اخبار ورزشیسایر اخبار

هشدار فدراسیون کوهنوردی نسبت به خطر صعود در شرایط هوای ناپایدار

فدراسیون کوهنوردی نسبت به خطر صعود در شرایط هوای ناپایدار در مورد ریزش بهمن و احتمال بروز سیل در مناطق کوهستانی هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت ، در پیام هشدار گونه فدراسیون کوهنوردی آمده است: با توجه به بارش‌های اخیر شرایط لازم برای سقوط بهمن در ارتفاعات و همچنین بروز سیل در مسیرهای دره ای بشدت فراهم شده است.

حتی مناطقی که سال‌های قبل احتمال وقوع بهمن در آنها وجود نداشت نیز به دلیل بارش‌های اخیر احتمال خطر در آنها بشدت تقویت شده، از این رو از کوهنوردان درخواست می‌شود از تردد در مناطق کوهستانی دوری نمایند.

با توجه به شرایط موجود به کوهنوردانی که قصد صعود به ارتفاعات را دارند، توصیه می‌شود از صعودهای انفرادی خودداری و مسیرهای پر تردد را برای صعود انتخاب کنند. همراه داشتن لباس گرم، تلفن همراه با شارژ کافی و لوازم مجهز از جمله مواردی است که کوهنوردان در هنگام صعود باید حتما مد نظر قرار دهند.

کوهنوردانی که قصد صعود دارند، آشنایان و کوهنوردان حاضر در منطقه را از مسیر صعود خود آگاه کرده و طوری برنامه ریزی کنند که تا پایان روشنایی روز از منطقه خارج شوند.

همچنین با ورود توده بارشی سنگین به مناطق کوهستانی زاگرس و البرز و بروز سیل در برخی استان‌های کشور لازم است از حضور در نزدیکی رودخانه ها و اطراق در کف دره ها بشدت پرهیز نمایند.

بهترین راه در جهت پیشگیری از حوادث در مناطق کوهستانی عدم صعود و عزیمت به مناطق کوهستانی در روزهای بارشی است.

انتهای پیام/

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 3 =

دکمه بازگشت به بالا