اخبار ورزشیاسلایدر اصلیسایر اخبارویژه‌های خبری

وزیر ورزش و جوانان: خدمتگزاران ورزش باید از مکتب حاج قاسم درس بگیرند و خود را سرباز ولایت و کشور بدانند

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان گفت: باید از مکتب حاج قاسم درس بگیریم و خودمان را سرباز ولایت و کشور بدانیم و به آن افتخار کنیم.
به گزارش پیشرو ورزش، کیومرث هاشمی، در مراسم روایت خاطرات پهلوانی های شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: سلام خدمت عزیزانی که افتخار دادند در مراسم شهید و شهادت حضور پیدا کرده اند. تعدادی از خانواده معزز شهدا در این مراسم حضور دارند. چهارمین سالگرد شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی است. خیلی به مراسم خوش آمدید. فکر می‌کردم که به هرحال طی چهار سال که از شهادت حاج قاسم گذشته چه مطلبی خدمت شما عرض کنم، مطالب زیادی در مورد شهید حاج قاسم از زبان بزرگان تکرار شده اما چه چیزی است که می‌تواند امروز برای ادامه راه مکتب حاج قاسم سلیمانی باشد، نکات زیادی به عنوان ویژگی های شهید وجود دارد.

وی افزود: چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) مصادف شده است. ولایت مداری و ولایت محوری از ویژگی‌های بارز حاج قاسم سلیمانی بوده است و محور تمام اقدامات ایشان ولایت بوده است. او علاقه ای به شغل نظامی و‌ نظامی گرایی نداشته و این مطالب را عنوان کرده بود اما به خاطر همین نگاه ولایت مداری خود را سرباز می‌دانست. حتی در وصیت نامه او آمده بود که در سنگ مزار او واژه سرباز را بیاورند. او مخلصانه خدمت می‌کرد. اگر مکتب حاج قاسم را یک مثلت بدانیم، ولایت مداری و خدا محوری و جهاد در راه خدا اضلاع این مثلث هستند.

وزیر ورزش گفت: خانواده شهدا به او پناه می‌برند و او همیشه در جمع خانواده شهدا و فرزندان شهدا حضور پیدا می‌کرد و فرزندان شهدا حاج قاسم را پدر خود فرض و به او افتخار می‌کردند. ما و شما که خدمتگذار ورزش هستیم باید از مکتب حاج قاسم درس بگیریم و خودمان را سرباز ولایت و سرباز کشور بدانیم، ما باید افتخار کنیم به این سربازی.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های حاج قاسم سلیمانی، بحث نگاه ملی و همبستگی ملی و بین‌المللی در جهان اسلام است. بعد از شهادت‌شان، همبستگی محور مقاومت هنوز هم هست. امیدوارم رهرو خوبی برای این عزیز باشیم و به برکت خون شهدا، گام‌های موثری در عرصه ورزش برداریم. بازی‌های المپیک پیش روی ماست و ان‌شالله با تلاش همه دست‌اندرکاران، شاهد موفقیت‌های بیش از پیش باشیم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا