اخبار ورزشیفوتبالفوتبال جهان

نگاهی آماری به یورو ۲۰۲۴

یورو ۲۰۲۴ از چند روز دیگر در آلمان آغاز خواهد شد.
به گزارش پیشرو ورزش، مسابقات فوتبال قهرمانی اروپا از ۴ روز دیگر به میزبانی آلمان آغاز می شود. خبرگزاری آسوشیتدپرس نگاهی آماری به یورو ۲۰۲۴ دارد که در زیر می‌خوانید:
۱۷ – این هفدهمین دوره مسابقات یورو خواهد بود.
۳ – آلمان میزبان بیشترین عناوین را با اسپانیا دارد.
۱۰ – کشورهایی که قهرمان این مسابقات شده‌اند: ایتالیا و فرانسه هر کدام ۲ بار، شوروی یک بار، چکسلواکی، هلند، دانمارک، یونان و پرتغال.
۳ – کشورهای میزبان که قهرمان شدند: اسپانیا در سال ۱۹۶۴، ایتالیا در سال ۱۹۶۸ و فرانسه در سال ۱۹۸۴٫ فرانسه همچنین در سال ۲۰۱۶ و پرتغال در سال ۲۰۰۴ در زمین خود نایب قهرمان شدند.
۱۴ – گل‌های کریستیانو رونالدو برای پرتغال در مسابقات قهرمانی اروپا، به راحتی یک رکورد تمام دوران است. رونالدو با ۵ گل اختلاف با میشل پلاتینی فاصله دارد.
۸ – تعداد هت‌تریک‌ها در فینال یورو است که از جمله می‌توان به دو هت تریک پلاتینی اشاره کرد. داوید ویا در سال ۲۰۰۸ آخرین مردی بود که به این موفقیت دست یافت.
۱۰ – مکان‌های مورد استفاده برای مسابقات امسال.
۴ – گرت ساوتگیت سرمربی انگلیس این تیم را برای چهارمین به این تورنمنت بزرگ می برد. او در ۳ دوره قبلی به یک فینال، یک نیمه نهایی و یک چهارم نهایی رسیده است.
۱۲- هری کین با ۴ گل در یورو ۲۰۲۰ و ۸ گل در جام جهانی رکورددار گلزنان تورنمنت مهم انگلیس است.
۱- گرجستان برای اولین بار است که به این تورنمنت راه پیدا می‌کند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا