرست ورزش وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی بوده به دلیل نداشتن سوابق مدیریتی اکنون رد صلاحیت شده و نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند و به همین دلیل مسائلی مطرح شده که وزارت ورزش و جوانان مشغول مهندسی انتخابات فدراسیون کارگری به سود فرهاد طلوع کیان است، گفت: این مسائل را کدام شخص یا رسانه گفته است؟ رئیس مجمع انتخابات این فدراسیون، وزیر کار و امور اجتماعی است و هیچ چیزش مربوط به ما نیست.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان خطاب به گزارشگر صدا و سیما که این سوال را پرسید، گفت: تمام روندی که در فدراسیون ورزش کارگری اتفاق افتاده، مطابق آئین نامه مجمع همان فدراسیون مصوب شده است. همه این‌ها فرآیند خودش را دارد. واقعا از شما به دلیل طرح این سوال و افرادی که چنین مطالب خلاف واقعی را عنوان می کنند تعجب می‌کنم. چرا در رسانه ملی این موارد را مطرح می‌کنید.

پولادگر درخصوص اینکه در ذهن مردم این موضوع مطرح شده که وزارت ورزش علاقه دارد طلوع کیان، رئیس فدراسیون کارگری شود، گفت: می‌گویند که نشد حرف. هر حرفی زده می‌شود که نباید در رسانه ملی تکرار کنید.

وی درمورد احتمال حضور جواد رمزی در انتخابات، توضیح داد: فرآیند انتخابات این فدراسیون به ما مربوط نیست بلکه رئیس مجمع این فدراسیون وزیر کار است. آرش فرهادیان، مدیر کل دفتر امور مشترک وزارت ورزش هم عضو کمیته بررسی صلاحیت‌های این فدراسیون است. مطابق آئین نامه‌ای که در مجمع فدراسیون کارگری تصویب شده شرایط پیش می‌رود. ما قاعده و قانونی از خودمان نگذاشته‌ایم.

معاون وزارت ورزش درخصوص اینکه چرا رمزی با این سابقه در مدیریت ورزش، تائید صلاحیت نشده، پاسخ داد: در این آئین نامه سوابق مورد قبول تعریف شده است. من نمی‌توانم بگویم هر سابقه‌ای مورد قبول است. چهار سال مدیریت رمزی مورد قبول است و در جریان ریز جزئیات نیستم.

پولادگر درمورد آخرین وضعیت تفاهم‌نامه مالی با فدراسیون‌ها با توجه به اینکه هادی ساعی در نشست خبری اخیر خود اعلام کرده وزارت ورزش قرار است فقط ۲ میلیارد به فدراسیون تکواندو بدهد و فدراسیون کشتی هم به دلیل مشکلات مالی یا بودجه‌ای که از طرف وزارت خانه تزریق نشده سفر به تورنمنت فرانسه را لغو کرده است، توضیح داد: خود این آقایان تفاهم‌نامه را امضا نکرده اند. منابع مالی از همان جایی می‌آید که تامین و پرداخت می‌شود. اینکه برخی دوستان در ذهن مردم شبهه ایجاد کرده‌اند که وزارت ورزش دو میلیارد می دهد یا از فلان تبصره چه مقدار می‌دهد، همان مبلغی که مربوط به تبصره ۱۴ است از مسیر وزارت ورزش پرداخت می شود. همه این منابع دولتی است و اینگونه نیست که یک بخشش برای جای دیگری باشد و بگوییم چه می‌گویید.

وی ادامه داد: بودجه فدراسیون تکواندو در سال گذشته ۱۱ میلیارد تومان بود که ۹ میلیارد تومان از آن محقق شد. یعنی نزدیک به ۸۵ درصد ولی امسال بودجه‌اش ۲۲ میلیارد تومان است. اینگونه نیست که ساعی بگوید ۲ میلیارد. تا الان هم بیش از ۹ میلیارد تومان پرداخت کرده‌ایم. بدون اینکه تفاهم نامه امضا کرده باشیم، اجازه ندادیم کاری روی زمین بماند. برای فدراسیون کشتی هم ۷۰ میلیارد تعیین شده بود اما تاکنون ۹۱ میلیارد تومان پول گرفته است.

معاون وزارت ورزش درمورد انتخابات فدراسیون اسکواش، گفت: شما این انتخابات را چگونه دیدید؟ ما که اجرا کردیم، رسانه‌ها انتخابات را ارزیابی کنند. به عنوان مجری نباید خودم را ارزیابی کنم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا