اخبار ورزشیاسلایدر اصلیسایر اخبارویژه‌های خبری

هاشمی:خوشحالم در جمع پیشکسوتان و سرمایه های کشتی کشور حضور دارم

وزیر ورزش و جوانان گفت: در سایه همدلی و آرامش می‌توانیم برنامه‌ها را پیش ببریم.

به گزارش پیشرو ورزش، کیومرث هاشمی وزیر ورزش در مراسم تجلیل از مدال‌آوران کشتی در مسابقات جهانی، عنوان کرد: از دبیر برای برگزاری این نشست تشکر کرده و خوشحالم در جمع پیشکسوتان و سرمایه های کشتی کشور حضور دارم. افتخار می‌کنم خدمتگزار جامعه ورزش به ویژه کشتی هستم. از تک تک رسانه‌ها نیز تشکر می‌کنم زیرا ورزش بدون آنها معنی و مفهوم ندارد. باید همیشه در ورزش باشند تا زحمات و تلاش‌ها و موفقیت‌ها را انعکاس بدهند. در سال المپیک نیز باید بیش از قبل کنار کشتی و ورزش باشند.

وی افزود: احساس می‌کنم نیازی در کل ورزش وجود دارد. امروزه ورزش ما نیاز به همدلی و آرامش دارد. در کشتی هم به همین شکل‌. درسایه همدلی و آرامش است که می‌توانیم سیاست‌ها و برنامه‌ها را پیش ببریم. این موضوع می‌تواند توسط کل جامعه ورزش و فدراسیون تزریق شود. حق ندارم به عنوان مسئول ورزش کشور حرفی بزنم که باعث جدایی ورزش‌ها از هم و کدورت و ناراحتی شود. امیدواریم این موضوع در دستور کار همه قرار بگیرد. تجربه من می‌گوید با ناآرامی و اختلاف مدیریت چیزی به درستی پیش نمی‌رود.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: ۹ ماه مانده به المپیک کشتی ما نیاز به آرامش دارد و این موضوع سبب کمک به مدال آوری می‌شود. اکنون در سطح جهان به دلیل جذابیت برخی رشته های ورزشی علاقه مندان زیادی برای آنها وجود دارد و این کار مدیران کشتی در سطح جهان را سخت‌تر می‌کند.

هاشمی افزود: جذابیت رشته‌های جدید سبب شده شرایط کشتی مقداری سخت شود‌. یکی از وظایف اصلی ما در وزارت ورزش این است که باید از همه لحاظ کشتی را توسعه بدهیم زیرا از دل توسعه آن قهرمانان زیادی بیرون می‌آیند. ضمن احترام به استان مازندران که قهرمانان بیشماری را معرفی کرده کشتی وقتی توسعه می‌گیرد که در نقاط مختلف آن را توسعه بدهیم و حتما این کار را انجام می‌دهم. در حال حاضر ۶ سالن تخصصی کشتی در وزارت آموزش و پرورش بدون ظرفیت بهره‌برداری مانده است.

وزیر ورزش با بیان اینکه ما باید لیگ نونهالان را مانند قدیم برگزار کنیم، گفت: در استان‌های مختلف مثل اصفهان قهرمانان زیادی داشتیم. حدود ۱۲۰ یا ۱۳۰ سالنی که در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد باید در اختیار هیات‌های استانی و کشتی ما قرار بگیرد. حقوق پرسنل این سالن‌ها نیز از شهریه ورزشکاران تامین می‌شود اما این ایراد است. وقتی می‌گوییم کشتی ورزش اول کشور است موظف هستیم مثل قبل سیاست‌گذاری کرده و به کشتی کمک کنیم.

هاشمی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به اینکه الان توسعه کشتی در دنیا هم مشکل دارد، تصریح کرد: البته از زمانی که دبیر آمده این توسعه سیر صعودی داشته که باز هم کم است. برای کمک به کشتی به زودی جلسه ویژه‌ و تخصصی با وزیر آموزش و پرورش برگزار می‌کنیم. وقتی می گوییم ۶۴ درصد مدال‌های ما در المپیک مخصوص کشتی است باید در عمل هم به آن توجه کنیم. باید کوتاهی را از بین برده و این هم با کمک و همدلی همه خانواده کشتی شدنی است.

وی ادامه داد: رسانه‌ها هم اگر احساس کنند یک حرف من این همدلی را از بین می‌برد، آن را انعکاس ندهند مخصوصا برای کشتی و به ویژه ۱۰ ماه مانده به المپیک. برای بازی‌های آسیایی هم وقتی به محل اقامت کشتی گیران رفتم گفتم مدال برای ما اهمیت دارد اما مهم‌تر آرامشی است که شما به آن نیاز دارید. پس از بازگشت نیز بلافاصله جلسه‌ای را در تهران برای کشتی برگزار کردیم. بالاترین مرجع تخصصی در هر رشته‌ای فدراسیون است. اگر من احساس کنم کمکی نیازی است می‌گویم اما تصمیم گیرنده فدراسیون است. تمرکز کادرفنی فقط باید روی مسائل فنی باشد و ورزشکاران هم باید به رویای مدال المپیک فکر کنند. اگر می‌خواهید نتیجه بگیرید، باید تمام تمرکزتان به کشتی باشد و من هم باید صد در صد از هر لحاظ حمایت و کمک کنم.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: الان المپیک با گذشته به نسبت قبل از انقلاب خیلی پیشرفته شده است. هم از لحاظ تکنولوژی و هم تست دوپینگ. کشوری مثل آمریکا در این زمینه خیلی علمی جلو می‌رود و باید تلاش‌های کشتی‌گیران ما هم مضاعف شود. برای مدال طلا پرچم بالا می‌رود و سرود نواخته می‌شود. برای کسب طلا همه ذهن‌ها به کشتی می ‌رود که شاید ایراد هم داشته باشد و فشار را بالا ببرد اما به آن توجه نکنید.

وی با بیان اینکه الان با این زیرساخت‌هایی که فدراسیون کشتی دارد خودش یک مدل توسعه است، تصریح کرد: ما هم دعوت می‌کنیم رئیس کمیته ملی المپیک بیاید و از زیرساخت‌های ورزش کشور و کشتی دیدن کند. پیشکسوتان نیز سر تمرینات تیم بیایند تا از تجاربشان استفاده شود. اگر المپیک را از دست بدهید شاید در المپیک بعدی فرصت نداشته باشید. از پیشکسوتان خواهش می‌کنم کنار کشتی باشند.

وزیر ورزش همچنین در خصوص پرداخت پاداش به مدال‌آوران، گفت: پس از قطعی شدن سهمیه المپیک جلسه‌ای با استانداران می‌گذاریم‌‌. در زمینه انگیزشی ۲ وظیفه داریم؛ ان‌شاءالله رقم درخوری را برای مدال آوران از طرف دولت تخصیص می‌دهیم که خیلی با گذشته فرق دارد. همچنین از استانداران نیز می‌خواهیم به طور ویژه به نفراتی که سهمیه گرفته‌اند توجه کنند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا