اخبار ورزشیسایر اخبار

پولادگر: حضور بیلیارد در بازی‌های آسیایی مقدمه‌ای برای المپیکی شدن است

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان از قرار گرفتن رشته بیلیارد در جمع رشته های بازی‌های آسیایی خبر داد و گفت: حضور ورزشکاران این رشته در بازی‌های آسیایی، مقدمه حضور این رشته در المپیک خواهد بود.

به گزارش پیشرو ورزش، سیدمحمد پولادگر که در اختتامیه همایش علمی و بین‌المللی ورزش‌های بیلیاردی با حضور ۱۵ کشور خارجی سخن می‌گفت، ضمن قدردانی از تلاش‌های مسئولان فدراسیون بولینگ و بیلیارد اظهار داشت: این رویداد علمی که در حاشیه مسابقات قهرمانی آسیا برای نخستین بار به همت فدراسیون بولینگ و بیلیارد با حضور نخبگان علمی، دانشگاهی و ورزشی به میزبانی ایران برگزار می شود جای تقدیر دارد.

وی در ادامه سخنانش توضیحاتی را درخصوص چگونگی حفظ نتایج و ارتقاء آنها متذکر شد و گفت: در این خصوص برنامه‌ریزی علمی با هدف توسعه پایدار رشته‌های ورزشی در حوزه قهرمانی باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای در ادامه گفت: کسب موفقیت و افتخار برای تمامی رشته‌های ورزشی نیازمند تلاش و کاری بسیار دشوار است اما سخت‌تر از کسب مدال، حفظ و تکرار آن نتایج است. در واقع برای تکرار موفقیت باید برنامه‌ ریزی دقیق و مناسبی صورت بگیرد تا شاهد کسب مجدد قهرمانی‌ها در رقابت‌های بعدی باشیم.

وی با تاکید بر نگرش علمی با هدف دستیابی به توسعه پایدار در حوزه ورزش قهرمانی توضیح داد: پدیده‌های ورزشی در تمامی رشته‌های متولد می‌شوند اما زمانی که به لحاظ علمی در مسیر قهرمانی هدایت می‌شوند، آن وقت به عنوان قهرمان یا نخبه ورزشی می‌توانند در میادین مختلف مدال‌آور باشند، در واقع استعدادهای بالقوه ما بالفعل می پ‌شوند.

پولادگر در ادامه سخنانش موفقیت‌های فدراسیون بولینگ و بیلیارد را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: ما در این رشته شاهد موفقیت‌های بزرگی هستیم که در سطوح مختلف درحال تکرار یا ارتقاء جایگاه است که با برگزاری این همایش می‌توان این نکته را اثبات کرد که فدراسیون با تکیه بر بنیه علمی، دانشگاهی و ورزشی، رشته‌های بیلیاردی را به سمت حفظ موفقیت‌ها هدایت کرده است.

وی ادامه داد: در این همایش مجموعه نخبگان ورزشی، دانشگاهی، علمی و مدیریتی حضور دارند که می‌توان از بنیه علمی آنها به بهترین شکل بهره گرفت و با حمایت آنها می‌توان به یک قدرت تبدیل شد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در ادامه سخنانش این نکته را متذکر شد که همایش‌های علمی فرصت عرضه توانمندی نخبگان این رشته است و در واقع ما این فرصت را به اندیشمندان حوزه ورزش و مدیریت ورزشی می‌دهیم که نقطه نظرات علمی خود را تبیین کنند.

وی در ادامه پیشنهاد تشکیل دبیرخانه دائمی این همایش را مطرح کرد و گفت: به این وسیله می‌توان مقالات علمی ایرانی و خارجی را جمع‌آوری و با هدف توسعه علمی این رشته در داخل و خارج از آنها بهره گرفت. ضمن اینکه باور دارم فدراسیون آسیایی و کشورهای زیر مجموعه نیز از ثمره این تلاش‌ها که در کشورمان بنیان گذاشته شده بهرمند خواهند شد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان از حضور رشته بیلیارد در بازی‌های آسیایی خبر داد و گفت: حضور ورزشکاران این رشته در بازی‌های آسیایی، مقدمه حضور در المپیک خواهد بود.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 7 =

دکمه بازگشت به بالا