اخبار ورزشیسایر اخبارویژه‌های خبری

پاجانی با برتری مقابل نماینده ژاپن قهرمان ورزش‌های الکترونیک جهان شد

ملی‌پوش کشورمان عنوان قهرمانی جهان در رشته ورزش‌های الکترونیک رو کسب کرد.

به گزارش پیشرو ورزش، دیدار فینال مسابقات جهانی ورزش های الکترونیک بین حسن پاجانی از ایران و سوباسا ایهاری حریف ژاپنی به میزبانی رومانی برگزار شد که طی آن ملی پوش ایران به پیروزی رسید و عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد.

حریف ژاپنی مقام اول PES League ۲۰۱۸، مقام سوم مسابقات آزاد جهانی فوتبال ۲۰۲۲ و مقام سوم مسابقات آزاد جهانی فوتبال ۲۰۲۲ را در کارنامه داشت. ضمن این که ژاپنی ها سازنده و مالک این بازی و دستگاه ها هستند.

این سومین قهرمانی حسن پاجانی در جهان بود. وی پیش از این مدال طلای مسابقات جهانی کره جنوبی در سال ۱۳۹۸ و مسابقات جهانی ترکیه در سال ۱۴۰۱ را نیز از آن خود کرده بود.

مسابقات جهانی ورزش های الکترونیک جهان با حضور ۱۱۱ کشور در ۵ رشته به میزبانی شهر یاش رومانی برگزار شد و در رشته Efootball۲۰۲۳ که ۹۷ نفر از ۹۷ کشور حضور داشتند حسن پاجانی بدون باخت به مدال طلا و عنوان قهرمانی رسید.

تیم ملی ایران با حسن پاجانی و ارشیا افکاری در این دوره از مسابقات حضور یافت. لقمان شاورانی رئیس انجمن ورزش های الکترونیک ایران در مراسم اختتامیه این مسابقات حضور داشت.

در این مسابقات ارشیا افکاری در رشته Tekken۷ برای اولین بار به جمع ۱۶ نفر برتر جهان رسید اما در دیدار با نماینده پاکستان که قهرمان جهان بود شکست خورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − سه =

دکمه بازگشت به بالا